Cisl0oveGeryon Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Hee! 1 van mijn konijnen, die heel wild is, liep eerst overal een beetje tegen aan. En nu nog steeds een beetje. Ze heeft een beetje een blauwe gloed over der ogen, maar ze heeft er geen last van. Nou ja, zoals wij zien niet nee. Zou eht kunnen zijn dat ze een beetje blind is? Het kan natuurlijk ook dat ze al oud is, maar ze kan ook nog wel jong zijn..
ZaZa Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Heb je al een afspraak bij de dierenarts gemaakt ?Denk dat dat wel nodig is om een antwoord op je vraag te krijgen, maar ook om er mogelijk iets aan te kunnen doen.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 Hee! Nee, nog niet. Me moeder dacht dat het niet echt nodig zou zijn, aangezien ze er geen last van heeft (hoe wij het zien) maar ik zal even vragen of we zo als dat nog kan, de DA even bellen hierover en dat we dan langs kunnen komen als ze dat nodig vinden! Ikzelf merk maar heel soms dat ze gewoon soms tegen dingetjes aanloop. Maar mijn moeder merkt dat heel erg! (ik ben natuurlijk de hele dag van huis weg!) maar ze rent wel gewoon enzo!
ZaZa Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Hoe kan je zien dat je konijn er geen last van heeft dan ? "....ze loopt tegen dingen aan en heeft een blauwe gloed over haar oog" klinkt niet alsof ze er geen last van heeft toch ?
sennepenneke Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Een blauwe gloed zou je haast denken aan staar, kan dat bij een konijn?
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 Nou, ze doet gewoon als de andere konijnen, rennen enzo. Maar als je er geod op let valt het wel op zegt mijn moeder dat ze soms tegen dignen aanloopt. Niet dat ze het helemaal niet ziet, maar dat ze denk ik een schattingsfout maakt hoe ver de muur van haar afis ofzo, heel raar. Ik zat ook al aan staar te denken. Mijn hond word ook blind en heeft ook een blauwe gloed over zijn ogen, nou ja, dat had hij, maar wel 10x erger dan mis dior (het konijn)
ZaZa Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Kan...Ik weet niet of je glaucoom ziet...Maar zeker is wel dat ALS je ziet dat er iets niet goed is, je toch wil weten of er iets aan te doen is... Lijkt mij tenminste....Het welzijn van je konijn is toch een belangrijk iets..
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 wat is glaucoom?? ja, precies! ik ga ook zo aan mijn moeder vragen dat we even de dierenarts bellen om informatie te winnen! Mischien een zalfje ofzo?/ (dat moesten we met onze hond ook doen!)
zwarte panter Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Staar komt ook bij konijnen voor:http://www.medirabbit.com/NL/Oogziektes/Ziektes/cataract_nl.pdf Maar je hebt hier echt een DA voor nodig. Er zijn natuurlijk nog veel meer oogproblemen die voorkomen bij konijnen. En enkel een DA kan je op dat vlak vertellen wat er aan de hand is Ć©n wat je er aan kan doen.
Katrien Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Even informatief:Ik dacht dat cataract staar was, maar dat cataract niet hetzelfde was als glaucoom, dus heb even gegoogled.Cataract is grijze staar en glaucoom is groene staar. Ik zou hier ook mee naar de dierenarts gaan, als blindheid kan voorkomen worden, waarom zou je het dan niet doen, ookal 'heeft het er niet veel last van'.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Geplaatst: 10 juni 2009 Ik heb het even bekeken! Gelukkig is haar oog nog niet zo als de voorbeelden, maar dat moet natuurlijk nog komen als het wel zo is! De gloed die ze over der ogen heeft is echt verre van dat (nog). Je kan die blauwe gloed niet goed zien. Maar soms zie je wel dat het blauwig is, maar soms gewoon zwart.. ik ga nu overleggen want giser wilde me moeder er niks aan doen, maar dat wil ik natuurlijk niet!
Cassie Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Zou ik inderdaad even doen. Als je blindheid of een andere oogontsteking kan voorkomen/verhelpen dan moet je dat gewoon doen.Wij kunnen als mensen ook prima leven als we blind zijn, maar dat we er geen last van hebben is niet waar.Desnoods kan je eerst even telefonisch advies vragen, dan kan de da zelf besluiten of het nodig is of niet.Maar als ik zo je verhaal lees dan denk ik dat je niet te lang moet wachten met het da bezoekje!
Britt Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 onze Snoopy heeft het ook : je merkt wel dat ze wel alles weet te staan, maar zodra iemand langs het hok loopt, is Snoopy de eerste die reageert !
Rian Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Glaucoom en staar zijn inderdaad niet hetzelfde! Bij glaucoom is er een te hoge oogboldruk, bij staar (cataract inderdaad) vertroebeld het netvlies door klontering van de eiwitvezels in de ogen. Bij allebei dus ook een andere behandeling.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Geplaatst: 10 juni 2009 het is die witte toch??? ja, zo erg is het bij haar nog lang niet iig!! inderdaad, ze reageert gelijk, daarom is ze mischien ook zo wild?? maar dat is ze ook omdat ze nooit aandacht heeft gehad.. mijn moeder is nu even naar me broertjes school voor rapport en daarna ga ik vragen of we de da kunnen bellen hierover!
Rian Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 (aangepast) Ik weet niet of ze konijnen behandelen voor staar? Bij mensen gaat er een nieuw ooglens in, maar of ze dat bij nijnen doen...?Heb hierboven een foutje getypt zie ik. Het netvlies vertroebeld niet, maar de lens natuurlijk. 10 juni 2009 aangepast door Rian
Britt Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 (aangepast) ja die witte jah maak eens een foto van je konijn ( het oog ), dat zegt misschien wat meer. 10 juni 2009 aangepast door Britt
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Geplaatst: 10 juni 2009 Hee! Ja, ik ik ga nu wel even met mijn telefoon maken! dat gaat makkelijker op de computer! maar zoals ik al zei zie je het vaak niet eens! het valt soms maar op, maar dan zie je het wel goed dat ze het heeft, maar ze heeft het wel een beetje! ik ga eens proberen!
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Geplaatst: 10 juni 2009 Als ze staar of zoiets hebben, is dan het hele oog blauw, of alleen de pupil? ik denk namelijk dat zij blauw gewoon als kleur heeft! alleen haar pupil is blauwig. Dat zie je alleen als er ligt op schijnt! en een heel klein beetje normaal!
Rian Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Dat heeft Poo ook, alleen als je er met licht op schijnt. Je ziet dat ook bij zijn foto's terug. Hij heeft echter nergens last van, ziet alles prima.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 Je 2de post, ik zie niks! Nou, ik heb dus foto's waar alleen haar pupil blauw is met licht, en ook eentje met licht dat haar hele oog blauw is. Heb 2 foto's gemaakt zonder licht en daar is het zwart.. maar we gaan met haar naar de DA over 2 weken, dan gaan wij ook met onze engelse bulldog
Rian Geplaatst: 12 juni 2009 Geplaatst: 12 juni 2009 Zie je niks? Ik zie dat ik een foto heb geplaatst, zie je die niet? Anders moet je even kijken naar de foto naast mijn profielnaam, deze staat ook in mijn profiel in de fotoalbums, kun je m wat groter zien. Pookes oogje is daar heel duidelijk blauwig.
Aanbevolen berichten