Mariellexxx Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Gamble zit verstopt :(Ik gisteren de hele dag in de weer, haar continu in de gaten houden, maar ze had al anderhalve dag amper gekeuteld, gegeten, of gedronken, dus vond het hoogtijd om naar de DA te gaan.Ik op het spreekuur, de DA voelde idd iets vastzitten in de darmpjes, ze heeft gisteren dus bij de Da een pijnstiller gehad voor 24 uur, en ik heb Cisaral meegekregen, moet per dag 3x geven, en dan per keer 1ml, en dat voor 7 dagen lang.Nu heb ik dus ruzie met mijn voedster, want ze is het er totaal niet mee eens dat dat spul haar bekje in moet haha, dus nu is ze soort van beledigd.Sinds vanmorgen eet ze eindelijk weer wat!!! Dus erzit schot in de zaak! Ze eet weer groen! Brokjes laat ze staan, drinken doet ze ook vrij weinig (dus dat spuit ik ook in haar bekje af en toe), EN ZE KEUTELD WEER !De eerste keuteltjes vanmorgenvroeg waren nog steeds heel klein, harder dan normaal, en heel donker.Nu heeeel langzaam worden ze steeds beter, laten we hopen dat het zo in een stijgende lijn weer goed komt!Foto van de keuteltjes: Nu heeft ze nooit grote keutels gehad hoor! Als ik ze naast die van mijn gecastreerde ram leg krijg je dus dit: Hopelijk heeft ze ooit zulke mooie keutels als Gizmo!
max Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 wat kun je dan blij zijn met keutels he?... nou, fijn dat het weer de goede kant op gaat hoor! ben blij voor je! en tja, dan maar even beledigd... het is voor haar eigen bestwil he?
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Ik zou haar voorlopig op groen houden tot ze weer normaal keuteld naast het hooi.drinkt ze wel voldoende?
Mariellexxx Geplaatst: 3 juni 2009 Auteur Geplaatst: 3 juni 2009 Ja idd! Ik heb het weleens met een verzorg paard gehad, die moest ingeent worden door de DA, ik hield hem vast, nou, hij heeft me 2 weken niet aangekeken haha!!! Zo kwaad wassie!! Ik hoop voornamelijk dat als mensen de foto's van deze keutels zien, ervan kunnen leren (iig de mensen die misschien nog niet zo heel veel van konijntjes en de ontlasting weten), maar iig, als ze poepen zoals de mijnes, zit er iets niet goed!
Mariellexxx Geplaatst: 3 juni 2009 Auteur Geplaatst: 3 juni 2009 Ik zou haar voorlopig op groen houden tot ze weer normaal keuteld naast het hooi.drinkt ze wel voldoende? Ze krijgt iig groen zoveel ze opkan, dus daar zit al veel vocht in, maar ik probeer er toch elk uur nog wat water in te krijgen met een spuitje zonder naald.
Yvon Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Raar he, dat we zo blij kunnen zijn met een beetje keutels van een konijn Echt een opluchting dan!
Mariellexxx Geplaatst: 3 juni 2009 Auteur Geplaatst: 3 juni 2009 Haha inderdaad!Maarja, het kan ineens zo snel gaan met konijnen he! Ze kunnen best een dag zonder eten, maar vocht absoluut niet! Daarnaast mag het darmstelsel van een konijn gewoon niet stil komen te liggen, en dat was bij mijn voedster dus al bijna het geval. Net weer wat water gegeven, ze dacht, oh shit, komt ze weer met dat spuitje met die vieze medicijnen, je zag aan haar koppie dat het haar meeviel dat er water inzat haha!
kelly1986 Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Volgens mij zitten er ook aardig wat haren tussen en in die keutels he? Heb je prozyme of protexine in huis? Ik zou haar dat namelijk nu zeker geven.IN de toekomst kun je dan tijdens de rui dat ook geven.
Mariellexxx Geplaatst: 3 juni 2009 Auteur Geplaatst: 3 juni 2009 (aangepast) Er zitten vrij weinig haartjes in, de haartjes die je ziet die komen van haar onderkant af, want de keuteltjes blijven wat plakken aan de haartjes, dus die losse haartjes trek ik dan mee als ik de keuteltjes eraf haal snappie?(ik heb meerdere keutels al helemaal uitelkaar gehaald om te kijken haha)Wel erg bedankt voor je reactie, het staat in de planning om dit inderdaad in huis te halen, aangezien mijn nieuwe ram zoveel haar heeft 3 juni 2009 aangepast door Mariellexxx
toedeloe85 Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Volgens mij zitten er ook aardig wat haren tussen en in die keutels he? Heb je prozyme of protexine in huis? Ik zou haar dat namelijk nu zeker geven.IN de toekomst kun je dan tijdens de rui dat ook geven.Hoe geef je dit? Als ik het biks besproei met water... en het dan over doe... ligt het de volgende dag gewoon onder in het bakje...
