lisa-caramel Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 Ik heb mijn konijn ongeveer een half jaar geleden gekregen van mijn buren omdat zij moesten verhuizen.Ze is nu ongeveer drie en een half jaar oud. Ik ben helemaal gek op haar, maar ze doet nu al twee weken heel raar. Normaal als ik haar uit haar ren wil halen om in het hok te zetten, laat ze zich heel gewillig oppaken, maar nu opeens niet meer. Ze probeert me te bijten en te krabben en ze heeft mijn broer echt gebeten. Normaal is ze écht heel lief en laat zich graag aanhalen als ze in het rennetje loopt. Weet er iemand wat er aan de hand kan zijn? Ik heb haar op infecties en wondjes gecontroleerd, maar die heeft ze niet! Help alsjeblieft! Groetjes Lisa
boukje Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 ik heb geen idee. Ik heb zelf ook een konijn die zo doet als ze opgepakt wordt, maar dat heeft ze vanaf het begin dan ook gedaan. Is ze wel lief als je haar gewoon aait, of reageert ze dan ook wat agressief?? Er is niets gebeurd toen je haar voor het laatst vast hebt gehad??? Niet dat ze ergens van geschrokken is ofzo??
Rian Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 Ik denk dat je voedster last heeft van hormonen!! Is ze al gecastreerd?Daarnaast vind geen enkel konijn het prettig om opgepakt te worden, het wordt gezien als een bedreiging en ze kan zich van daaruit gaan verdedigen.
nijntjekonijntjenmw4j9 Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 raar, misschien is ze haar eigen terein aan het beschermen ofzo?heb je het konijn laten castreren? sinds mijn Nijn gestereliseerd is en een vriend heeft wil ze ook niet meer opgepakt worden en bijt ze mij ook! best schrikken!
Rian Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 Als ik die twee van mij zou willen oppakken, kan ik beter eerst zo'n pak aantrekken dat ze gebruiken om politiehonden op te leiden. Afschuwelijk vinden ze het! Dus...ik doe het nooit.
lisa-caramel Geplaatst: 13 juni 2009 Auteur Geplaatst: 13 juni 2009 Er is echt niks gebeurd waar ze van zou kunnen schrikken, normaal als ik haar oppakte deed ze helemaal niks, maar nu vindt ze het ook niet meer goed als ik haar in de ren aai. Heel raar, maar in het hok vindt ze het niet erg.Ze is inderdaad niet gecastreerd...
Rian Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 tja, dan zal ze inderdaad last hebben van haar hormoontjes. Je kunt overwegen om haar te laten helpen, of een gecastreerd rammetje bij haar te zetten. Maar bij het laatste zal ze waarschijnlijk haar gedrag naar jou toe blijven houden.
Nijnie Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 Ben het met Rian eens.. Mijn Nijn houdt overigens ook helemaal niet van oppakken, zo'n pak alleen is niet voldoende, een vangnet voor de duikvluchten die ze dan probeert te maken is ook gewenst Kortom: oppakken doe ik eigenlijk nooit, ze loopt heel netjes haar reismandje in als ik haar bijvoorbeeld naar buiten wil brengen of iets dergelijks
lisa-caramel Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 (aangepast) Ik heb ook al tegen mijn ouders gezegd dat we haar moeten laten helpen, maar dan beginnen ze over dat de DA zoveel geld kost en zo, maar als het moet betaal ik het dan zelf wel. Een extra konijn erbij willen ze ook niet, alhoewel ik niet weet waarom :(Mag je eigenlijk als je 13 bent al zelf een afspraak maken bij de dierenarts? 14 juni 2009 aangepast door lisa-caramel
boukje Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 natuurlijk mag jij een afspraak maken, ondanks dat je pas 13 bent. Het is wel zo dat je zo'n dokter moet betalen, en je zult dat dan dus ook moeten doen. Misschien toch eens praten met je ouders, of jullie niet iets kunnen afspreken ivm kosten. Heb je een bijbaantje?? Dan zou je misschien kunnen afspreken dat je elke maand iets terug betaald, want een castratie is best prijzig, gauw 120 euro......Veel succes (met je ouders/konijn).
Aanbevolen berichten