Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren, en vandaag weer zag ik Nijntje niezen(daar leek het tenminste wel op).

Ik heb bij haar neusje geen snot gezien, maar ik weet ook niet hoe dat er bij konijnen uitziet(weten jullie dat?)

Nijn eet en drinkt nog wel goed, en ze poept ook nog goed. Wel had ik laatst het idee dat het vochtig was om een van haar oogjes heen. Toen ik vanochtend de kooi van Nijntje opendeed om haar te aaien, schrok ik wel een beetje. Ze lag stil in een hoekje, en reageerde niet op mij(ze lag er niet bij alsof ze lekker aan het uitrusten was). Ik heb toen meteen haar hok opengezet om te kijken of ze er uit kwam(wat ze meestal gelijk doet) . Eerst bleef ze nog stil zitten, maar na een maar minuten kwam ze haar hok uit, en rende weer door de tuin. Wat moet ik hier nou van denken?

Geplaatst:

Nee, ik kan dat zo niet zeggen. Misschien heeft last van de houtvezel (is dat hetzelfde als zaagsel bij jou? Dat is heel stoffig en slecht voor konijns luchtwegen) maar ik zou even langs gaan bij de DA als ze zich ook anders gedraagt!

Geplaatst:

Is het eigenlijk ook wel normaal dat een konijn snel ademt?

Want mijn konijn ademt best wel snel... Doen jullie konijnen dat ook?

Ik denk dat ik toch maar naar de da ga, want ik vertrouw het niet helemaal.

Geplaatst:

Houtvezel is vreselijk stoffig. Je nijntje kan daar luchtwegproblemen van krijgen en die irritatie van zijn oogjes, niezen en sneller ademhalen komen denk ik aardig in de buurt van een allergische reactie.

Het is denk ik heel verstandig om een andere bodembedekker te kopen, zoals hierboven genoemd!

Kijk eens hoe je nijntje daarop reageert. Blijven de klachten dan nog aanhouden, dan is er iets anders aan de hand.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .