Ilovebunny's Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 (aangepast) Beste mensen,Ik heb ook wormen ontdekt bij de blinde darm keutels van Fluffie (ze leefden nog op het moment van foto opname). Ook heb ik ze in de normale keutels gezien. Da gebeld, die wil hem Mebendazol geven. Is iemand daar bekend mee? 3 juni 2009 aangepast door Ilovebunny's
zwarte panter Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Fenbendazol is prima.Is de werkzame stof die ook in panacur zit.
nonneponnn Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 iel dat ziet er vies uit, vooral erg sneu voor het beeske.succes ermee!!
zwarte panter Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Nog even ter verduidelijking...Heb je het nu over mebendazole of fenbendazole? Beide bestaan namelijk...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 (aangepast) Rare blinde darm keutel? ziet er niet best uit in deze vorm zou er zo uit moeten zien.panacur is Fenbendazol prima voor behandeling 5 dagen na 10 dagen herhalen. 3 juni 2009 aangepast door bunny ranch chanty
Rian Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Zoals Loes al zei...Maar wat wil de DA nu geven, ILoveBunny's?
Ilovebunny's Geplaatst: 3 juni 2009 Auteur Geplaatst: 3 juni 2009 ^bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad febendazol, dan ga ik dat morgen ophalen bij de da.Ja echt zielig, Fluffie zit in quarantaine. Hij heeft ook coccidiose
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Vandaar die keutel moes succes met behandelen.
suzanne24 Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Arme Fluffie, wat laat die een keutels zeg, lijkt net een koeienvlaai.Gelukkig heb je nu de goede medicijnen.Sterkte
Ilovebunny's Geplaatst: 3 juni 2009 Auteur Geplaatst: 3 juni 2009 Ja ik heb er voorlopig nog mijn handen vol aan. Bedankt allemaal voor de steun en toeverlaat! Ik had trouwens nog een vraag. Ik vervang steeds die handdoeken in zijn kooi. Nu zitten ze in de wasmachine op 95 C. Ik heb er dettol bijgegooid en azijn als wasverzachter maar ik vroeg me af of ik het beter in de droger kan doen of op kan hangen.
Ilovebunny's Geplaatst: 4 juni 2009 Auteur Geplaatst: 4 juni 2009 Ik heb de handdoeken maar opgehangen.Ik kom net terug van de da. Heb een flestje vloeibare fenbendazol van 5 ml meegekregen. Volgens de da moet ik vandaag 1,2ml ingeven en dan over 14 dagen nog een keer. Klopt dat? Want ik lees sommige verhalen van 3 dagen en sommigen geven het 14 dagen lang..? 1 x nu en over 14 dagen nog een keer lijkt me zo weinig..
Rian Geplaatst: 4 juni 2009 Geplaatst: 4 juni 2009 Als de DA dat zegt, zou ik daar vanuit gaan. Hij of zij zal dat niet zonder reden zeggen toch? En anders bel je even, en geef je aan dat wat je links en rechts hoort, en nu niet meer goed weet wat je moet doen. Je DA zal dan vanzelf de reden geven waarom 1x in de 14 dagen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 4 juni 2009 Geplaatst: 4 juni 2009 (aangepast) op de website van wilhelminapark word geadviseerd zelfs 14 dagen achter een te geven.Ik deed het ook voor heen een keer en dan 14 dagen later nog een keer.Maar ook dat is niet voldoende gebleken.zie link http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/wormen.htmlAangezien je ook coc hebt moet je het inderdaad serieus aan pakken.Wormen op zich is niet z'n probleem maar met een ziekte er bij wel. 4 juni 2009 aangepast door bunny ranch chanty
Ilovebunny's Geplaatst: 4 juni 2009 Auteur Geplaatst: 4 juni 2009 Bedankt Cindy! Ik ga doen wat er op die site staat
Aanbevolen berichten