Rian Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Nu ik net Pookes oren heb zitten inspecteren, valt me ineens op dat ik in het hok allemaal kleine bloedspetters langs de kant zie zitten. Vreemd...even verder gekeken, zie ik ze ook op de grond, en langs de muur...duidelijk "rondgespetterd", maar van Pookes oren kan het echt niet afkomen, dat zijn zo'n piepkleine krabwondjes...wat dat nou geweest kan zijn?? Ze zijn al droog, en ik kan bij allebei de nijntjes niks ontdekken! Ze zijn ook niet anders dan anders, snap er niks van. Wat kan dit nou geweest zijn??
Mariellexxx Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Is het geen hele donkere ontlasting van 1 van de twee? Mijn voedster sproeit soms ook in de rondtte, en dan lijkt het soms ook net bloed (maar dan is het gewoon donkerdere urine)
Rian Geplaatst: 31 mei 2009 Auteur Geplaatst: 31 mei 2009 Van de kat is het trouwens ook niet, zij heeft ook niks.
Rian Geplaatst: 31 mei 2009 Auteur Geplaatst: 31 mei 2009 Nee is echt bloed, en een spoor van in het hok, aan het deurtje, op de grond, langs de muur, weer terug het hok in. Hier en daar een grotere druppel. Het zit echt overal!
Romy16 Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Ik dacht dat ook eerst, maar toen bleek het toch dat het urine was(donkere) en dat kwam tegen het houte hok, en het leek ook super erg op bloed... dus bij mij was het een mengeling van bloed en nathout
Rian Geplaatst: 31 mei 2009 Auteur Geplaatst: 31 mei 2009 Ik kan niet goed zien of een van de twee een nageltje verloren is, ze laten zich niet goed bekijken aan hun pootjes. Misschien als ze dalijk liggen.
Rian Geplaatst: 31 mei 2009 Auteur Geplaatst: 31 mei 2009 Yep! Pooke mist een nageltje aan een van zijn voorpootjes. Zie er ook wat oud bloed zitten. Eerst zijn oren, nu zijn pootje...het is zorgzondag vandaag geloof ik. Zal het in de gaten houden, zo te zien is het hele nageltje eruit.
Katrien Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Nageltje is niet zo erg e, alleen in t oog houden dat het niet onsteekt (eventueel nu wat onstmetten als dat lukt).Gelukkig heb je gevonden wat het is. Was even verschieten zeker?
Rian Geplaatst: 31 mei 2009 Auteur Geplaatst: 31 mei 2009 Die bloedspetters overal deden mijn ogen wel wat verder openen ja, ik dacht: wat is dit nou?? Het spoor ging maar verder, en verder...Vooral ook omdat het al droog was, dus ik heb niet eens gezien of gemerkt dat Pooke zich blijkbaar pijn had gedaan, ik voel me een heel slecht baasje...
Jimmy&Nijn Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 ohh lieverd je zal super geschrokken hebben!!je bent zeker geen slechte baasje!! je kan niet 100% van de dag bij de kooi zitten!misschien had ie zeer kort pijn daarom dat je dat niet meteen had gezien!
Rian Geplaatst: 31 mei 2009 Auteur Geplaatst: 31 mei 2009 Ik hoop het maar...denk dat het wel meeviel, hij gedraagt zich niet anders. Maar hoe had ik het kunnen voorkomen vraag ik me af? Zijn nageltjes zijn mooi kort, heb ze pas nog laten knippen bij de DA! Misschien blijven hangen in dat stomme deurtje aan het hok...toch eens een plankje daarop maken.
Kiwi Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Natuurlijk ben je geen slecht baasje, niemand kan zijn konijnen 24 uur per dag in de gaten houden! Misschien is het vannacht wel gebeurd, dat weet je niet. Je moet jezelf niks kwalijk nemen hoor, ongelukjes gebeuren nu eenmaal wel eens. En hij lijkt er nu weinig last van te hebben toch, dus was het waarschijnlijk ook moeilijk om te zien dat hij iets mankeerde.
Rian Geplaatst: 31 mei 2009 Auteur Geplaatst: 31 mei 2009 Je moet soms ogen op je rug hebben om ze in de gaten te houden, het lijken wel peuters haha...
Jimmy&Nijn Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 vroeger hebben we een hond gehad...die kon zijn nagels eten zeg!!zat ze gewoon de nagels te bijten en eruit te halen, ik zag bloed een keer op de muur en op de vloer ik schrok me rotgek beest
Rian Geplaatst: 31 mei 2009 Auteur Geplaatst: 31 mei 2009 Bah!!! Gekke hond...De poes kauwt hier ook wel eens op haar nagels, dat hoor je kraken, niet zo'n fijn geluid...blijkbaar vind ze dat fijn, af en toe vind je een halve nagel op de bank of in je bed...mmm!
Jimmy&Nijn Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 net mijn man als hij zijn nagels knipt en mist ie een paar, die zijn dus gevlogen en je vind ze later ook op vreemde plekken hahahahah
Rian Geplaatst: 31 mei 2009 Auteur Geplaatst: 31 mei 2009 Dus als jij uit bad komt, heb je een paar halvemaan afdrukjes op je billen ;-)
zwarte panter Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Is het trapje eraf halen geen optie? Hier zijn de haakjes al open en kan je het zo verwijderen, maar anders kan je misschien de haakjes een beetje openbuigen... Oh ja...het opnieuw groeien van het nageltje kan lang duren. Dus niet ongerust zijn al het een hele tijd duurt voor hij daar weer een volwaardig nageltje heeft.
Rian Geplaatst: 31 mei 2009 Auteur Geplaatst: 31 mei 2009 Nee, het trapje is een rotding. Ik kan wel de hele voorkant van het hok omhoog klappen, dus dat heb ik nu gedaan. Ze snappen er niks van, haha. De hele tijd erin springen, eruit, erin, eruit...:he:Dat nageltje zie ik wel weer verschijnen, ik vind hem net zo lief met 9 nageltjes als met 10! (aan zijn voorpootjes dan)
Aanbevolen berichten