Susanne22 Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Hoi! Ik zei laatst dat ik dacht dat ik blindedarmkeutels had gevonden, nu heb ik nog eens goed gekeken en ik heb er nu echt een paar gevonden... Ik ze in haar eetbakje gelegd. Gister had ik er 2 gevonden en vanochtend 3. Ik heb ook het idee dat ze niet plast. Ik heb nog maar één keer (sinds zondag) een plasje gevonden en meteen schoongemaakt. Nu denk ik dat ze dus vanaf zondag/maandag niet meer heeft geplast. Ik heb het idee dat ze ongeveer 50 tot 75 ml water per dag drinkt. Ik ververs 2 keer per dag het water. Moet ik het even in de gaten houden of maak ik me weer druk om niks? Ze heeft trouwens geen diarree ofzo. Ik vind het wel gek dat ze zo weinig plast. Poepen (gewone keutels) kan ze als de beste :he:.
Yvon Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 van het plassen durf ik niks te zeggen. Wat het drinken betreft, kun je ook een bakje met drinken en een fles in het hok zetten, allebei dua. Ik weet wel dat als je blindedarmkeutels vind, je te veel biks geeft. Hoeveel gram geef je, en welk gewicht heeft je konijn?Doordat het met biks al veel voedingsstoffen binnenkrijgt, eet ze geen blindedarmkeutels omdat ze vol zit. Maar de blindedarmkeutels zijn wel essentiel, dus ik zou echt even kijken hoeveel biks je geeft.
Susanne22 Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 Ik geef onbeperkt biks, omdat ze 9 weken oud is. Moet ik gaan minderen? Ze eet niet HEELerg veel ofzo ervan hoor.. Ik zal je tip onthouden, van het bakje en een fles water.. Bedankt
boukje Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Misschien is het goed om gewoon 's avonds biks te geven en de rest van de dag alleen hooi. Als je dat vol houdt dan zal ze het evenwicht vinden in het voer en de ontlasting die ze echt op moet eten, vanwege de vitamines etc. Maar het is altijd even zoeken met jonge beestjes, zolang ze maar blijft eten en drinken, en speels blijft, moet je je niet al te druk maken. Succes met de kleine!!
Susanne22 Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 En het plassen dan? Ook daar geen zorgen over maken?
boukje Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Daar weet ik eigenlijk ook geen antwoord op, je zou toch denken dat als ze wel drinkt dat ze dan ook gewoon plast. Doet ze het dan niet in de ren ofzo, zodat je het niet terug vindt?? Het is toch ook niet meer zo warm dat ze het verdampt.... Die van mij plassen tenminste volop, warm of niet, dus hou dat maar wel in de gaten.
Susanne22 Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 Nee heb ik de ren ook houtsnippers en stro dus ik zou dat toch wel terug moeten vinden... :( Ik zie aan de fles dat ze vandaag weer ongeveer 100 ml. gedronken heeft. Ik vind het maar gek. Jou inderdaad denken dat ze elke dag wel moet plassen, minimaal een keer?
boukje Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 zeker want volgens mij drinkt ze niet te weinig. In ontlasting zit natuurlijk ook wel wat vocht, anders zouden het steentjes zijn, zo hard, maar ze zou ook gewoon moeten plassen.
Yvon Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Ik gebruik zelf geen houtsnippers, maar het lijkt me dat je daaraan nog wel kan zien als er geplast is. Zelf gebruik ik oude kranten, en dan een dikke stapel, met eroverheen stro. Als er dan geplast is, zie ik het in ieder geval aan de tekst die is doorgelopen. Heb je al gegoogled op dit onderwerp?Het klinkt alsof je konijn verder prima in orde is, maar bij twijfel kun je ook even bellen naar je arts
Susanne22 Geplaatst: 28 mei 2009 Auteur Geplaatst: 28 mei 2009 Ik ga vandaag even de arts bellen, het is natuurlijk ook nog een kleintje, dus ik wil echt geen risico's nemen.. Bedankt voor jullie hulp!
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 mei 2009 Geplaatst: 28 mei 2009 weeg haar ook dan weet je of ze groeid.
Susanne22 Geplaatst: 28 mei 2009 Auteur Geplaatst: 28 mei 2009 Nee heb haar nog niet gewogen. Ik heb de DA gebeld, ze zei dat het niet helemaal ok klonk en ik heb meteen een afspraak gemaakt voor morgen!! Neem geen risico.
Aanbevolen berichten