Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een vraag en ben benieuwd of er ook mensen zijn die mij kunnen helpen. Natuurlijk ga ik ook naar de dierenarts hoor!

Enige tijd geleden is mijn franse hangoor konijn helaas overleden. Ze had een parasiet in de hersenen en niks hielp meer voor haar. Ze heeft toen een spuitje gekregen. Nader hand is mijn andere franse hangoor zichzelf wat kaal gaan plukken. Ik dacht dat het kwam omdat hij zn vriendinnetje misste, maar vandaag kwam ik erachter dat hij 2 soort van gezwellen heeft. Een op zn buik, deze ligt "los" zeg maar. Deze is ongeveer 1 bij een halve cm. Die kan je ook bewegen. De ander ligt "vast" en kan dus niet bewegen. Deze zit op zn schouder ongeveer, deze is denk ik wel 2 bij 4 cm ongeveer....

Heeft iemand dit ook wel eens gehad? En wat was het toen?

Zoals ik al zei, natuurlijk ga ik met hem naar de D.A.

Geplaatst:

Geen bijtwonden of iets dergelijks? Het kan een abces zijn, daar kun je beter maar op tijd mee naar de dierenarts. Die moeten ze of weghalen of openmaken om de rommel eruit te halen.

Mijn dame had het ook nav een bijtwond in de vakantie (ze is nogal een hormonenbom en gaat binnenkort ook onder het mes) Het werd een hele bult en de AB leek aan te slaan. Maar ineens werd de bult snel groter en ze werd er ziek en lusteloos van. Een andere DA in de avonddienst heeft het open gemaakt en de rommel eruit gehaald. Zag er eng en zielig uit, maar ze is daarna goed geheeld.

Dus naar de DA voor een goeie diagnose lijkt me nu belangrijk. Als het een abces is volgens de DA, houdt het goed in de gaten want je nijn kan van het ene op het andere moment doodziek worden ervan. Alleen AB werkt niet altijd voldoende.

Geplaatst:

Inderdaad, direkt mee naar de dierenarts...

Gezwellen kunnen onschuldig zijn, maar ook niet...en met een abces ben je niet 1-2-3 klaar..dan is het echt zó belangrijk om er snel bij te zijn dat zelfs iedere dag er één is..

Hoe sneller naar de dierenarts, hoe meer kans om succes met behandelen te hebben...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .