Stoffer en Blik Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Sinds vandaag passen wij op het konijn van mijn broer. Het is een ongecastreerde ram, dus hij zit apart van de rest. Omdat hij de hele dag aan het krabben was, ben ik zijn vacht gaan onderzoeken: ik zag dat zijn hele rug vol zat met witte schilfers. De dierenarts stelt schurftmijt als diagnose, maar hoe komt een konijn hier aan?
kelly1986 Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Een konijn kan mijt krijgen van andere konijnen maar mijten zitten ook vaak in hooi... Meestal domme pech dus.... Maar let wel op! Mijt is heel erg besmettlijk! Je moet dus zijn hok en speelgoed enz ook goed schoonmaken... Staat het konijn van je broer bij jou in huis? Zo ja, moet je je afvragen of het niet verstandig is om je eigen konijnen ook te behandelen... Waarmee word de mijt behandeld?
Stoffer en Blik Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 Hij heeft een injectie met ivomec gekregen. Volgende week krijgt hij de tweede injectie. Nee hoor, het konijn zit niet in huis, maar staat buiten in een hok. Mijn eigen konijnen lopen los in de tuin en niemand is in aanraking geweest met het konijn van mijn broer. Is het in dit geval toch noodzakelijk dat mijn eigen konijnen ook behandeld worden?
kelly1986 Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 De behandeling is in ieder geval prima! Hij boft maar met zo'n goede en oplettende oppas! Ik zou ze even goed in de gaten houden en controleren op kale, schilferende en jeukende plekjes...En als je aan het konijn van je broer bent geweest eerst je handen wassen alvorens je aan je eigen konijn gaat... succes!
Stoffer en Blik Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 Dank je wel Kelly! Ja sorry, m'n ticker heb ik maar verwijderd: het bleef maar op 15 dgn oud staan... Zo sneu....
kelly1986 Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 He.... das niet de bedoeling he! als je een nieuwe banner hebt weet je in ieder geval hoe je m kunt plaatsen!Als je zelf niet uit de voeten kunt met die foto bewerk toestanden, dan kun je altijd een oproepje plaatsen in t algemene foto bewerkings topic....Zitten een aantal dames die daar heel handig in zijn en al menig leuk bannertje in elkaar gefietst hebben!
Stoffer en Blik Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 Oke, dank je wel voor de tip! Wat mij betreft mag hier wel een slotje op, hoor. Ik ben weer helemaal up to date!
Aanbevolen berichten