Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat ik nou weer heb meegemaakt... Zo iets raars!

Ik stap in de ren bij de konijnen, geef ze eten, maak het schoon en stap er weer uit. Alles ging goed. Toen stapte ik nog een keer naar binnen en alle konijnen komen altijd meteen naast me staan. Ineens lagen mijn 2 vrouwtjes te spartelen en daarna zag ik een pluk haar met een soort sliert eraan liggen...

Ik kwam erachter om welk konijn het ging en tilde haar op en schrok me dood! Allemaal bloed bij haar geslacht. Ben meteen naar de dierenarts gegaan en het was dus de buitenkant van haar vagina, die is er dus gewoon af gebeten!!! Ze hadden nog nooit zoiets gezien en wisten ook niet goed wat ze er mee moesten doen. Het bloedde wel maar kon niet echt gehecht worden omdat ze niet alles zo opgezwollen was enzo.

Nu heeft ze een pijnstiller injectie en antibiotica. Het is afwachten of ze nog kan plassen en of het nog goed gaat komen... Anders moet ik haar laten inslapen :frown:

Ze gaat in ieder geval nooit meer bij de andere konijnen! Ze zit nu binnen in een kooi bij ons op kranten en doeken.

Geplaatst:

Pfff, dat is schrikken! En wat raar ook, dat een van de andere konijnen dat dus blijkbaar zomaar doet. Beterschap, hopelijk komt het allemaal nog goed.

Geplaatst:

shit zeg wat een horrorverhaal. Ik hoop dat uiteindelijk alles dusdanig hersteld dat ze zo verder kan gaan. Wat zal me dat een partij schrikken zijn geweest.

Geplaatst:

Het wat vreselijk! Hopelijk komt het weer goed.

Heb hier inderdaad wel vaker gelezen dat het kan komen als het ene konijn blijft rijden (ook als ze op het hoofd van de ander rijden), dat ze in het geslacht bijten als ze het beu zijn.

Geplaatst:

Bedankt allemaal!

Joepie ze heeft vannacht geplast en gepoept :party:

Het bloeden is ook gestopt. En ze eet en drinkt!

Nu hopen dat het goed geneest en niet gaat ontsteken ofzo. Dinsdag krijgt ze weer antibiotica.

Geplaatst:

Ik heb gisteren bij een van mijn konijntjes een grote wond op haar buik ontdekt. Ongeveer 1 a 2 cm. van haar geslacht.) Ik schrok me wild en ben meteen met haar naar de DA gerend. Ze heeft nu een middel tegen maden, antibiotica en een pijnstiller gekregen. Ik moet ook een paar keer per dag met koud water spoelen. Ze zit afgezonderd binnen.

Ik heb geen idee hoe ze eraan komt. Ze was wel erg lastig tegen Henkie het rammetje de afgelopen week. Ze is sowieso een erg neurotisch en hyperaktief konijn. Nu ik deze topic lees ga ik denken dat Henkie haar een flinke knau heeft gegeven. Zou dat kunnen? Iemand een ander idee? Er liggen geen scherpe voorwerpen in het hok of in de ren.

het is een oppervlakkige wond maar is wel rond en 2 cm. in doorsnee. Er is geen bloed, maar ook geen huid. Een randje van de wond is een beetje rauw.

Ze eet goed, dus ik heb goede hoop dat het goed met haar komt.

Geplaatst:

ik heb dat dus ook gehad helaas was het zo erg doorgebeten dat haar baarmoeder ook nog aan een draadje hing een opratie had wel honderden euroos gekost bij een universiteit...inmiddels had ze zoveell pijn ik heb haar laten inslapen.

soms is het andere konijn het rijden echt zat..

als ze oppervlakkig bijten kan er een nieuw soort vaginaatje ontstaan,vervormd gaatje en dan gaan ze gewoon nog mee zonder problemen!gewoon goed ontsmetten heb je zalf voor weet ff de naam niet.

succes! arme meisje

Geplaatst:

Dat zou Henkie zomaar gedaan kunnen hebben denk ik.

Zeker als er verder geen scherpe dingen liggen.

Waarom moet je met koud water spoelen? Ik hoefde niks te doen in ieder geval.

Geplaatst:

Madisonrose, wat erg zeg! Bah!!! Ik wist echt niet dat konijnen dat deden!

Ik weet dat ze wel is op het andere vrouwtje rijdt, maar had het gister niet gezien. Ik stond er bij toen het gebeurde.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .