Claire Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 Beste dierenliefshebbers :Onze Chance heeft een probleem met zijn gebit, een van zijn ondertanden staat naar voren en daardoor kan zijn boventand niet goed afslijten ( schuin )we hebben het gisteren moeten laten knippen omdat het in zijn lip groeiden ( klein wondje )wij laten het nu eruit trekken zodra wij het geld bij elkaar hebben gespaard ( 60 euro )het knippen kosten eigenlijk 19.50 maar we moesten 2 ijsjes halen zij hij, dat deed hij voor ons, hoe kun je een konijn aan hooi laten beginnen te eten ?
kelly1986 Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 Je kunt de hooitjes klein knippen en hem er regelmatig mee pesten voor zijn neus.Je zou het hooi ook wat vochtig kunnen maken zodat het sterker gaat geuren. Goed dat jullie voor het verwijderen van de tanden hebben gekozen. Houd tot die tijd wel zjn ondertanden in de gaten want ze kunnen in drie weken al wel weer groeien!
Britt Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 ik zal het proberen met het hooi, maar zijn ondertand krijgt nu ook de tijd om te groeien zij de DA.maar ik hoop zo snel mogelijk 60 euro bij elkaar gespaard te hebben, maar ik en Claire doen telkens als wij geld krijgen van de kranten, doen we ieder 7.50 in een potje, en telkens als we wat over hebben doen we erbij, duss,
nonneponnn Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 heeft je konijn nooit eerder hooi gehad dan?
Britt Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 nee. hij heeft 1 keer heel klein beetje gegeten, ik probeer wel een foto te maken van zijn gebit,
zwarte panter Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 Goed dat jullie voor het verwijderen van de tanden kiezen, zo heeft Chance er in de toekomst geen last meer van. Let je wel een beetje op met het knippen van zijn tanden, Bij het knippen bestaat de kans dat er een tand verkeerd afbreekt of dat ze splijten. De meeste DA'en kiezen er voor om de tanden te slijpen i.p.v. te knippen.
Mopsie Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 Wat goed dat jullie sparen!Inderdaad kan slijpen beter zijn dan knippen.Mijn nijn at ook nooit hooi, maar ik heb een kleine zak Nature's Promise / Timothy Hay gehaald op de Berg en Dalseweg in Nijmegen (zie google voor naam vd zaak).Daar is 'ie helemaal gek van!Een zakje daarvan is duurder dan gewone hooi, maar met 1 konijn is dat te overzien (prima als je 'm 2 handjes per dag geeft, dat is iig al een begin). Tandjes trekken incl narcose, is dat ā¬60,-? Hmm, dat valt dan nog best mee of?
Claire Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Geplaatst: 5 juni 2009 Volgens mij weten jullie al dat Chance problemen heeft met de tanden ?1 ondertandje staat naar over, en 1 boventandje slijt niet af.We hebben het 1 x laten knippen, maar ik heb gehoort dat dat problemen kan opleveren. Het kan splijten, en ontstekingen veroorzaken. Dus we laten de tandjes verwijderen. Dan kunnen we ook een sneller een huisje vinden ! we zoeken namelijk nog steeds een huisje voor hem. Vind het zielig als hij alleen zit. Maar we laten over een paar weken de 2 boventandjes verwijderen, en de 2 onderste tandjes verwijderen. Dan zijn de problemen omgelost. Het eet ook geen hooi. Maar dat moet wel, dus de DA zei dat ik heel weinig eten moet geven, en dat hij moet beginnen met hooi te eten. Hij doet af en toe een sprietje hooi eten, maar dat ik niet genoeg, allee konijnen van ons eten heeeel erg veel hooi maar de DA zei ook dat chance nog steeds heeel goed kan eten zonder die 4 tandjes ik hoor het wel weer !
Kiwi Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 Volgens mij weten jullie al dat Chance problemen heeft met de tanden ?Ja hoor, dat had je vandaag al eerder geschreven (http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/23173-chance-heeft-probleem-zijn-gebit-zijn-voortanden-gaan-eruit.html).
Britt Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 ja kost 60 euro, maar dat had de DA ook gezegt, hij zij al meteen van : ik denk dat jullie het beste het kunnen laten verwijderen.dus wij doen dat, waarschijnlijk volgende week of die week daarop.
kelly1986 Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 Claire het is beter om het in 1 topic centraal te houden. Dat houdt het wat overzichtelijker voor iedereen.
Claire Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Geplaatst: 5 juni 2009 ja sorry, had niet gesien dat britt ook een topic had gemaakt, die heeft ze op mijn naam gemaakt, wis ik niet
Britt Geplaatst: 7 juni 2009 Geplaatst: 7 juni 2009 hier heb je een foto van zijn gebitje nu : zijn ondertand ( links ) zit naar voren, en daar boven heeft de DA geknipt zie foto ,
kelly1986 Geplaatst: 7 juni 2009 Geplaatst: 7 juni 2009 Zijn boventanden zien er op de foto ook te lang uit volgens mij.. Kan hij nu wel goed eten? Lijkt me verstandig om die tanden er snel uit te laten halen!
Mireille Geplaatst: 7 juni 2009 Geplaatst: 7 juni 2009 zowel de boven als onder tanden staan verkeerd en moeten bijgewerkt worden.Ze staan nu op klemgebit stand op dat tandje wat geknipt is na
Britt Geplaatst: 7 juni 2009 Geplaatst: 7 juni 2009 uum, de DA zij dat het nu goed was, en we hebben nu al in totaal : 25.00en over 4 a 5 weken hebben we het geld bij elkaar, en dan kunnen we het laten doen, maar hij eet nog perfect !!!hooi eet hij nog steeds niet, ook niet als ik weinig biks geef.
Kiwi Geplaatst: 7 juni 2009 Geplaatst: 7 juni 2009 Kunnen jullie die ontbrekende 35 euro niet even lenen van iemand (jullie ouders?), en diegene dan over 4 of 5 weken terugbetalen? Het lijkt me zo niet echt prettig voor Chance, en hoe eerder hij hieraan geholpen wordt hoe beter!
Danja Geplaatst: 7 juni 2009 Geplaatst: 7 juni 2009 zei de DA echt dat het gebit nu helemaal goed is? Vind het er namelijk helemaal niet goed uitzien:no:Als het zo staat is het niet verstandig om nog zo lang te wachten denk ik...
Britt Geplaatst: 7 juni 2009 Geplaatst: 7 juni 2009 de DA zei dat het dan tijd genoeg was, want wij mogen niet voorschieten met de kranten, we moeten maar wachten, en trouwens zijn tand is van de week nog geknipt, dus hij kan nog even vooruit toch ?
Britt Geplaatst: 8 juni 2009 Geplaatst: 8 juni 2009 Ik heb goed nieuws : we laten Chance donderdag ochtend helpen !, ik laat het jullie weten hoe het gegaan is, en ik prbeer foto te maken van zijn mondje !
Claire Geplaatst: 8 juni 2009 Auteur Geplaatst: 8 juni 2009 ja idd, we hebben het geld gewoon meteen allemaal gebruikt dus het kan geholpen worden en het eet gewoon hartstikke goed, en drinkt ook erg goed,
Danja Geplaatst: 8 juni 2009 Geplaatst: 8 juni 2009 Super! Ik denk dat dat heel fijn is voor Chance:yes:
Claire Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Geplaatst: 9 juni 2009 dat hoop ik maar !!!maar toch blijf ik zitten hoe hij zijn eten binnen krijgt
Aanbevolen berichten