ilonapebbels Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 ik heb een vraag heb sins 4 dagen een vlaamse reuz gekocht maar nu vraag ik me af ze likt veel haar vacht (of bijt op haar voetje )is dit erg of normaal ik weet er echt niets van maar kan het ook niet vinde op het net groetjes ilona
Rian Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Heb je al gecontroleerd op mijt, of andere beestjes?
ilonapebbels Geplaatst: 29 mei 2009 Auteur Geplaatst: 29 mei 2009 zit dat op een pepaalde plek op haarzit niets
kelly1986 Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Je weet ook dat konijnen zichzelf wassen door te likken? Met andere woorden... alle konijnen likken hun vacht en poten om zichzelf schoon te houden. De vacht op mijt of andere beestje controleren kun je doen door te kijken of er kalere plekken en schilfertjes zijn..
Saf Geplaatst: 29 mei 2009 Geplaatst: 29 mei 2009 Als er niets te zien is in de vacht dan heb ik nog een vraagje. Is ze alleen, konijnen die eenzaam zijn doen ook vaak aan overmatige vachtverzorging. Mijn Jearke was na de dood van haar zusje erg eenzaam en wast zich ook heel erg vaak nu ze een vriendje erbij heeft is dat overmatig wassen weer helemaal weg.
ilonapebbels Geplaatst: 29 mei 2009 Auteur Geplaatst: 29 mei 2009 aan de vacht was niets te zien het kan pest dat ze zich aleen voelt ze is pas zeven weken oud en net 4 dagen uit het nest maar gaat dat dan over o ja ik heb nog een vraag is het goed dat een konijn brood eet ??????????
Kiwi Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Nee, brood mag je alleen als traktatie geven, dus 1 keer per week een klein stukje of zo. Dat moet dan wel oud, hard, uitgedroogd brood zijn, zodat ze er op moeten knagen, een gewone verse boterham mag je ze sowieso nooit geven.
ilonapebbels Geplaatst: 31 mei 2009 Auteur Geplaatst: 31 mei 2009 ze heeft wel een plekje op haar rug tuusen haar beenjes met wat kortere haaren is dat normaal of wijs dat op mijt
Rian Geplaatst: 31 mei 2009 Geplaatst: 31 mei 2009 Laat de DA even kijken als je het niet vertrouwd. Het is erg lastig om vanaf hier te zeggen dat het wel of geen mijt is. Voor hetzelfde geld is het gewoon een kale plek van de rui en wast ze daarom veel.
Aanbevolen berichten