Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nog steeds aan het dubben welke dierenarts ik nu moet gaan

ik zit meestal bij de dierenarts in de jumper die heet: elke dierenarts

Aan de ene kant vind ik ze heel goed ze nemen de tijd voor je en vertellen wat je het beste kan doen alleen doen ze steeds maar niks aan het traanoogje van Flappie, ja ik moest het steeds schoonmaken maar ik denk toch echt dat ik ook iets anders moet doen, ik denk namelijk dat ze haakjes op de kiezen heeft! Flappie heeft ook oormijt en van de dierenarts kreeg ik (ik kan even niet op de naam komen) zo'n pipetje wat eigenlijk voor kleine honden of katten is dit zou heel goed moeten werken maar ik heb het al twee keer gedaan, dus twee maanden en het gaat steeds maar niet weg. Nou was ik laatst met het gevonden konijn naar de dierenarts a7 noord geweest en die had ook oormijt hij deed in tegenstelling iets heel anders

hij ging met een spuit met spul erin in haar oor doen. Dit is veel effectiever na 1 dag merkte ik gewoon dat het er al veel beter uitziet!

dus ik waarschijnlijk dit ook laten doen met Flappie, maar wat denken jullie welke dierenarts moet ik nemen :bounce:?

Ik weet eigenlijk niet of ik wel op deze fora moet zijn misschien maar naar algemeen? oeps

Geplaatst:

Hoi,

Ik zie dat je twijfelt aan de dierenarts van Jumper. Ik ben er zelf een keer geweest en ik vind ze niet konijn kundig.

Als ik jou was zou ik even rond kijken naar een andere dierenarts, want als je zegt dat de medicijnen niet helpen dan zou ik een andere dierenarts om raad vragen.

Succes

Geplaatst:

het pipetje tegen oormijt was dat stronghold?

stronghold werkt namelijk wel preventief tegen oormijt, maar is niet echt meer effectief als ze al oormijt hebben, veel dierenartsen weten dit niet omdat stronghold wel beweert te werken tegen oormijt.

ik heb geen verstand van konijnen met oormijt, maar wel heel veel ervaring met katten en oormijt.

Als ze al oormijt hebben moet dit IN het oor behandeld worden, vaak meerder dagen achter elkaar, ook is het belangrijk dat er een 'pauze' tussen zit, dus aantal dagen behandelen, aantal dagen niet en dan weer aantal dagen behandelen.

Oormijt leggen namelijk ook eitjes in het oor, als je even stopt met de behandeling komen deze eitjes nog uit en moeten ze dus weer een paar dagen behandeld worden, anders loop je het risico dat er nog oormijt achter blijft.

Bij katten is oormijt niet ernstig maar wel ontzettend lastig voor ze, de kleine beestje kruipen in het oor wat veel jeuk en irritant geluid voor de veroorzaakt in de gehoorgang.

Ik weet niet of het bij konijnen ook alleen extreem lastig is of dat het daar iets ernstigers kan veroorzaken.

Geplaatst:

Er is een verschil tussen oormijt bij katten en konijnen. De oormijt die bij het konijn voorkomt is 'Psoroptes cuniculi' en komt enkel en alleen bij konijnen voor.

Daarnaast kan oormijt bij een konijn ook gepaard gaan met een oorontsteking. En in dat geval is het niet voldoende om enkel de oormijt te behandelen, maar dient ook de oorontsteking aangepakt te worden.

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik denk niet dat hij bereikbaar is na sluitingstijd maar met nood ga ik naar de dierenarts in Beetsterzwaag a 7 noord heet die, weet iemand of die goed is, ik ben er laatst geweest maar ik weet niet echt of die konijnkundig is...

Geplaatst:

Waarom kijk je niet even op de lijst met konijn kundige dierenartsen?

Bovenaan het gezondheidsforum.

Misschien dat er wel eentje bij jou in de buurt zit! :)

Geplaatst:

heb ik al gezien, maar dat is helemaal in leeuwarden en dat is best ver rijden, begint mijn moeder niet aan en de konijnen vinden het al helemaal panisch als ze zo lang moeten rijden

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .