kathytjeuh Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Kan het dat konijnen nu een deel van hun haren verliezen?? Vind nl. grote plukken haar in het hok van de nijnen hier...
nijntjekonijntjenmw4j9 Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Dit is natuurlijk wel de tijd, vooral nu het weer warmer is geweest.Mijn Nijntje is bijna klaar met verharen maar vriendje Pino begint ook net.
kathytjeuh Geplaatst: 3 juni 2009 Auteur Geplaatst: 3 juni 2009 Ah d'r is dus niet echt een "periode", omdat ik alleen "Dustyhaar" zie liggen ... Of misschien "Dieuwkehaar", Oke, thnx
Rian Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Muis heeft hier ook haar jas uitgedaan. Ze heeft nu een rok aan lijkt het wel, zo'n hele rand over haar vacht!
nijntjekonijntjenmw4j9 Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Hier duurt het altijd best lang voordat het verharen over is. Vooral Nijn, die heeft eigenlijk altijd in de zomer wel van die veharingsranden(misschien valt dit ivm de kleur vacht ook meer op hoor)
LindavanBakel Geplaatst: 4 juni 2009 Geplaatst: 4 juni 2009 Nu heb ik een kleine vraag.Ik heb mijn beide konijnen een maand geleden in laten enten tegen luizen met stronghold.Mijn voedster kon hier schijnbaar niet zo goed tegen, die kreeg een zweertje op de plek waar het toegediend was maar die is inmiddels verdwenen. Op de plek (of eromheen, kan ik niet goed zien) groeien nog geen haartjes.. Nu valt het me op dat ik met dit warme weer veel haren zie liggen, maar vooral van mijn voedster zie ik dat (komt misschien ook omdat zij zwart is en mijn ram wit )Komt dit dan doordat het warm weer wordt en ze in de rui zijn, of omdat stronghold voor haar niet geholpen heeft en ze nog steeds luizen heeft en nu erg begint te jeuken? Ze hebben de laatste tijd veel stress gehad doordat ze gesteriliseerd is, dus ik breng ze liever niet weer naar de huisarts om het te checken..
Zonnetje10 Geplaatst: 4 juni 2009 Geplaatst: 4 juni 2009 Mijnes zijn ook in de rui! Dus kan wel kloppen. Het is een paar weken geleden begonnen.
sennepenneke Geplaatst: 4 juni 2009 Geplaatst: 4 juni 2009 Ze zijn hier op het moment ook vreselijk in de ruin, vooral bij Smokey zie ik gewoon plukken uit zn vacht hangen af en toe.
Aanbevolen berichten