Ga naar inhoud

Gaat bunny dood?


bugs-bunny

Aanbevolen berichten

Het konijn van mijn zusje, Jip, is al zes jaar oud! (in april geworden)!

Hij is niet actief en wil niet opgetild worden... alleen bij mn vader die kan dat maar als je hem aanraakt rent ie weg.

als we hem in de ren leggen doet hij hetzelfde als in het hok: liggen nietsen... is ie ziek of gaat ie bijna dood??

verder niets raars, alleen dat hij niet meer doet, soms huppelt hij maar voor de rest niet echt!

wie weet of hij dood gaat of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog veel plezier ervan hebben en maar afwachten.

Waarschijnlijk komt het door het weer, zomer, of dat die in de rui is. Het kan ook zijn dat die een beetje last heeft van het voor maar ik weet niet of je hetzelfde voer gebruikt als anders. Hou vooral nog veel plezier met je konijn en aai hem zo vaak mogelijk, daar houden konijnen namelijk van.

Succes,

PS: hoe maak je zo'n discussie ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is logisch dat je konijn met dit warme weer lekker ligt te luieren in de tuin.

als je echt denkt dat er iets mis is, bijvoorbeeld als hij in een hoekje ineengedoken zit of als je hem hoort knarsetanden, ga dan naar de dierenarts! 6 is trouwens niet zo hƩƩl oud hoor, er zit hier iemand wiens konijn 17 is geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wie weet of hij dood gaat of niet?

Ja, ooit gaat hij dood. Of dat binnenkort zal zijn kunnen we hier op afstand, op basis van wat je hier beschrijft, natuurlijk niet zien. Misschien is hij gewoon lui door de warmte, misschien mankeert hij iets. Als je je echt zorgen maakt kun je het best naar de dierenarts gaan, zodat die het konijn kan onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog veel plezier ervan hebben en maar afwachten.

Waarschijnlijk komt het door het weer' date=' zomer, of dat die in de rui is. Het kan ook zijn dat die een beetje last heeft van het voor maar ik weet niet of je hetzelfde voer gebruikt als anders. Hou vooral nog veel plezier met je konijn en aai hem zo vaak mogelijk, daar houden konijnen namelijk van.

Succes,

PS: hoe maak je zo'n discussie ofzo?[/quote']Ik ben blind voor sarcasme en cynisme e.d. maar ik mag toch hopen dat in jouw reactie een behoorlijke gradatie van beide aanwezig is....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van mijn konijnen, Dolce is ook van die leeftijd ongeveer. Die is ook erg lui en ik merk wel degelijk dat hij ouder word. Maar 6 is nou niiet super oud voor een konijn!

Als je merkt dat hij naast niks doen ook niet goed meer eet, niet keutelt oid dan zou ik meteen naar de DA gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zijn omdat (niet dat ik zeg dat hij oud is want konijnen kunnen ouder worden dan 6/7 jaar is maar het gemiddelde)

hij wordt misschien dan minder actief maar het kan ook dat hij minder actief wordt door de warmte.

Groetjes en het komt allemaal wel goed met Jipp;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Jip last heeft van de warmte. Misschien staat het hok op een warme plaats?

En anders, als je het niet vertrouwd dan morgen even met je ouders en Jip naar de dierenarts. maar als hij wel gewoon eet en drinkt, al is het dan wat minder dan anders zou ik me niet meteen zorgen maken hoor.

6 is nog niet zo oud voor een konijn wat goed verzorgt wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihihi, ja ligt (een beetje) aan jou:p. Ik zie het verband wel. Sommige reacties komt niet al te vriendelijk over. Topicstarter schrijft op een beetje een typische manier. Maar stel dat het een jonger kind is dan zijn sommige reacties wel wat onvriendelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Realistisch is wat anders dan niet vriendelijk toch? Ik vind dat mijn bericht ook realistisch is. maar vragen of ze een discussie wil starten of dat ze aan het wachten zijn tot het konijn dood gaan vind ik persoonlijk niks te maken hebben met realisme.

Het was ook geen aanval op jouw. Maar je vraagt of het aan jou ligt, en daarop geef ik antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .