Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen

ik maak me zorgen om Speedy.

Ik wilde hem net eten gaat geven en hij bleef liggen. (normaal springt hij zo wat z'n hok uit als hij eten krijgt) Hij ligt lang uit en als hem aai begint hij te trillen. Hij heeft al het stro onder hem weggeschoven en ligt op een koude ijzerplaat.

Hij wil ook niks eten, ik heb hem witlof voor zijn neus gehouden maar hij wil het niet.

Nou is het gister behoorlijk regenachtig weer geweest en zijn hok heeft toen een tijdje niet afgedekt gestaan. Hij heeft toen een groot stuk appel opgegeten en daarna nog wat witlof.

Heeft hij misschien kou gevat? Wat moet ik nu doen?

Geplaatst:

:(me moeder wil niet naar de DA met hem, ze denkt dat hij gewoon een koudje heeft gevat. Hij heeft dit al een keer eerder gehad. Maar toen ik hem op de grond buiten neerzetten begon hij weer te lopen. Zal ik dat anders nu weer doen? Wat kan ik voor hem doen, ik mag niet naar de DA met hem:(

Geplaatst:

Misschien kun je je moeder even duidelijk maken dat je geen kou kan vatten van het weer, een mens kan dat zelfs niet, dus een konijn ook niet. DUS hij is echt ziek nu en moet zo snel mogelijk naar de dierenarts.

Geplaatst:

De oortjes voelen die koud of warm aan? Als die koud aan voelen, dan heeft je konijn waarschijnlijk onder temperatuur en moet het warm gehouden worden doormiddel van kruiken, handdoeken. Een konijn kan hieraan sterven. Probeer je konijn te verleiden tot eten.

Probeer je moeder te overtuigen dat je konijn dood ziek is en dat een ritje naar de dierenarts van levensbelang is!!!

Geplaatst:

ligt het nu aan mij of zijn de kinderen tegenwoordig slimmer dan de ouders!! dit is nu al het 2e topic dat ik tegenkom dat ouders niet met het konijn naar de da gaan en als ze gaan krijgen ze een spuitje!!!!!!!

koop dan in godsnaam geen huisdier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst:

Ik zou er ook snel mee naar de dierenarts gaan, helaas zelf vorige week meegemaakt, het is niet goed als een konijn niet meer eet en alleen maar in een hoekje ligt..

Geplaatst: (aangepast)

Keutelt hij nog wel Mutsie ?

Dat lopen is sowieso goed voor hem...

Misschien een goed idee om je moeder hier te laten lezen...

Daarbij schrijf je dat je 17 bent ?

Kan je niet zelf de dierenarts bellen en/of heengaan ?

aangepast door ZaZa
Geplaatst:
ligt het nu aan mij of zijn de kinderen tegenwoordig slimmer dan de ouders!! dit is nu al het 2e topic dat ik tegenkom dat ouders niet met het konijn naar de da gaan en als ze gaan krijgen ze een spuitje!!!!!!!

koop dan in godsnaam geen huisdier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

inderdaad!! ik word hier ook kotsmisselijk van

Geplaatst:

Ik heb net even Speedy uit zijn hok gehaald en hem over zijn buik geaaid, volgens mij vond hij dit wel fijn. Daarna weer terug in zijn hok gezet en witlof, maggie en citroenmellise voor zijn neus gehouden. Maar hij wil het echt niet.

Ik heb het me moeder proberen uit te leggen maar ze begrijpt het gewoon niet en blijft bij haar standpunt. Ik mag niet van mijn moeder (en laten we zeggen de rest van het gezin) naar de DA ik mag niet eens bellen. Ik heb net ruzie gehad en ik weet gewoon niet wat ik nou kan doen.:(

Ik weet niet of hij keutelt, gister ben ik niet zelf bij hem geweest. (was gevallen en kon niet meer op of neer met me rug). En weet ook hoeveel keutels er toen lagen.

Ik laat hem zo even buiten lopen, tenminste als hij gaat lopen.

Geplaatst:

je mag niet naar de DA bellen?!

je belt toch als je dat zelf wilt?! wat is dat nou voor belachelijk verbod zeg!! ik weet niet wat ik hierop moet zeggen!

je kan gewoon zelf naar de da gaan!! waarom heb je toestemming van je moeder nodig??

Geplaatst:

Als je echt niet naar de da kan/mag/gaat dan zou ik hem iig laten lopen en veel masseren.

Ik zou evt mijn moeder eens hier even laten lezen want ik zie het wel somber in voor je konijn zo.

Punt is dat je niet weet wat er aan de hand is daar heb je en da voor nodig. Je kunt hem zo natuurlijk niet de behandeling geven die hij nodig heeft.

Geplaatst:

Bijna elke 17 jarige heeft een gsm...

Ga naar je kamer en bel even naar de DA, niets doen is ook geen optie.

Mss wil de DA wel even met je ouders spreken en hen uitleggen dat hij je konijntje graag wilt zien omdat hij dat noodzakelijk vind.

Geplaatst:

Hij is nu buiten, en ik dacht yes hij gaat lopen maar nou ligt hij weer plat op de koude vloer en dat lijkt me ook niet goed. Dus ik ga hem voor in zijn hok zetten.

Ik kan niet bellen zonder dat iemand dat door heeft.. mijn zus en broertje hebben dezelfde mening als mijn moeder en mijn zus en ik delen een kamer.

Ik zal hem masseren, laten lopen en ik blijf aansporen dat hij eet.

Ik hoop maar dat het goed komt :(

Geplaatst:

Wat precies is de mening van je moeder en de rest van het gezin? 'Laat het konijntje maar sterven'?

Want dat gaat het volgens mij echt wel doen als je niet naar een dierenarts gaat.

Leg eventueel een warm kruikje bij je konijntje. Kan je zijn temperatuur meten? En inderdaad masseren en stimuleren om te eten!

Geplaatst:
Wat precies is de mening van je moeder en de rest van het gezin? 'Laat het konijntje maar sterven'?

Want dat gaat het volgens mij echt wel doen als je niet naar een dierenarts gaat.

Leg eventueel een warm kruikje bij je konijntje. Kan je zijn temperatuur meten? En inderdaad masseren en stimuleren om te eten!

Volgens mij is dat inderdaad hun mening.. Me moeder zei hij is toch al oud er is niks aan te doen.

Maar dat is er wel:grrrrrr: hij moet naar de DA

Hoe kan ik zijn temperatuur meten?

Geplaatst:

Ik heb net zijn temperatuur gemeten, het was 38,8

Volgens mij gaat het nu al wat beter met hem :) hij liet zich wel oppakken terwijl hij los liep dat doet hij normaal nooit. Hij loopt meer en ligt niet meer de hele tijd lang uit in zijn hok. Als ik nu het deurtje open doe staat hij op.

hij wil alleen nog niet eten,gelukkig drinkt hij wel.

Ik denk dat het buiten laten lopen en het zachtjes masseren geholpen hebben.

Geplaatst:

Dat is prima volgens mij (die temperatuur).

Goed nieuws dat hij weer wat rondhuppelt, maar hij moet ook echt gaan eten. Blijf hem maar zijn lievelingsdingen voorschotelen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .