Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Liefst echt en hele ananas...

Je kan die dan persen door ringen te snijden en die uit te knijpen of tussen twee lepels te prakken..

Als je toch in de appie bent... neem dan gelijk wat peterselie mee!

• Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Sascha... als ze wel keutelt... dan zou ik hele kleine beetjes dwangvoeren...

Anders loop je weer het gevaar dat de darmen nog verder stil gaan vallen.

Keutelt ze niet, niet dwangvoeren!

Geplaatst:

Ja, ze had een paar kleine haakjes.. Sammetje is ook wel erg dun hoor. Ik zat ook nog te denken aan wormen maar de dierenarts had het verder niet over haar gewicht.

Geplaatst:

Sascha.... Als Sam haken had kan ook dat de oorzaak zijn van de vertraagde darmwerking...

Haken -> minder of niet eten door pijn-> darmen vallen stil....

Als dat het geval is dan heb je toch echt pijnstillig nodig en moet je juist wel dwangvoeren.

Hoe kwam de da bij de diagnose haarbal?

Geplaatst:

Niet zo zeer de diagnose haarbal hoor. Gewoon flinke verstopping, maar ik denk dat het haartjes zijn omdat ze een paar dagen geleden een nestje had gemaakt.

Geplaatst:

Als ik lees dat er ook haken verwijderd zijn... dan doet me dat eerder denken aan stoppen met eten door die haken en dat daardoor dus de darmen zijn stil gevallen...

Geplaatst:

Maar dan had ze vanochtend toch al raar moeten doen? En een verstopping is er toch ook niet binnen een paar uur? Nouja, ik kijk morgen nog bij de dierenarts hoe het gaat enzo, ik ga nu dwangvoeren en weet ik veel nog allemaal, en daarna lekker slapen. Bedankt allemaal voor de hulp!

Geplaatst:

Ze zit samen met een ander konijn he... en mogelijk eet ze al een poosje minder dan normaal maar valt je dat niet direct op doordat er nog een konijn mee eet uit hetzelfde bakje..

Konijnen met haken kunnen van het ene op het andere moment stoppen met eten... dat ze het vanmorgen nog niet had wil dus niks zeggen..

Die verstopping kan ontstaan zijn doordat ze misschien al minder at een paar dagen.

dwangvoer niet in 1 keer teveel! beter meerdere keren een klein beetje...

En niet met olvarit maar met opgeloste biks...

Geplaatst:

Ik heb net biks opgelost ;) Best waterig zodat ze ook genoeg vocht binnenkrijgt. Ik heb ook een spuitje met 10 mil geblenderde ananas en nog haar medicijn. Dus het zouden ook die haakjes kunnen zijn? Oh, oke!

Geplaatst:

Ik ben natuurlijk geen dierenarts.... Maar haken hebben en dan een stil valling van de darmen krijgen.... zou natuurlijk een logisch gevolg kunnen zijn...

Ik vind dat dan ook erg voor de hand liggen....

Geplaatst:

Sascha, ik sluit me bij Kelly aan dat haken de mogelijke oorzaak kunnen zijn.

Haken -> slechter eten -> vertraagde darmwerking -> pijn -> ondertemp,......

Een konijn met haken kan vanop het ene op het andere moment stoppen met eten. Het kan natuurlijk ook dat ze al een tijdje iets minder at.

Daarnaast heb ik nog niet zo vaak gehoord dat een schijnzwanger konijn daardoor verstopt raakt. Meestal raken ze tijdens een verharing verstopt door het likken van hun vacht en zo krijgen ze die haren binnen.

Dat bikspapje is goed.

Keutelt ze al wat meer?

Daarnaast blijft masseren goed hoor. Aangezien het wel zeker is dat haar darmen trager werken.

Succes hoor!

Geplaatst:

Ik heb haar net een hele boel gegeven. Een bikspapje van ongeveer 10 ml, ongeveer 3,5 klein spuitje water, 1 spuitje medicijnen en 10 ml ananassap. Ik ga zo lekker slapen, en morgenvroeg weer alles herhalen.

Geplaatst:

sucses vannacht. Ik zal aan jullie denken. Wat een *** situatie. (soory heb inhoudelijks weinig meer toe te voegen op bovenstaande posts)

Geplaatst:

Hoop dat als je dit leest dat je toch nog een beetje hebt kunnen slapen. Ik zou alleen maar draaien...... Als je er vannacht nog uitgaat voor massage: heel veel sterkte. Hoop dat het allemaal goedkomt!!

Zal voor jullie duimen

Geplaatst:

Jippie, ze eet weer wat hoor! Mams gaf haar een paar biksjes en daar heeft ze wat van gegeten en toen ik net wat peterselie gaf at ze het ook op!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .