Micky Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Ik hoop dat er nog iemand actief is. Teun is sinds 11 uur niet helemaal lekker. Hij vertoont symptomen van gas: niet eten, moeilijk zitten, knarstanden, sneller ademen, slappe buik. Ik heb geprobeerd te masseren maar hij laat het niet toe. Ik heb nog medicijnen in huis maar ik kan mijn ciseral niet vinden. Heb nog wel Carprofen drops maar ik weet niet of ik dat mag geven en hoeveel. Durf iig nog niet naar bed. Heeft iemand tips? Zal ik medicijnen geven?
kelly1986 Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Toch even doorzetten en proberen te masseren!Heeft hij een harde buik? Voelt ie koud aan? Heeft ie nog gepoept?
kelly1986 Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Voor een massage hoef je hem niet perse op zijn rug te leggen. Je kan hem ook voor je op een tafel zetten en dan met je vingers zachtjes rondjes draaien en strijkingen maken van maag naar anus...
Micky Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 Hij heeft een zachte buik. Als ik hem aanraak kruipt hij helemaal in elkaar en trilt een beetje. In die positie lijkt z'n buik weer hard. Zijn oren waren net koud en nu weer warm. Ik weet niet wanneer hij voor het laatst gekeuteld heeft. De toilet lag vol en die verschoon ik elke dag. Ik was pas om 23 uur thuis en volgens mijn vriend was er niets aan de hand en heeft hij gewoon z'n groenten gegeten.
kelly1986 Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Heb je van 23 uur tot nu nog kunnen bepalen of hij gepoept heeft?
Micky Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 Ik ben al blij als hij wilt blijven zitten, laat staan op z'n rug. Ik zal het weer eens proberen.
Micky Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 Vanaf 23 uur heeft hij niet meer gekeuteld.
kelly1986 Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Kan iemand anders hem anders vasthouden? Zodat jij kan masseren. Massage is echt essentieel nu....
Micky Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 Ik ga het eerst zelf proberen en anders moet ik mijn vriend uit bed halen.
ZaZa Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Dat wordt weinig slaap vannacht...bereid je daar op voor...Die Carprofen zou ik aandurven als het mijn konijn zou zijn... Pijnstilling helpt je konijn misschien eten Ć©n ook hopelijk beter masseren.. En verder masseren...draaiende bewegingen van borst naar anus... Is er geen dierenarts meer bereikbaar ?
Micky Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 Ik heb hem met een handdoek op de bodem van de reiskooi op schoot gezet en een klein kwartier gemasseerd. Ik heb niets gehoord of gevoeld bij z'n buik. Hij probeert de hele tijd weg te komen en nu laat ik hem weer even met rust. Zijn temperatuur voelt wel normaal aan. Moet ik 'm wat water geven met een spuitje of is dat nog te vroeg?Alvast bedankt voor je hulp. Ik blijf nog even wakker, moet over 5 uur toch op..
ZaZa Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Kan je vriend je niet helpen ?Een beetje steun kan jij ook wel gebruiken.... Biedt hem eens wat eten aan (je konijn dus) kijken wat hij doet...
Micky Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 DA heeft een noodnummer maar daar vind ik het nog te vroeg voor. Moeilijk inschatten natuurlijk. Ik heb nog Metacloral in huis. Dat is toch ook een pijnstiller?
kelly1986 Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Probeer hem vanalles aan te bieden/ Peterselie werkt bijvoorbeeld eetlust opwekkend en is een natuurlijk middel tegen gas.... Wil hij hier niets van hebben zal je gaan moeten dwangvoeren.
ZaZa Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Masseren, eten aanbieden, in de gaten houden en als je het echt niet vertrouwd, de dierenarts bellen...... Meer dan dit kan je niet doen denk ik...Hopelijk is het tijdelijk..en je weet ook niet zeker of het gas is... Je kan ook hier zoeken op 'carprofen' en 'gas' (allebei tegelijk dus)..dan kom je er misschien ook wel achter waar je goed aan doet..Als hij straks nog niet drinkt, dan zou ik hem water voeren ja...beetje biks erin opgelost..
Micky Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 Niets, geen hooi, SS, peterselie, krentjes, water. Hij wilt met rust gelaten worden en krijgt iig genoeg beweging door van me weg te rennen. Zal ik Carprofen of Metacloral geven of eerst maar afwachten en de DA uit z'n bed bellen?Vreemd trouwens dat hij ineens last heeft. Hij heeft niets vreemds gegeten en er is niets vreemds gebeurd..
Micky Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 Heb ik jullie al bedankt voor jullie hulp? Bij deze Thanx, erg fijn om op dit tijdstip raad te mogen ontvangen.
Caroline Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Carprofen mag je geven, veilig is 0.8ml, daar kan je echt niets mee misdoen.Geen protexine in huis? dat durft in combi met massage nog wel eens die extra boost geven...die gewoon oplossen in water en met een spuitje geven. Gewoon water geven kan ook helpen,maar weinig 3ml, geen risico nemen... Je moet jezelf echt samenrapen nu, hem desnoods wat ruwer behandelen ,tonen dat je baas bent om hem te kunnen maseren. Ik weet hoe moeilijk dat is...maar het moet
kelly1986 Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Is het geen idee om de dierenarts te bellen en met hem te bespreken van wat je het beste wel en niet kunt geven?Zo heb je meteen al contact gelegd voor mocht je hem verder vannacht nog nodig hebbem..... ik bedoel, dan weet hij al van de situatie af....
Micky Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 Zaza, weet jij hoe dat ook alweer zat met de dosering per kilo konijn? Ik heb de verpakking weggegooid (stom, stom) en Teun weegt 2 kilo.
Caroline Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Als bovenstaande echt niet helpt, de DA opbellen.Ofwel "pakt" de masage nu dadelijk zeker in combi met vocht en heb je door snel te reageren erger voorkomen, ofwel zit er echt iets ergens vast en heb je DA en infuus nodig, injektie pijnstilling en vooral een diagnose...
ZaZa Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Is het geen idee om de dierenarts te bellen en met hem te bespreken van wat je het beste wel en niet kunt geven?Zo heb je meteen al contact gelegd voor mocht je hem verder vannacht nog nodig hebbem..... ik bedoel, dan weet hij al van de situatie af.... Ook mee eens..
Aanbevolen berichten