Cynne Geplaatst: 8 juni 2009 Geplaatst: 8 juni 2009 Hey misschien een domme vraag maar komen mensenluizen op katten en konijnen?Ik heb een kindje in de klas met luizen en er is natuurlijk altijd een kans dat ik die overneem en zo doorgeef aan de kat en die aan het konijn. Maar ik weet eigenlijk niet helemaal zeker of dat wel kan.Een luis is een luis toch? Of zit er daar ook een verschil in en komt die van mensen niet op dieren en andersom?
margreet Geplaatst: 8 juni 2009 Geplaatst: 8 juni 2009 Volgens mij komen mensenluizen niet op dieren.
Nijnie Geplaatst: 8 juni 2009 Geplaatst: 8 juni 2009 Even gegoogled voor je:Een (hoofd)luis kan niet van mens op dier en andersom! (vlooien kunnen dit overigens wel maar dat is dus weer een ander geval )http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/19082-wat-zijn-luizen.html
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 8 juni 2009 Geplaatst: 8 juni 2009 Nee ik denk het niet. Maar sommige dieren kunnen wel luizen hebben! Maar vlooien komen iig niet op mensen, dat weet ik wel! En je kan luizen van een dier krijgen volgnesmij.. edit: helemaal fout dus xD
Cynne Geplaatst: 8 juni 2009 Auteur Geplaatst: 8 juni 2009 Ok ja had het ook ff kunnen googlen maar ik kwam net van school en iedereen sprak elkaar tegen dus ik wou ff kijken of het hier geweten was.Bij deze bedankt! Das dan al één zorg minder!
Nijnie Geplaatst: 8 juni 2009 Geplaatst: 8 juni 2009 No problem Daar zitten we voor op het forum toch...
Aanbevolen berichten