Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

Pleun die niest af en toe (althans zo klinkt het).

Zou die verkouden kunnen zijn?

verder eet en keutelt die goed.

wel wast die zicht erg veel.

Grt. Eric

Geplaatst:

Hier niezen ze af en toe ook eens, niks aan de hand.

Maar als het vaak gebeurd zou ik toch even raad vragen aan de d.a volgens mij bestaat er ook de niesziekte bij konijnen maar ik weet het niet zeker. Zal vast nog wel antwoord op komen hier...

Geplaatst:

Zou kunnen zijn dat je nijntje wat gevoeliger is voor stoffige dingen.

Muis van mij heeft dit ook gehad, bodembedekking gewijzigd en elke dag verse tijm, en ze niest nu nooit meer!

Succes

Geplaatst:

okee, zou ik hem wat extra vitaminen geven?

heb hem nu in het hok en de ren afgesloten, zodat die sowieso niet in de wind kan komen.

Geplaatst:

Ik denk dat je konijn het met deze temperaturen lekkerder vindt om zelf een plekje uit te zoeken. In het hok kan het aardig warm worden als de zon er de hele dag op heeft staan schijnen.

Geplaatst:

Let er even op of het niezen aanhoud en of er wit snot uit komt.

Het kan natuurlijk altijd een bacterie zijn en dan moet je niet te lang wachten met behandelen anders kan het chronisch worden.

Mocht je snot zien of het niezen blijft dan zou ik wel even langs de da gaan.

Geplaatst: (aangepast)

Als je konijn echt een snotneus heeft, zou ik zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan. Snot is een vreselijk hardnekkige ziekte. Hoe sneller je er bij bent, hoe beter het te behandelen is. Als je niet juist behandeld is er een kans dat je konijn eraan overlijd.

Het middel dat je hebt gekregen ken ik niet. Ik zeg niet dat het niet werkt, maar voor de zekerheid zou ik het even met een dierenarts checken.

Lees mijn weblog artikel maar eens voor meer info:

http://www.bunnybunch.nl/community/blogs/laura1984-2559/1097-verloop-snot.html

aangepast door Laura1984
Geplaatst:

Ik ben het met Laura eens!

Als je konijn ecdht een snotneus heeft moet je er zeker mee naar de dierenarts.

Snot is alleen op te lossen met medicatie die je van de dierenarts krijgt.

Je konijn heeft bij snot antibiotica nodig.

Als je er bij snot niet tijdig bij bent kan het namelijk chronisch worden.

Lees de weblog van Laura maar eens... dan zul je zien dat snot behoorlijk hardnekkig kan zijn!

Geplaatst:

ben ik weer..

bedankt voor de reacties allemaal :)

Pleun niest niet meer, en heeft geen snot meer en verder is die weer flink ondeugend :)

Ik maar nog wel de kuur af van dat medicijn

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .