MichelleloveElmo Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Vanmiddag toen ik Benji aan het controleren was zag is dit op zijnpootje. Toen heb ik ook zijn andre pootjs gecontroleerd en ook die van Sandy. Zowel Benji en Sandy hebben dit bijde alleen op de hakvan de achterpootjes. Het zit ook onder het haar verstopt en het is iets dikker. Ik weet niet wat het is en of het kwaat kan. Ze hebben tapijt op de vloer dus het kan niet aan te harde bodembedekking liggen.Ik laat de 21 juli de DA zowieoz even kijken, dan word Sandy geholpen. Ze lijken er ook geen last van te hebben. Toch ga ik het wel even om de dag controleren en als ik vind dat het erger word ga ik natuurlijk eerder.
Lirazel Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Open hakjes kunnen erg problematisch zijn, over Sore hocks zijn meerdere topics geweest.
YvonneH Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 (aangepast) Fuz heeft dit ook wel eens. Bij hem is de reden of klitten onder zijn pootjes (word wel steeds uitgekamd maar toch gebeurd het wel eens) of een stamp op harde ondergrond. Wat voor tapijt heb je in de kooi?Synthetisch kan namelijk wel schuren door de wrijfing.Beste is dan een zacht dik tapijtje van katoen. Als Fuz dit heeft dan behandel ik altijd met wondzalf (acederm, van de da) een paar dagen en dan is het weer over. Ze hebben nu iig wel een zachte ondergrond nodig.Ik zou ook even de pootjes kammen en even nagaan of ze ook wel hard stampen.(even met de da overleggen kan ook nooit kwaad natuurlijk) 10 juni 2009 aangepast door YvonneH
zwarte panter Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Het lijkt idd op Sore hocks... Misschien heb je hier wat aan:http://www.medirabbit.com/EN/Skin_diseases/Mechanical/pododermatitis.PDF Het lijkt me een goed idee om het even met de DA te bespreken. Succes!
MichelleloveElmo Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Geplaatst: 10 juni 2009 Ze hebben wel haar, maar heel kort en ook geen klitten, dus ik kan het niet kammen.Het is wel een syntetich tapijt, maar als het schuurt hebben ze lijkt mij ook geenvacht meer. (dat zit er nu wel had het aan de kant geveegt)Ga het nu het artikel lezen Alvast bedankt voor de reactie's
MichelleloveElmo Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Geplaatst: 10 juni 2009 Pff geprobeed dat artikel te lezen, maar mijn engels is niet goed genoeg.Snap er helemaal niks van:$ Ben wel op de site aan het lezen overSore hocks. Ik hou het in elk geval voorlopig goed in de gaten
YvonneH Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Het kan wel met de wrijving van het synthetisch tapijt te maken hebben hoor. Althans volgens mijn da. Is ook ergens wel logisch want als je zelf eroverheen schuurt kun je ook een soort brandplekken krijgen. Ik zou zelf iig een katoenen tapijtje nemen (al is het maar voor de zekerheid).
kelly1986 Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Die wrijving wat Yvonne zegt klinkt wel heel logisch ja... Je zou ook nog kunnen googles op pododermatitis en pododermatitis konijn.. succes
Rian Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 (aangepast) Muisje heeft het ook eventjes gehad, meteen na haar castratie. Ze gebruikte haar achterpootjes niet zo goed, waardoor ze dus wat veel met haar hakjes over de grond schuurde. Na een kuurtje met bactrimel ging het weg. En ze ging natuurlijk weer beter lopen naarmate de wond genas. Ze heeft er daarna nooit meer last van gehad. Veel beterschap. 10 juni 2009 aangepast door Rian
MichelleloveElmo Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Geplaatst: 10 juni 2009 Dankje wel. Ik ga morgen gelijk naar de roobol en de carpet enzo om daar te vragen naar een niet syntetisch tapijt!!!
kelly1986 Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Heb je geen ikea in de buurt? Die verkopen katoenen tapijtjes voor ik geloof een euro of drie...
MichelleloveElmo Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Geplaatst: 10 juni 2009 nee helaas, maar als ik niks kan vinden maakt het niet uit ga ik gewoon naar de ikea!
kelly1986 Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Caroline, gebruikt die tapijtjes ook...Moet je anders een zoeken met de zoekfunctie... wellicht dat je ze dan vind. Kijk ik ondertussen eens op de ikea site of ze daar op staan.
Kiwi Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Toevallig waren er van de week hier al foto's van de konijnen van Caroline op het bewuste kleedje geplaatst (twee berichten onder elkaar) (scheelt weer zoeken).
MichelleloveElmo Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Geplaatst: 10 juni 2009 dankje wel. Weet je toevallig ook welke kleedjes het zijn van de ikea==
Kiwi Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Ik heb even gezocht voor je (ik ken die kleedjes verder ook niet), maar het lijkt er haast op dat het deze zijn. Echt geen geld!
kelly1986 Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Ah... kiwi was me voor! Maar het zijn idd die kleedjes!
Lirazel Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 je hebt trouwens ook nog twee grote kleden van 120x180 cm van 100% katoen bij de ikea, de ene is 9 euro, de ander 10http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00114011http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90149940Ik heb er eentje van de tweede link. Ik weet namelijk niet wat voor kleed je zoekt, voor in een hok of gewoon op de grond.
zwarte panter Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Pff geprobeed dat artikel te lezen, maar mijn engels is niet goed genoeg.Snap er helemaal niks van:$ Ben wel op de site aan het lezen overSore hocks. Ik hou het in elk geval voorlopig goed in de gaten Als je graag wilt, wil ik het artikel wel eens opnieuw lezen (is al een tijdje geleden) en er de hoofdzaken uithalen en die hier in het NL posten...Maar dat zal dan wel voor ten vroegste vrijdag zijn aangezien ik vrijdag een examen heb en nu iets minder tijd heb...
YvonneH Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Muisje heeft het ook eventjes gehad, meteen na haar castratie. Ze gebruikte haar achterpootjes niet zo goed, waardoor ze dus wat veel met haar hakjes over de grond schuurde. Na een kuurtje met bactrimel ging het weg. En ze ging natuurlijk weer beter lopen naarmate de wond genas. Ze heeft er daarna nooit meer last van gehad. Veel beterschap. Zoiets heeft Fuz ook nog een keer gehad ja. Hij had toen zijn achterpoot (of heup?) geblesseerd en stond toen teveel op de achterkant van zijn pootjes. Bij Ika zijn idd een hoop kleedjes te vinden van katoen. Heb ik ook verschillende van.
MichelleloveElmo Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 Ik heb vandaag deze handoekjes gekocht. Zijn presies de maat van mijn hok.heb er ook gelijk maar 6 gekocht. Voor elke verdieping 2 zodat ze ook in dewas kunnen.Van de zomder ga ik er polieter tussen stikken. Dus dan zitten ze helmaal zacht.http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70102873
zomertje Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 En anders misschien tijdelijk iets van badkamerkleedjes? Moet je wel vastmaken anders gaan ze ermee gooien denk ik
MichelleloveElmo Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 Ik heb het tapijt laten liggen inhet hok en daar over heen de handoekjes gelegd. De randjes van het handoeken heb ik er omheen geslagen. Zo blijft het vast goed liggentot ik tijd heb (over een week of 4) om er polyeter in te stikken
Aanbevolen berichten