Boefje Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 (aangepast) Ik heb al heel wat gelezen over snot hier op dit forum, maar nooit iets over kinine (geel poedertje wat in drinkfles moet) gehoord wat je gewoon bij de dierenwinkel kan kopen. Ik herinner mij dat toen ik kind was ons konijntje ook altijd dat spul kreeg als die ziek was.. ik had het vandaag bij de dierenwinkel gevraagd of ze dat hadden..gewoon ter informatie hoor.. ik heb zelf een week geleden 56 euro betaald voor consult en antibiotica voor mijn konijn vanwege een waarschijnlijk beginnend koudje waar je weinig van merkte. Ik geloof ook wel dat mijn Boefje ziek was hoor..en ik zie ook wel dat het heeft geholpen..maar misschien had ik eerst dat medicijn van de dierenwinkel kunnen proberen... dat is toch geen slecht spul? Mijn konijn van vroeger werd er wel altijd beter van... en hij is toch echt wel 13 jaar geworden. Bovendien was het een regelrechte ramp om Boefje afgelopen week 2x per dag die antibiotica te geven.. terwijl medicijn in een flesje drinken zo konijnvriendelijk is... 10 juni 2009 aangepast door Boefje
Cassie Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Bedoel je Bogena Sivotine van Beaphar? Het water kleurt er groenig door.Ik heb het thuis gewoon staan en naar mijn weten verkoopt mijn dierenwinkel het nog steeds.Inderdaad echt een prettig middeltje. Ik wil niet beweren dat je snot hiermee geneest, dan moet je echt naar de da.Maar mijn nijntje had in het begin af en toe een niesbuitje en nadat ik dit spul had gebruikt was het weg..
Eric.I Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 hetzelfde hier! kost nog geen 10 euro zo een flesje..
Boefje Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 Ja het is lang geleden dat ik het heb gezien..beetje gelig.. zou ook groenig kunnen zijn..hihi ik weet niet hoe het heet..maar dat zou dus inderdaad gebruikt kunnen worden voor een niesbuitje.. ik wist het!
Boefje Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 Oh ja..het enige nadeel is dus..ik heb 2 konijntjes.. als ik medicijntjes voor 1 in het drinkflesje doe, drinkt de ander er ook van.. hoe doen jullie dat dan?
Cassie Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Ik deed er niks aan: het is geen zwaar medicijn. Dus het kan volgens mij ook geen kwaad dat het andere konijn er ook van drinkt.Bovendien nieste Buttons altijd op Noodles (wat ik niet erg leuk vond), dus kwam het bij mij wel goed uit.
Boefje Geplaatst: 13 juni 2009 Auteur Geplaatst: 13 juni 2009 Ik heb zojuist een busje gehaald waarop staat bogena stricycline.. van beaphar. Is dat hetzelfde? De winkelier zei dat het op antibiotica basis is. Maar dat het ook geen kwaad kan om het te geven en ook niet als t andere konijntje ook uit het flesje drinkt.. er staat ook op dat het ter bestrijding van longontsteking, snot en diarree is.. wat houd dat in?? Dat als je het tegen snot geeft het beestje dan verstopping krijgt? Beetje raar.. en er word ook niet gezegd dat je per lichaamsgewicht moet geven..maar gewoon 2 tot 4 schepjes. Hij had ook niet gezegd of er nog wat anders was.. beetje dom dat ik t niet vroeg..maar dacht dat er maar 1 middeltje was..dus hetzelfde.. zou dit ook goed zijn? Niet dat ik het zomaar gebruik.. maar tis handig om in huis te hebben denk ik..
BrokenRaven Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Zover ik weet is het gele poeder waardoor het water ook gelig kleur en pakt het alleen dat genen aan waarvoor je het toedient!?
Mel Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Gaat het om Bogena Astricycline? Ik heb zojuist een busje gehaald waarop staat bogena stricycline.. van beaphar. Is dat hetzelfde? De winkelier zei dat het op antibiotica basis is. Maar dat het ook geen kwaad kan om het te geven en ook niet als t andere konijntje ook uit het flesje drinkt.. er staat ook op dat het ter bestrijding van longontsteking, snot en diarree is.. wat houd dat in?? Dat als je het tegen snot geeft het beestje dan verstopping krijgt? Beetje raar.. en er word ook niet gezegd dat je per lichaamsgewicht moet geven..maar gewoon 2 tot 4 schepjes. Hij had ook niet gezegd of er nog wat anders was.. beetje dom dat ik t niet vroeg..maar dacht dat er maar 1 middeltje was..dus hetzelfde.. zou dit ook goed zijn? Niet dat ik het zomaar gebruik.. maar tis handig om in huis te hebben denk ik..
wupsie Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 omdat het antibiotica basis is werkt het ook tegen diaree wat door een bacterie wordt veroorzaakt. dat wordt er bedoeld met tegen diaree, hij raakt er dus niet verstopt van. pas wel op met jonge konijntjes, die mogen dit spul niet hebben!
ZaZa Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 (aangepast) Dagelijks antibiotica toevoegen aan het eten, maken bacterien toch resistent ?? 24 juni 2009 aangepast door ZaZa
wupsie Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 ook dat. maar ik had begrepen dat het ghier ging om het geven van het middeltje als ze wel ergens last van hadden. maar als ze echt ziek zijn helpt dit middeltje ook niet. als klanten mij in de winkel om advies vragen over zo'n middeltje (of een ander dierengeneesmiddel) dan stuur ik ze bijna altijd door naar de DA
ZaZa Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Het risico dat je loopt...dat mensen met 'dat' middeltje langer blijven wachten met naar de dierenarts gaan......
Boefje Geplaatst: 24 juni 2009 Auteur Geplaatst: 24 juni 2009 (aangepast) Ik vind het fijn om het achter de hand te hebben. Laatst had mijn Boefje 1 of 2x geniest en een stipje vuil bij dr neusje en een rood randje om dr oogjes.. maar verder zag je echt helemaal niks aan dr. Ze stout en levendig en eetlust en veel drinken. Misschien was dat middeltje wel genoeg geweest voor zoiets in beginfase. Nu had ik 57 euro betaald voor consult en antibiotica en een week een gestresst konijn die nu pas weer wat van me wil weten. Niet dat ik heel erg lang zou wachten voor ik naar de dierenarts zou gaan. Ik zit met me neus bovenop die beestje en zwaar overbezorgd dus lig om het minst geringste al wakker als het beestje ietsjes minder drinkt of wat minder keutelt 1 dag. Als 1 van hun me soms met een scheef koppie aankijken raak ik al in paniek omdat ik bang ben dat t wat raars is. Terwijl ze gewoon eigenwijs aan het doen zijn.. haha.. misschien lees ik teveel ellende hier op bb. 24 juni 2009 aangepast door Boefje
Eric.I Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 ik heb pleun ook een kuur gegeven, het niesen stopte maar hij bleek achteraf alsnog een voorholte ontsteking te hebben. dus verkijk je er niet op
Mel Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Bij twijfel altijd naar de DA gaan, maar als het niet zo ernstig is......
Petradhd Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Wondermiddeltjes worden niet in de dierenwinkel verkocht. Als ze al bestaan dan zouden ze geregistreerd zijn als geneesmiddel en enkel door (dieren)artsen worden voorgeschreven en voor veel geld verkocht. Dat je konijntje vroeger steeds beter werd met dat middeltje kan ook zijn dat het onschuldige dingen waren waar hij toch wel overheen gekomen was. Dat hij 13 is geworden betekent al dat het een gezond diertje was. Hooguit dat dat gele middeltje ondersteunend heeft gewerkt bij het beter worden.Kinine is een koortsverlagend middel en wordt ook gebruikt bij malaria. Astrimycine van Beaphar bevat chloortetracycline, een antibioticum tegen bepaalde bacteriƫn. Niet echt handig om zomaar te geven in verband met resistentievorming, baat het niet kan het dus wel degelijk schaden! Daarnaast geef je nu dus twee antibiotica tegelijk zonder dat je weet hoe dat gaat uitpakken. Sowieso vind ik het jammer dat de DA gelijk maar ab voorschrijft, zoals je zelf al zei was je konijn levendig en buiten niezen en een beetje vies neusje was er eigenlijk niets aan de hand. Ook het veel te snel voorschrijven van ab door artsen en dierenartsen heeft meegewerkt aan het resistent worden van bacteriƫn voor bepaalde antibiotica :frown:
kelly1986 Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Ik sluit me helemaal bij Petra aan...Bovendien is het met Ab ook zo dat het niet alleen de "slechte"bacterien aanpakt... maar ook goede bacterien kapot maakt.Door dit spul in het wildeweg te geven kan je de darmflora van je konijn goed van slag brengen... Chloortetracycline is gewoon een breedspectrum ab...
Boefje Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Geplaatst: 25 juni 2009 (aangepast) begrijp me niet verkeerd, ik heb het nog niet gegeven. Ik heb het gewoon in huis gehaald voor het geval dat. Als ik het domweg vertrouwde had ik niet eens deze discussie begonnen en de medewerker in de dierenwinkel op zijn woord geloofd. Ik had een paar weken geleden ab gekregen van de da voor dat niet zo ernstig kwaaltje. Ik krijg daardoor het gevoel dat ze maar te snel dingen aansmeren om belangrijk voor te doen en geld te vangen. Ik zie eigenlijk geen echt verschil. Ze nieste ook niet eens meer nadat ik dr 1x betrapt had op een niesje en een klein beetje vuiligheid bij dr neusje. Tuurlijk heb ik het over voor mijn beestje.. ik wilde ook geen ab van de dierenwinkel..maar dat ander spul wat mijn konijntje van vroeger altijd kreeg. Gewoon voor dat soort onschuldige niesgevalletjes. Maar ik kreeg dus dit spul. Daarom vroeg ik hier ook op het forum of dat spul nog bestond en welke dat was en of dit wel goed was. 25 juni 2009 aangepast door Boefje
kelly1986 Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Het was ook niet specifiek aan jou gericht hoor! Mijn post was meer als algemene info bedoeld... Ik denk dat de dierenarts geen risico heeft willen lopen en het zeker voor het onzeker heeft gekozen...Als je bij snot er niet tijdig bij bent kan het namelijk snel overgaan in chronische snot... dan word het een heel ander verhaal en dat zal dan niet meer zo snel overgaan... Wellicht kun je, als er weer eens iets met je nijn is met de dierenarts overleggen of die het een goed plan vind om dit spul te geven?
Boefje Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Geplaatst: 25 juni 2009 Nee, het ging meer over dat er iemand zei dat ik 2x ab gaf tegelijkertijd. Dus ik kreeg de indruk dat het niet helemaal goed begrepen werd. Dus ook niet speciaal gericht naar jou. Maar da vragen dat is een goed idee. Zal ik de volgende keer doen. Bedankt voor de tip.
Aanbevolen berichten