m0wii Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Ik verschoonde vandaag het hok van Korneel toen ik besefte hoeveel vliegjes er op mijn appartement rondcirkelden. Het zijn geen grote groene dikke, maar kleine bruine mini-bromvliegjes. Ik heb meteen het kontje van Korneel gecheckt maar alles leek oké. Ook in de keutels zat niets verdacht. Toch heb ik wat opzoekwerk gedaan en ben behoorlijk ongerust. Wat denken jullie?
KikiXBunny Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Ik heb dit ook wel eens ook als ik het hok een paar minuten geleden heb verschoont.Maar ik denk dat die vliegjes niet kwaad kunnen. Groetjes;)
_Danielle Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Over die kleine zwarte bromvliegen hoef je je geen zorgen te maken, die vinden alleen de mest interessant. De groene vliegen, die leggen eitjes in vieze konijnenkontjes.
Lana Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Is het dan zo dat er niks aan de hand is wanneer de kontjes schoon zijn? Dus als er geen sprake is van diarree oid kan dat geen kwaad? Ik zag gisteren namelijk wel zo een groene vlieg hier. Heb toen meteen de wc's verschoond maar er zaten normale keutels in...
max Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 volgens mij is het inderdaad zo dat je goed in de gaten moet houden dat de poep mooi droog is en de kontjes schoon... dan kunnen die vliegen niet zoveel kwaad... je moet gewoon erg uitkijken met groenvoer als je nijn dat nog niet gewend is bv....
Chani Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 volgens mij kan het ook alleen als de kontjes vies zijn, anders vinden de vliegen dat er niet genoeg voedingsbodem is voor hun eitjes. of je konijn moet een open wondje hebben of iets dergelijks. maar op schone droge huid gaat een vlieg geen eitjes leggen hoor!
Aanbevolen berichten