Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nog geen BD keuteltjes terug gevonden. Alleen gisteravond gewone keuteltjes, dit keer van beide nijnen, waar de wormpjes nog op "danste"

Shief heeft ze dus ook nu.. :s

Over 3 uurtjes krijgen ze weer panacus...

Geplaatst:

Dat is goed om te weten. Was al bang, omdat ze niet zo heel veel gekeuteld hebben, dat ze misschien verstopt zaten.

Ik ga zometeen de boel weer schoonmaken en ontsmetten, dan kan ik goed bij houden wat er in gaat en wat er weer uit komt ;)

Nog 1 klein ander vraagje..Om deze mat en kooi staat een grote ren. Op deze mat liggen ze bijna altijd, maar hier keutelen ze dan ook op. Hoe groot is het risico dat in deze mat nu ook wormpjes zitten? Kan ik de mat niet beter weghalen voorlopig en goed reinigen?

Geplaatst:

Ik krijg het niet voor me kaar om sherrif en shief de pannacur te geven. Sherrif begint ontzettend hard te hijgen en te springen als een wilde als ze op schoot zit, bij shief krijg ik het spul ook niet naar binnen. Ik ben helemaal alleen en weet niet waar ik nog hulp kan krijgen..

Iemand tips om het pannacur met zo min mogelijk stress te geven?

Geplaatst:

Wat ik doe als ik alleen ben is het konijn op tafel zetten, (zelf erbij zitten op een stoel) evt konijn een beetje inpakken in een handdoek zodat alleen het snuitje eruit steekt. Dan doe ik het konijn zeg maar onder mijn ene arm zodat ik hem een beetje klem heb tusen mijn arm en mijn zij en dan heb je 2 handen vrij. 1 om het kopje wat omhoog te houden en de ander om het spuitje in het bekje te doen.

Geplaatst:

Ik heb getract een handdoek om sherrif heen te doen, maar dat beestje is zo wild en angstig dat ze hier iedereskeer weer uit springt. Misschien moet ik de handigheid er nog in krijgen. uiteindelijk ben ik bij ze gaan zitten in de ren, en zo is het me met moeite gelukt. Ze zijn allebei hartstikke beledigd, en ik voel me nu de boeman. verschrikkelijk om iets tegen de wil in van je konijnen te doen.. als ze nu maar eens begrepen dat het alleen maar voor hun eigen gezondheid is.. ik zie nu al op tegen de komende 3 keer :s

Geplaatst:

Je moet echt even doorzetten en vlug en vastbesloten handelen ;)

Oefening baart kunst.

Als ze merken dat je twijfeld zullen ze daar zeker gebruik van maken nl.

En ach, ze zullen het je snel weer vergeven hoor.

Ivm snot val ik die 2 binnen al weken lastig (nu zelfs 2x per dag) en toch vinden ze me nog aardig :mdr:

Geplaatst:

Hahaha tja... ben nog een beginneling, die voor het eerst de konijntjes iets moet geven tegen de zin... Dan ben ik al snel bezorgt of ik het goed doe, of ik ze geen pijn doe, of te veel stress veroorzaak, maar het is zoals je zegt, even doorzetten en gewoon doen. :D

Ze kijken me intussen al weer aan.. en zo te zien zijn ze al weer ge-de-stressed.. ze liggen lang uit :D

Geplaatst:

Strak in een handdoek wikkelen en dan in een houdgreep.. Ik heb Indy zes weken Panacur moeten geven ivm EC, eerst ook nog AB vanwege ontstoken kies, drie keer op een dag iets geven dus.. Toen heb ik de Panacur (ik had pasta) op een stukje wortel gesmeert, dat at hij in het begin heel goed op maar later niet altijd. Maar na een aantal weken kon ik het ook zonder houdgrepen oid met hem los in z'n hok geven, het wende dus wel. Maar gezien jij vloeibare Panacur hebt zul je het toch echt via een spuitje moeten geven neem ik aan.. Blegh, lastig is dat hè!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .