Sascha Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Hoi, Sam eet en drinkt niet meer. Ik heb morgen om 10 over 10 een afspraak bij de dierenarts. Ik heb haar net gedwangvoert en ze heeft ook een paar drupjes water binnen. In denk dat ze verstopt zit.. Moet ik morgen Moby meenemen? En hoevaak dwangvoeren? Kan ik verder nog wat doen? Bedankt..
bikkel Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 is het niet mogelijk om vanavond al te gaan naar de dierenarts want ik zou zo de nacht niet durven ingaan.....desnoods naar een andere da
kelly1986 Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Als je konijn echt niet eet is wachten tot morgenvroeg idd lang... Poept ie wel nog? Als het namelijk een verstopping is kan dwangvoeren ook averechts werken.Hoe voelt zijn buik aan?
Sascha Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 Geen idee of ze poept.. Ik heb vanmiddag de wc geleegd en er liggen wel weer keutels in maar of die van Moby of Sam zijn.. Ik heb haar ook al gemasseerd, het voelde wel zacht aan en ik hoorde verder ook niks borrelen.
Sascha Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 En moet Moby nou mee naar de dierenarts? Misschien dat we wel vanavond gaan, hangt er even vanaf. Ze heeft ook koude oortjes dus ik heb een warme fles bij haar neergelegd.
_Danielle Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Ik heb net op je profielbericht gereageerd, ik zou ook zeker vanavond nog gaan. Nu kun je nog en ben je er nog op tijd bij, als ze vannacht echt ziek wordt ben je mooi de pineut.. En je konijntje ook..
kelly1986 Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Koude oortjes is echt niet goed Sascha.... Een konijn met ondertemp kan in een shock raken. Niets horen kan betekenen dat de darmen stil liggen en dan heb je echt een gevaarlijk situatie. Ik zou vanavond nog naar de da gaan!
Sascha Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 Ik ben net geweest.. Ze heeft een zeer grote verstopping. Ze heeft baytril en primperid en nog een oplossing vocht gehad. Ik heb medicijnen mee, enrofloxoral drops en primperan. Het is nog maar de vraag of ze het haald.. Morgenochtend om 10:40 gaan we weer heen en misschien moet ze dan opgenomen worden :( . Arm lieverdje :(:( . Ze krijg een lekkere warme fles, en haar vriendje, een fleecekleedje en nog dwangvoer.. :(:(
Sabbie Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Jeetje Sascha!! Wat heftig! Gelukkig ben je nu naar de DA gegaan! Onze duimen hier gaan als een gek!!
Dollie Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Ach nee! Pff, dat wordt een lange nacht voor jou.. Ik duim heel hard voor jullie!!
Sascha Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 Bedankt hoor :(. Ik moet haar vanavond laat nog dwangvoeren en primperan geven en morgen dan ook weer.
kelly1986 Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Sascha goed dat je gegaan bent! Buiten al die medicijnen is misschien nog wel het belangrijkst maseren!Probeer haar ieder uur een minuut of tien te masseren. Dat is echt onwijs belangrijk en heeft al vaak zijn dienst bewezen! Probeer haar ook groenvoer te geven!
zwarte panter Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Gelukkig ben je zo snel naar de DA gegaan. Masseer haar maar goed, liefst elk uur. Hoe was haar temp.?Is ze aan groenten gewend? Succes!
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 geen dwangvoer alstublieft!!!! alleen hooi thee.En ik mis de pijnstilling!!!
zwarte panter Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Weet je waarom de DA besloten heeft om AB te geven?
kelly1986 Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Weet je waarom de DA besloten heeft om AB te geven? Dat vroeg ik me ook af....
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 (aangepast) Pfff jongens waarom word er bij een verstopping ab gegeven?.........en zo te lezen 2 soorten?primperite,siseral,carprofen,en laxatract zou je gehad moeten hebben voor een verstopping.En over wat voor een verstopping spreken we een haar bal verstopping of een bix verstopping?In beide gevallen niet dwang voeren alleen hooi thee en groen geven.En dwing je konijntje te lopen al is het met een handoek op de bank.Lekker kruikje er bij daar ontspannen ze van. 9 juni 2009 aangepast door bunny ranch chanty
Sascha Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 Groenvoer krijg ik er echt niet in.. Had haar al geprobeerd witlof te geven maar ze neemt niks aan. Waarschijnlijk heeft ze een haarbalverstopping door al de schijnzwangerschappen ( ja, ze wordt wel gecastreerd namelijk 11 augustus ). Ik had al een warme fles bij haar neergelegd, en ze loopt nu ook af en toe. De dierenarts zei wel dat ik de olvarit met water moest vermengen voor het vocht.
Sascha Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 En oja, ze had ook een paar haakjes die zijn verwijderd.
kelly1986 Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Ik zou zelf geen olvarit geven Sascha.Olvarit bevat veel suikers, en als dat in de maag gaat gisten doordat het er niet door kan heb je ook nog een risico op gas... en dat kunnen we nu helemaal niet gebruiken. Ik zou haar water en evt hooithee geven en blijven pesten met groen voor dr neus.Heb je peterselie in huis? dat werkt namelijk eetlust opwekkend. Heb je prozyme of protexine in huis? Zo niet haal dan een verse ananas en geef haar daar het sap van. En masseren masseren masseren! succes!
Sascha Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 Nee, heb geen peterselie, en prozyme. Ook ananas kan ik niet halen want de albert heijn sluit hier om 8 uur.. Of ik moet naar de andere albert heijn gaan.. Die is tot 10 uur open.
Sascha Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 Weetje wat, ik ga wel even naar de appie. Moet het persee een rijpe ananas zijn?
kelly1986 Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Ananas zou je bij een haarbal verstopping wel echt goed kunnen helpen....Het zorgt ervoor dat de voedselbrok rondom de haren oplost....
kelly1986 Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Weetje wat, ik ga wel even naar de appie. Moet het persee een rijpe ananas zijn? Goed plan!Als het maar een verse is! Super Sascha!
Sascha Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 En dan in de blender? Moet het persee een rijpe ananas zijn? Oh, ik zie je reactie. Ik ga zoeken voor een rijpe ananas! Als ze die niet hebben, verse ananas stukjes?
Aanbevolen berichten