Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik Nelis (ram) uit het Asiel in Almere gehaald. Een ontzettend lief en allert konijn.

Nu viel het me in asiel al op dat hij een grote bult onder zijn kin heeft. Het is redelijk hard.

Ik vroeg ernaar en de jongen zei dat het door de hormonen kwam (hij is 11 mei gecastreerd). Klonk logisch maar toch thuis even naar info gaan zoeken en kan er weinig over vinden.

Ik zal 2 foto's toevoegen waarop het goed te zien is.

Wie weet wat dit is en komt dit vaker voor ?

1_01nelis.jpg

1_02nelis.jpg

alvast bedankt :)

gr. Sabine

Geplaatst:

Dat is een wam !!!

Ik schrok al..en moest goed kijken op een foto voor ik ontdekte wat je bedoelde......

De wam..

Dat is een soort sjaal zeg maar..en komt vaak voor bij voedsters....

Als het alleen de wam is is het niet zoveel bijzonders...maar het kan ook betekenen dat je konijn te dik is...

Mooi konijn trouwens en leuk dat je bij een opvang geweest bent !!!

Goed werk !

Geplaatst:

Hard ?

Een wam is niet hard hoor.......................................

Hmmm....dit is interessant...

Weet je zeker dat het hard is ? Kan je het verschuiven ?

Mag je er aan zitten ?

Eet je konijn ?

Geplaatst:

Ja het is idd een ram. Hij is 11 mei gecastreerd.

Ik mag er aan zitten, hij eet prima maar ik vind het er erg raar uitzien. Het voelt hard aan, niet als steen maar duidelijk ook geen extra vacht.

Geplaatst:

ps ik hoefde niet te kijken of het een ram was, hij dook vanmiddag gelijk op onze andere moppie uit t asiel ;) ze is nog niet geslachtsrijp gelukkig :)

Geplaatst:

Ze hebben ze gekoppeld in het asiel en gaat heel erg goed. Ze vinden het heerlijk samen. Liggen lekker bij elkaar, likken elkaar schoon enzo.

Wam, komt dat niet alleen voor bij voedsters

Geplaatst:

Oh..perfect..

Dat rijden gaat wel weer over..dominant gedrag en nog wat oude hormonen..

Zie boven..

Wammen komen ook wel voor bij rammen hoor, maar dan is je ram misschien gewoon wat te zwaar.

Het is ook niet hƩƩl schrikbarend groot...

Geplaatst:

strakke opmerking inderdaad voedsters rijden ook.

Een wam bij een ram komt niet veel voor is over het algemeen een voedster probleem.

Als ie er eenmaal is gaat ie niet meer weg.Dus kijk nog eff zeker of het inderdaad een ram is.....een vergissing is menselijk....

Geplaatst:

Haha las idd dat de voedsters ook rijden, grappig. Gaat idd wel over.

Nelis is best een lobbes volgens mij. Zal hem eens wegen als hij wat langer hier is. Het is een middelgroot konijn van een maand of 8 meen ik, zeker weten doen ze natuurlijk niet, was een dumpertje :(

Bedankt alvast voor alle antw. Ik ga me eens meer verdiepen in die wam ;)

Geplaatst:

Mijn Bearke heeft al jaren zo'n wam, terwijl ze niet echt dik is geweest we lwat mollig. En idd hij gaat neit meer weg .Bearke is nu erg afgevallen maar haar wammetje blijft.

Geplaatst:

Aangezien Bearke vermoedelijke een duitse hangoor is noem ik haar wam altijd gemakshalve een speknek.

Geeft haar juist wel wat karakter vind ik. Moet natuurlijk niet te groot worden, heb wel eens nijnen gezien waarvan ik bijna zeker weet dat ze er last van hebben met wassen etc.

Geplaatst:

Zo ondanks jullie adviezen heb ik toch even het asiel gebelt. Wilde toch even weten hoe of wat precies :)

En het is idd een Wam..

nou denk dat de nieuwe naam die ik zocht gevonden is.. wig-wam :P nee grapje :)

wel opgelucht trouwens

Geplaatst:

op deze foto is Bearke's wam goed zichbaar. Ze heeft er ogenschijnlijk geen last van en mist staat haar niet. Wig wam heeft wel iets :)

saf-5018-albums-bearke-picture12326-dsc07515.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .