Lirazel Geplaatst: 13 juni 2009 Auteur Geplaatst: 13 juni 2009 Ik ben inderdaad heel erg opgelucht. Ik voelde me ook zo onzeker de afgelopen dagen. Toen ik woensdagavond bij de dierenarts zat was ik aan het denken aan alles wat ik over gas en verstoppingen had gelezen hier op het forum. Dus ik zag voor me dat het een paar dagen met masseren en dwangvoeren en zo zouden worden. Maar het werd dus vooral afwachten en onzeker zijn en geen idee hebben waar ik aan toe was.En ik ben ook wel geschrokken dat Pet ook zo van slag was. Zeker omdat ik er over na denk om Muts te laten castreren, dan moet ik dus rekening houden met twee konijnen die niet in orde zijn in plaats van een.
YvonneH Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 En ik ben ook wel geschrokken dat Pet ook zo van slag was. Zeker omdat ik er over na denk om Muts te laten castreren, dan moet ik dus rekening houden met twee konijnen die niet in orde zijn in plaats van een. Dit had ik ook met mijn 2 binnenkonijnen. Die eten ook eigenlijk niet zonder elkaar (thuis iig). Ik heb Fuz mee laten gaan met toen Sisi (voedster)gecastreerd werd laatst.Daar moesten ze wel even uit elkaar en ze zeiden dat Fuz ging rijden op Sisi na de operatie toen ze ze weer bij elkaar zetten. Toen we naar huis gingen heb ik ze weer samen in de reismand gezet en is ales prima gegaan. Geen gerij ofzo, Fuz was juist heel lief voor haar. Misschien een idee voor jou? Of ze gewoon weer samen zetten als ze thuis komt.
zwarte panter Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Ik haal ze hier bij ziekte ook niet uit elkaar, anders weigert het gezonde konijn ook te eten... Maar normaal kan je ze na castratie gewoon samen zetten hoor. Als het echt nog net gaat voor de voedster, dan kan je ze scheiden op een manier dat ze elkaar nog wel kunnen zien en ruiken (en mss aanraken). En je kan ze ook samen laten eten of onder toezicht samenlaten. Maar meestal gaat het wel goed hoor als je ze na castratie bij elkaar zet.
madisonrose Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 over dat haar in de ontlasting zou ik me niet te druk maken,ik heb hier 2 angora's die poepen zelfs welis een ketting allemaal drolletjes aan een haar hahaook grote harige drolletjes welis.dat moet er gewoon uit kunnen komen,ik weet niet wat voor vacht jou konijn hheeftmetr sommige soorten vacht kan er in de maag een ei ontstaan van haar weet ff niet meer bij welke vacht..maar dat merk je wel want dan eten ze echt nix meer.mijn dieren eten soms weinig soms veel,pas als ze stil worden of in een hoek gaann zitten is er meestal wat mis is me opgevallen.lief he zo n klef stel!! heb ik hier ook ..!die kunnen nix zonder elkaar ze zijn zo lief die twee oud paartje
Lirazel Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 Ik had dus woensdagavond de kooi al tegen de ren aan gezet en daarna Muts al weer vrij snel in de ren gezet, maar zelfs toen was Pet nog van slag. Vrijdagochtend, toen Muts geen groen wilde eten, wilde hij ook niet fatsoenlijk eten, meer dan zo af en toe een enkel hapje werd het niet. Terwijl hij dus verder wel redelijk alert en nieuwsgierig was, Muts waste en verder ook absoluut niet ziek toonde. Gisteravond heeft hij ook weer voor het eerst binkies gemaakt. Dus alleen bij elkaar zitten lijkt niet voldoende.Ik heb nog zitten zoeken naar andere dierenartsen. Ik ben er nu achter hoe het zit. Eerst had deze praktijk twee vestigingen, een hier en een in een andere plaats. Die andere vestiging is nu zelfstandig en overgenomen door de twee konijnenkundige dierenartsen, die dus eerst ook nog hier werkten. Helaas is dat minstens net zo'n eind weg als de dierenarts van de opvang, maar dan de andere kant op. Maar ik hou het wel in mijn hoofd voor als ik nog een keer twijfels heb over de dierenartsen hier. (Het is trouwens op konijnen.nl goed aangepast zag ik.)
Aanbevolen berichten