Mariellexxx Geplaatst: 3 juni 2009 Auteur Geplaatst: 3 juni 2009 Volgensmij sproei je de poeder (het is toch poedervorm?) gewoon over het voer heen, mocht ook over het groenvoer dacht ik? En dan niet natmaken.
kelly1986 Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Je kunt het poeder over wat vochtig groenvoer heen strooien.Als je konijn echt een verstopping heeft en het dus noodzaak is dan los ik het op in water en geef het met een spuitje.
nathalie b Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Hoe geef je dit? Als ik het biks besproei met water... en het dan over doe... ligt het de volgende dag gewoon onder in het bakje... Als ik de protexine geef los ik het op in een beetje water ,dan ophalen met een spuitje(zonder naald 2 ml)en aan mijn konijn geven.Hij sabbelt het zelf uit het spuitje.Meneer schijnt het lekker te vinden;ik hoef m dus niet vast te houden ofzo.Als je konijn er moeite mee heeft kan je wat minder water gebruiken.Volgens mij kan je het ook over gewassen groente doen(blijft het plakken).
toedeloe85 Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Kan ik het ook gewoon in het drinkwater doen?Ik heb bij het ene hok vier flesjes van 0,5 l hangen.. Moet ik dan in allemaal wat doen?
kelly1986 Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Dat kan.... mƔƔr dan moet de fles binnen twaalf uur wel leeggedronken zijn.Ik denk wel dat dat poeder op een gegeven moment naar de bodem gaat zakken.
toedeloe85 Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Ok thanks:D! Dan haal ik twee flesjes weg. Dan drinken ze het zeker leeg!1 mespuntje per flesje?
Mariellexxx Geplaatst: 4 juni 2009 Auteur Geplaatst: 4 juni 2009 Hmm toch net maar een potje olvarit 1e hapje wortel gekocht, want mevrouw heeft de hele ochtend nog niks op :(Medicijnen van vanmorgen, en water zitten er wel al in, vanmiddag weer feest, dan mogen er weer medicijnen in.
Mariellexxx Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Geplaatst: 5 juni 2009 En weer heeft ze nog niet gegeten :(Er ligt genoeg groen, vers water, hooi, brokjes, maar ze kijkt er niet eens naar.Ze is gewoon heel actief net als normaal, en als je het niet zou weten, zou je niet zien dat ze ziekjes is.Medicijnen ga ik gewoon mee door, net als met water toedienen en wortel hapjes.
Katrien Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 Oh spijtig! Komen er nog keutels? Vooral goed blijven masseren bij een verstopping! Ik dacht dat je met wortelhapjes ook wel moest oppassen, omdat ze als de darmen stilliggen kunnen gaan gisten. En pest haar maar een beetje met da groen, ermee voor haar neusje bewegen.
kelly1986 Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 Ben je al gestart met masseren? Dat is namelijk bij een verstopping echt hƩƩl belangrijk! Met wortelhapje moet j eidd voorzichtig zijn.Belangrijk is dat ze nu groen en hooi gaat eten.
Mariellexxx Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Geplaatst: 5 juni 2009 Ik ben net weer thuis, en zie BDK liggen!!! Ismisschien niet goed omdat ze ze op moet eten, maar er zit iig weer werking in haar darmen!Masseren doe ik 2 keer per dag zo'n 10 minuutjes, moet ik dit opvoeren dan?Wel heb ik haar loopvrijheid vergroot, zodat ze veel meer in beweging is, en het is echt een hondje mijn konijn, waar ik ook loop, loopt ze achter me aan, dus vaak loop ik gewoon rondjes haha! En dan huppelt ze mee haha! Ze heeft nu 2x wortelhapje gekregen (tsja, ik moet ook wat want ze eet dus gewoon niet), en dat gaat er opzich wel in, integenstelling tot de medicijnen!!!Ze heeft net eindelijk wel weer wat basilicum op! en ik hem mijn nieuwe zak hooi van zoo plus maar eerder open gemaakt, (oude die zij niet opat is nog niet op), en ze begon er wel aan te knabbelen !Dus het gaat met pieken en dalen.
zwarte panter Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 Je mag gerust veel meer masseren hoor. Hier doe ik het als het echt nodig is wel elk uur. Succes!
Mariellexxx Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Geplaatst: 5 juni 2009 Serieus?Hmm, misschien moet ik dat ook eens doen dan! Denk dat het inderdaad wel veel helpt, want je zet de darmen en alles meer in werking lijkt mij?
kelly1986 Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 Idd.... iedere uur een minuutje of tien is geen overbodige luxe...Je probeert de verstopping eruit te masseren en stimuleert gelijk de darmem om weer beweging te gaan maken. Masseren kan wonderen verichten! succes Marielle!
Mariellexxx Geplaatst: 6 juni 2009 Auteur Geplaatst: 6 juni 2009 Nou, dan ga ik het gewoon opvoeren! Dankjewel allen!
Aanbevolen berichten