Nelis Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Ik ging de nijnen nog even de laatste ronde doen en nou lag Lola slap in haar hok. Eet niet, keutels weet ik niet maar tis niet goed. Heb Da gebelt en ga er nu heen.
Nelis Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 net trug... snap er geen bal van :( :( :( Ze was zo goed, vanmorgen nog aan het hooi. Bij da ondertemp 33.7, hartslag 60..... Gvd gvd.... ze leeft nog, heeft infuus gehad plus med. Ligt nu hier in binnenkooi met warme kruiken...Ben bang dat ons lievertje het niet redden gaat :(
Nelis Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 lig bij haar op de bank nu, zij in t binnenhok, in het stro met warme doeken en kruiken. Ze lijkt af en toe wat stuipen te hebben, maar knippert wel wat met haar oogjes. Pff af en toe dwangvoer (meegekregen van arts) Ze was vel over been, snap er geen hout van, ze eet ontzettend veel... hooi, groentes en wat bix.... :( verdorie waarom nou, voel me echt superslecht nu.
Nelis Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 Zit hier met dikke ogen... , Lola, nog maar 2 weekjes bij ons heeft het niet gered.Ze is net op mijn borst overleden.... :( :( :(
YvonneH Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 O, wat ontzettend sneu voor je.Heel veel sterkte, je hebt iig je best gedaan!
Kiwi Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Jeetje Nelis, wat erg! Wat een rotnacht moet jij gehad hebben. Je hebt in ieder geval je best gedaan, bent meteen naar de dierenarts gegaan, dus je hoeft jezelf niets te verwijten. Heel veel sterkte!!
Nelis Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 Ja had slaapdienst op t werk maar moest iemand inwerken en er zijn nou eenmaal geen twee personeelsbedden dus ik sliep thuis. Voor het slapen even laatste dierenrondje en toen kwam ze niet naar buiten rennen. Gelijk t hok nachthok open en daar lag ze.Wat er nou is weet ik nog niet, ik sta voor een raadsel. Normaal was ik 3 tot 4 keer pd even in de ren om ze te aaien, eten te geven drinken noem maar op. Ze at prima!Gister veel aan t werk geweest en heeft manlief ze hooi gegeven en smiddag ook, smiddags lag ze in het nachthok want heeft hij haar niet gezien. Het regende dus kon me er ook wel wat bij voorstellen.Gisteravond met de bix kwam ze dus niet. Ze was toen ik haar pakte, graatje mager en koud. Dus direct DA gebelt. Behoorlijk duur consult maar ik wilde gewoon alles doen wat mogelijk was. Ondanks alle goede zorgen heeft ze het dus niet gered.Ik blijf achter met vraagtekens...vooral omdat ze zo mager was.Zou Nelis in de 2 dgn zo dominant zijn geweest dat hij ook Lola haar eten heeft verorberd ? En daarbij, hooi is er altijd in overvloed daar kan ze bij ookal heeft Nelis grote honger er is altijd hooi....
Blacky Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 He bah Nelis wat vervelend!Heel veel sterkte met dit verlies.
bikkel Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 heel veel sterkte ermee....ze is met veel liefde en warmte gegaan
Nelis Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 Dank zo met dikke ogen naar t werk, hoop dat er wat uit mijn handen komt. Bij thuiskomst gelijk asiel maar bellen.Hoelang kan Nelis alleen zitten ? k moet er niet aan denken om Lola te vervangen maar goed als het nodig is voor Nelis dan zit er niet veel op ben ik bang.
Kiwi Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Natuurlijk is het voor Nelis fijn als hij z.s.m. weer een meisje krijgt, maar denk ook even aan jezelf. Als het nog te confronterend is om nu meteen al een ander konijn te halen, wacht dan in ieder geval even tot na het weekend of zo, tot je er zelf een beetje overheen bent. Zo'n nacht gaat echt niet in je kouwe kleren zitten denk ik.
Nelis Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 fijn dank je kiwi Nee ben echt helemaal stuk. Ze waren zo ontzettend leuk samen, als ik aankwam lopen kwamen ze beide aanrennen en knuffelen enzo.... Ze was er pas 2 weken maar de tranen blijven komen op t moment. ff nou ik moet echt naar t werk, lees jullie straks weer.
chantal1987 Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Oh, wat erg! Je hebt inderdaad erg je best gedaan. Heel veel sterkte!
Dollie Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Jeetje, dat is snel gegaan.. Super dat je direct naar de dierenarts bent gegaan, helaas heeft het niet mogen baten.. Meer had je ook niet kunnen doen. Sterkte!! :frown: En ik zou gewoon wachten met een nieuw vriendinnetje tot je daar zelf aan toe bent.. Tuurlijk, een maatje is belangrijk voor Nelis maar hij redt zich echt wel een weekje of een paar weekjes alleen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Dit is toch niet een geval van een jong konijn van 9 weken met een geholpen ram ?Mag ik hopen......
Nelis Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 eh ze is eh was een mnd of 3...en idd is t mannetje geholpen....waarom dat dan? Dit is toch niet een geval van een jong konijn van 9 weken met een geholpen ram ?Mag ik hopen......
Dollie Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Oei.. Dan was ze eigenlijk nog te jong om gekoppelt te worden. Eigenlijk kan dat pas als beide konijnen vier maanden of ouder zijn, omdat zo'n kleintje zich nog niet goed kan verweren, maar er natuurlijk wel gevochten en/of gereden wordt.. Bovendien is koppelen erg stressvol en jonge konijntjes zijn heel vatbaar voor stress.
Nelis Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 Ze zijn in het asiel al gekoppeld en dat ging goed. 2 weken lang is het prima gegaan, geen agressie gezien, enkel met t warme weer dat de exram even wat meer ging rijden maar dat was ook niet meer t geval.Ze lagen bij elkaar, likten elkaar schoon en het leek echt super te gaan....
Dollie Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Tsja misschien dat het ook wel niks met elkaar te maken heeft gehad.. Maar ik zou de volgende keer wel wachten tot vier maanden.
bunny ranch chanty Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 (aangepast) Nou eigelijk percies wat jij omschrijft haal ik uit het verhaal dat je voedster te jong was voor de koppeling.En door stress is overleden is gestopt met eten ect.....Dus laat in dit geval haar dood een leerzame les zijn en neem een oudere vriendin voor je ram van 4 maanden of ouder.Die kunnen zich beter weren tegen de ram.En voorkom je deze verdrietige problemen .Het gebeurd vaak omdat mensen het niet weten.Het jonge konijn word eigelijk verkracht door de ram en is er niet aan toe.Door die stress leggen ze het loodje spijtig genoeg. Erg fout van de opvang als ik deze opmerking even mag plaatsen!!!!want ze was dan met 8 weken al gekoppeld als ik het zo terug lees......Ik zou de opvang hier wel over aanspreken om meer slacht offers te voorkomen.Maar dieren winkels zeggen ook gewoon gooi de voedster er maar bij hoor.....zonder te over zien wat ze het jonge konijn aan doen. 11 juni 2009 aangepast door bunny ranch chanty
bunny ranch chanty Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Nelis je zult geschrokken zijn wat ik heb geschreven maar het gebeurt zo vaak......En ook zulke mensen komen bij mij terecht als fokker....Vragen om een voedster van 8 weken vorige overleden.Als ik dan door vraag leg ik de puzzel stukjes zo bij elkaar en leg ik de mensen uit wat er gebeurt is.Dan schrikken ze behoorlijk en hadden het graag anders gedaan als ze de juiste adviesen hadden gehad.Ik begeleid die mensen vaak in een nieuwe koppeling met een voedster die wel klaar is omgekoppeld te worden zonder problemen.
Sabbie Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Ja maar Cindy.. Kan stress dan na 2 weken nog komen? Ze at als een beer verteld Nelis?
bunny ranch chanty Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 (aangepast) Ja ze gaan niet in een dag dood dat kan wel een week duren voor dat alles plat ligt in het lichaam.Ze gaf aan dat hij bij het warme weer ineens meer ging rijden op de voedster dat kan net het punt geweest zijn dit was na de koppeling.Jonge konijnen geven het dan ineens op.Nelis gaf zelf aan dat ze heel mager was op het laatst en niet zeker wist of ze keutelde.Dit hoord er allemaal bij jammer genoeg. 11 juni 2009 aangepast door bunny ranch chanty
Aanbevolen berichten