Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn heeft al heel lang (al wel maanden) 's nachts last van een borrelende buik. Ik hoor het heel hard borrelen. Toch lijkt het alsof hij er geen last van heeft, ondertussen huppelt hij gewoon en eet hij zelfs.

Soms vind ik wel plakpoep in de kooi. De DA zei dat ze niets kon voelen/vinden en dat ik het nog aan moet kijken. Ik gaf mijn konijn eerst altijd 1/4e wortel ong. elke avond, maar nu krijgt hij nog maar een ieniemini beetje, toch helpt dit helemaal niets! Ik denk dat het goed is dat hij nog wel een beetje versvoer krijgt naast science selective?

Weten jullie wat het kan zijn? Hij lijkt er geen last van te hebben, maar ik vind het echt niet goed klinken!

Geplaatst:

Heb je al geprobeerd in plaats van wortel iets anders te geven?

Bijvoorbeeld peterselie en een beetje brocolie?

Gras is natuurlijk ook helemaal toppie.

Dan zou je kunnen kijken of het veranderd als je even helemaal geen wortel geeft.

Geplaatst:

Mijn konijn borreld dus ook, en die zit dus verstopt.

Ze heeft dus een borrelend honger gevoel, maar ze eet amper iets omdat haar buikje vol zit met verstopte rotzooi.

Zoals moppies zegt, kan je idd veel meet groentes geven, konijnen mogen best veel hoor!

Als je van alles wat nieuw voor hem is maar begint met een ienieminie stukje!

Even een citaat stukje van Moppies uit een ander topic:

Groente wat gegeven mag worden: Andijvie, broccolie, venkel, koolrabi, witlof, bleekselderij, selderie, veldsla, waterkers, paardenbloemblaadjes, wortel en het loof van wortel, sla, veldsla, waterkers, boerenkool, mosterdblad, peterselie, radijs, tijm, klaver, rozemarijn, dille, oregano, brandnetel, gras. Verder mogen ook bladeren van de volgende bomen gegeven worden; appelboom, perelaar, linde, berk, haagbeuk, paardekastanje, lijsterbes, esdoorn, braam, vlier, framboos.

Met mate mag ook fruit gegeven worden. Geef vooral niet te veel, want fruit bevat veel suikers. Fruit wat gegeven mag worden is: appel, peer, banaan, perzik, kiwi, ananas, aardbei, papaya, meloen, mango, druif, kers en framboos. Vooral bananen en druiven bevatten vel suikers. Geef daar zeker niet te veel van!

Als je fruit wilt geven, geef dan altijd een klein beetje. Heeft je konijn nog nooit eerder fruit gehad, geef dan extra weinig en controleer eerst een paar uur later de ontlasting. Krijgt het konijn diarree, dan kunt je dat beter niet meer geven.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .