Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik was net even de keuteltjes uit het hok aan het scheppen. en ik vind een beetje vreemde keuteltjes. de keuteltjes zaten aan elkaar heb er in totaal 3 gevonden. 1 gister en 2 vandaag. er liggen superveel keutels en ove rhet lagemeen zien de meeste er gezond uit. maar toch heb ik het idee dat luna anders doet. ze ademt sneller dan nina en zit in een hoek. ze komt nog wel naar me toe en eet haar gewone voer nog wel. ze wast nina ook nog wel.. maar vind het een beetje eng allemaal. ik maak me vooral zorgen om de keutels die ik vond. zou het verstopping kunnen zijn?

Geplaatst:

Waarschijnlijk zijn het blindedarmkeutels. Die eten konijnen normaal gesproken op, om zo de benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen. Als ze ze nu niet heeft opgegeten zou dat kunnen betekenen dat ze teveel biks heeft gekregen. Je zou kunnen minderen met biks, dan zou ze ze weer moeten gaan opeten.

Op onderstaande foto zie je blindedarmkeutels (nummertje 3)

konijnenkeutels.jpg

Geplaatst:

Waren het keutels die als een blinkend trosjes aan elkaar zaten?

Of waren het keutels die aan elkaar zaten in de vorm van een "ketting"....

Dus rijtjes keutels achter elkaar...

Geplaatst:
Waren het keutels die als een blinkend trosjes aan elkaar zaten?

Of waren het keutels die aan elkaar zaten in de vorm van een "ketting"....

Dus rijtjes keutels achter elkaar...

ik weet zeker dat het geen blinde darm keutels zijn. ik heb die keutels al een keer in het echt gezien in het hok. dit waren inderdaad echt keutels aan een ketting aan elkaar. er zitten ook wat kleine keutels tussen. ik maak me zorgen ik denk dat ik de dierenarts maar even ga bellen.

Geplaatst:

Als ze aan elkaar zitten.. kan het zijn dat ze verharen. Dan zie je allemaal keuteltjes (de bolletjes) verbonden door kleine dingetjes.

Ik zou ook de dierenarts bellen in zo'n geval.

Geplaatst:

Die kettingkeutels komen doordat je konijn in de rui is.

Als je die keutels open maakt dan zul je hoogstwaarschijnlijk ook haren erin vinden.

Heb je prozyme of protexine in huis?

en krijgen je konijnen groen?

Geplaatst:
Die kettingkeutels komen doordat je konijn in de rui is.

Als je die keutels open maakt dan zul je hoogstwaarschijnlijk ook haren erin vinden.

Heb je prozyme of protexine in huis?

en krijgen je konijnen groen?

nee ik heb niks van dat in huis. lekker stom. Ik ben het groen nu sinds 3 dagen aan het opbouwen omdat ze nog maar 9 weken oud zijn. dus nee echt veel krijgen ze nog niet. naar mijn idee eten ze wel hooi. maar dat heb ik luna vandaag niet zien doen. en ze zit steeds in hetzelfde hoekje.

Geplaatst: (aangepast)

Dat zijn idd kettingnkeutels!

Je kan een verse ananas halen als je die middelen niet in huis hebt.

Het verse sap ervan kun je aan je konijn geven.

ananas bevat extracten die de haren rondom de voedselbrok doen oplossen.

Aangezien het hier om een nog heel jong konijntje gaat is een bezoekje aan de da zeker aan te raden!

aangepast door kelly1986
Geplaatst:

Dat is zeker goed...

Je konijn eet nu nog en poept nog... Dus dat is op zich iets wat de situatie niet accuut maakt.

Maar beter een keer te veel gaan dan een keer te weinig...

Geplaatst:

oke ik heb gebeld. en hun zeiden indd ook van nou kom vandaag nog maar even langs want met zulke jonge nijnen kun je beter gelijk komen als je iets niet vertrouwd. ze hadden eigenlijk geen plek maar ik kan tussendoor komen. ik kan terecht om kwart voor 4 en ze zei ook dat het handig is om ze allebei eventjes mee te nemen. kunnen ze ze gelijk helemaal nakijken.

nou helemaal top. dat vind ik netjes van ze!

ik ben gelijk helemaal gestresst. vind het wel eng allemaal hoor. voor omdat dit allemaal de eerste keer is.

Geplaatst:
Haal in de tussentijd alvast een ananas in huis dan kun je die straks gelijk geven.

is goed ga ik gelijk doen. ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst:

bedankt! hebben jullie nog tips hoe ik mijn konijnen zo aangenaam mogelijk kan vervoeren? heb net even een zo'n katten reismand gekocht. moet ik daar stro in doen of een handdoek? en het is erg warm in de auto.

Geplaatst:

Wel erg jong om al ketting keutels te hebben.Maar ik zou ze een bakje water er bij geven en zacht groen zoals,peterseli,rucollaen krulsla en wit lof.

Wees niet bang dat ze aan de diaree gaan tegen die tijd zijn alle haren er uit mocht het gebeuren en geef je ze minder groen.

succes en neem de keutel mee naar da

Geplaatst:

Goed van je om toch even langs te gaan (Y)

@ Bunny Ranch Chanty: mijn Nijn had het ookal vrij jong, ze was wel een paar weken ouder maar toch... Ligt er volgens mij gewoon net aan wanneer ze gaan ruien en hoe oud ze dan ook zijn...

Heeft iemand trouwens nog goede tips om ze goed door de rui heen te helpen? Gelijk preventief tegen dit soort problemen!! Ik heb Nijn vooral extra gekamd en een paar keer geplukt, vond ze zooo lekker!

Geplaatst:

ik ben net bij de dierenarts geweest en mijn vermoeden klopte! hij heb ze gelijk allebei nagekeken en ze hadden allebei een wat harder buikje. ze hebben medicatie gekregen en ik mag ze de komende 2 weken alleen biks, water en hooi geven zodat hun darmflora kan stabiliseren.

en ik heb nog een nieuwtje.....

luna blijkt helemaal geen luna te zijn!!!! het is een rammelaar!!! dus heb de naam even gewijzigd. dat is nu gizmo. en nina is wel een voedster dus die heet nu luna.. het is even een omschakeling. maar al met al ben ik toch blij want nu het ik toch een rammelaar en en voedster en heb voor gizmo al een afspraak om hem te castreren in augustus en in juli worden ze ingeent.

Geplaatst:
2 weken alleen biks

dit ga je niet menen!!! bix is fataal bij een verstopping!!

deze da is niet kundig op het gebied van konijnen als hij dit zegt.....

OMG echt? wat moet ik nu doen dan? ja hij zei echt twee weken allee biks hooi en water.

Geplaatst:
Wel erg jong om al ketting keutels te hebben.Maar ik zou ze een bakje water er bij geven en zacht groen zoals,peterseli,rucollaen krulsla en witlof en hooi

Wees niet bang dat ze aan de diaree gaan tegen die tijd zijn alle haren er uit mocht het gebeuren en geef je ze minder groen en meer hooi.

succes en neem de keutel mee naar da

dit moet je doen naast de annanas sap eerder aangegeven en geen bix geven!!!

welke medicijnen heb je mee gekregen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .