Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De knoop is doorgehakt!

Amber wordt volgende week gecastreerd. Ze is zo hormonaal de hele tijd. Rijden op Billy, en met d'r kin overal langs. Sproeien, keutelen, staart omhoog het kan niet op.

Nu heb ik net een afspraak gemaakt, maar ik vind het wel errug duur. 176 euro bij een dierenkliniek in Den Haag, die wel aangemerkt wordt als DE dierenarts voor konijnen hier in de buurt.

De telefoniste die ik net sprak, gaf informatie waarmee ik afwisselend blij en onzeker was.

Blij:

Ze gaf aan dat Amber vooral veel moet eten voor de operatie en eigen voer mee, en iets met eigen geur.

Ik breng haar 's ochtends vroeg en haal haar aan het einde van de middag weer op als alles goed is gegaan.

Onzeker:

Ze krijgt geen gasnarcose, maar iets wat ik niet goed kon verstaan. Dom... Peturmine (zo klonk het ongeveer)? Bovendien raadde ze aan om Amber en Billy twee weken gescheiden te houden, of eventueel alleen samen als ik erbij was.

Wat vinden jullie? Komt de vorm van narcose iemand bekend voor, en wat vinden jullie van het "verplicht" apart houden van het echtpaar (en de kosten)???

Hier volgen dus uiteraard de updates van Amber en haar ontvrouwelijking :$

Geplaatst:

ketamine en dormitor?

Dat heeft Clicquot gehad, is prima!

Veel DA'en geven advies te scheiden...heb daar ondertussen over nagedacht en ik denk dat dit een soort van zelfbescherming is van hun kant...

Jij moet daar over beslissen ... gezelschap bevordert het herstel zonder twijfel, op voorwaarde dat je ram niet als een bezetene gaat rijden.

Geplaatst:

Hi Farfa,

Cato is vorige week onder het mes gegaan. Ook geen gasnarcose maar een spuitje in haar oor, ging prima! (ik mocht bij haar blijven en helpen met de narcose en ze is bij mij lekker gaan slapen dus dat was voor ons allebei wel heel prettig)

Ik was € 117,-- kwijt hier zaten de kosten voor medicijnen al bij. Ik weet niet of het gewicht van een konijn nog invloed heeft op de kosten van de narcose maar Cato weegt 2,5 kilo. Dan heb je en vergelijk.

Ik heb het echtpaar gelijk weer bij elkaar gezet. Wel had ik maatregelen getroffen als Jip Cato te grazen zou willen nemen. Maar dat is absoluut niet gebeurd, in tegendeel!

Jip was de hele dag aan het sippen overal snuffelen waar Cato normaal ligt erg veel aandacht trekken enzo hij miste haar echt. Dus toen ik haar op haalde heb ik ze gelijk samen gelaten. Jip is Cato helemaal gaan wassen en zij liet het toe. Toen zijn ze samen in slaap gevallen.

Ik heb de hele dag vrij genomen en het was een vrijdag dus het weekend thuis gebleven om mijn dame in de gaten te houden maar dat was eigenlijk niet nodig geweest zo goed is het gegaan.

groetjes

Marleen

Geplaatst:

Betreft de kosten loopt het overal verschillend. Er zit hier een DA die zich ook 170 euro vraagt en dan nog es extra kosten als het konijn zwaarder is, omdat er veel narcose gebruikt moet worden bij een konijn ( voedster ) zeggen zij...

Maar als ik hierboven lees dat het met een spuitje in het oor ook kan, dan zullen de risico's van narcose ook afnemen.. of niet?

Helaas worden verschillende prijzen gehanteerd voor deze ingreep bij voedsters. Zo zouden mensen geneigd kunnen zijn om bij een "goedkopere" dieren arts de ingreep te laten doen... ipv een DA met goede reputatie..

Als je gevoel maar goed is bij deze DA!!

Succes!!

Geplaatst:

Ik betaalde voor Sisi in Utrecht 146 euro voor haar castratie.

Fuzzy is zelfs mee geweest daarheen. Ze zeiden dat hij daar wel wilde rijden en hadden ze daar uit elkaar gelaten maar toen we naar huis gingen heb ik ze bij elkaar in de reismand gezet en geen problemen gehad.

Thuis ging het ook prima (niet 1 keer rijden) dus heb ik ze samen gelaten.

Fuz was juist heel lief voor haar en heeft haar nog nooit zo vaak gewassen.

Ik zou het gewoon even aankijken.

Succes iig!

Geplaatst:

Voor Reza hebben we iets van €140 betaald.

Fluffy en Reza waren na een weekje denk ik terug samen.Rapper wou Reza er nog niks van weten.

Succes!

Geplaatst:

Ik had vanmiddag nog met een DA gesproken in Heerlen, die overigens goed aangeschreven staat hier bij BB. Zij vragen zich 82,50 voor de sterrilisatie.

Bij de ingreep krijgt het konijn ook een spuitje ipv gas narcose. maar tijdens de ingreep wel een kapje om in haar in slaap tehouden..

Sherrif gaat er in augustus ook naar toe voor de ingreep...

succes

Maar nu is Heerlen nog al ver weg van Den Haag.. :s

Geplaatst:

Haha ja Heerlen is nogal uit de buurt, en omdat ik afhankelijk ben van OV wil ik ook niet al te ver reizen...

Tja wat ik al aangaf, het is duur, maar het is wel bij De dierenarts van Den Haag en omstreken voor konijnen (schijnbaar)...

Ik denk wel, dat als ik dit doorzet, ik eerst even moet sparen, dat kan niet deze maand al zeg maar...

Gek dat er zulke prijsverschillen zijn, waar zou dat door komen?

Verder zijn ALLE ervaringen met castratie van een dame welkom, wil zoveel mogelijk weten van te voren :)

Geplaatst:

Ik was 140 euro kwijt (incl. medicijnen voor 7 dagen en nacontrole). En ook mij is aangeraden om haar even alleen te zetten. Omdat mijn voedster het moeilijk heeft gehad na de ingreep heb ik dat dus ook maar gedaan.

Ik heb de operatie in mijn vakantie gepland en daar was ik achteraf er blij mee. Mijn voedster at en dronk namelijk niet. De eerste nacht heb ik op de bank geslapen om haar maar zo goed mogelijk in de gaten te houden ( en steeds eten aanbieden).

Geplaatst:

Ja hoor...

Alsof ze het aanvoelt! Ik twijfel nog over haar laten castreren en uit het niets begint mevrouw alle zaagsel door elkaar te gooien, op zoek naar stro.

Ze heeft een heel groot nest gemaakt in de graafbak!!

Heb haar flink extra stro gegeven en daarna is ze ook nog haren gaan plukken.

Hier alvast een voorproefje, maar deze foto's zijn van toen ze net bezig was...

31-05-2009nestjeamber3.jpg

31-05-2009nestjeamber4.jpg

31-05-2009nestjeamber2.jpg

31-05-2009nestjeamber.jpg

Zojuist heeft ze even helemaal voor pampus gelegen, maar nu is ze weer druk bezig met stro enzo. Zal ook foto's online zetten van het eindresultaat. Arme drukke meid!

Geplaatst:

Nijn gaat 25 juni... Ik betaal ook de hoofdprijs (190 EU) maar daar zit alles bij. Heb nog even zitten denken om verder te kijken, maar het is uberhaupt de enige DA hier in de buurt die het doet en die het ook regelmatig en goed doet, dus dan maar even sparen!

Succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .