Simone73 Geplaatst: 24 mei 2009 Geplaatst: 24 mei 2009 Afgelopen vrijdag ben ik met mijn voedster naar de dierenarts geweest omdat ze een vieze vacht bij haar achterste heeft en het er wat onstoken uitziet. De dierenarts zei dat Nijn uitvloeing heeft van de vagina en dat ze het beste gesteriliseerd kan worden. A.s maandag wordt ze geholpen. Ik heb me al wat ingelezen over de ingreep en de verzorging voor na die tijd. Zijn er mensen op dit forum die ook hun voedster hebben laten helpen en wat zijn jullie ervaringen en eventuele tips. Alvast bedankt voor de reacties.
Laura82 Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 Hi Simone, Onlangs zijn er flink wat dametjes onder het mes gegaan:http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/22013-sterilisatie-viera-15-mei.htmlhttp://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/22132-castratie-fluffie.htmlhttp://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/21648-sterilisatie-izzie.html Ik zal je ook nog wat andere teksten pb'en. Wordt ze vandaag geholpen of volgende week maandag? Veel succes.
Simone73 Geplaatst: 25 mei 2009 Auteur Geplaatst: 25 mei 2009 Hoi Laura, Bedankt voor de informatie. Nijn is vandaag onder het mes geweest en het was geen overbodige luxe want haar baarmoeder was flink ontstoken. We hebben haar net weer opgehaald. Ze eet en drinkt zelf, ook bij de dierenarts was ze al weer aan het eten en drinken. Ik heb Ko haar vriendje ook binnen gehaald en bij haar in de kooi gezet. Hij laat haar met rust. Is het verstandig dat ik Ko vannacht in een andere kooi zet bij haar in de buurt of kan ik hem bij haar in de kooi laten? Hij is nu al met de kranten aan het rotzooien die in de kooi liggen. groetjes, Simone
Laura82 Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 Jeetje, maar goed dat hij eruit gehaald is. Fijn dat ze al eet en drinkt. Heeft ze al gekeuteld?Hechtingen zijn er net bij Viera uitgehaald. Ik heb ze de eerste nacht uitelkaar gehouden, zodat ze wat rust kreeg. Wel 2 kooien tegen elkaar. Bailey is nogal een hork en zat indd het fleecedekentje waar Viera op lag te mollen. Ik ben snachts 2 keer wezen kijken of ze geen pijn had en een beetje wilde eten.De dag erop heb ik ze weer bij elkaar gedaan. Succes
Simone73 Geplaatst: 25 mei 2009 Auteur Geplaatst: 25 mei 2009 Er liggen een paar keutels in het hok. Ik heb Ko in een ander hok gestopt, ik laat ze morgen weer even bij elkaar. Ze heeft net wat paardebloembladeren gegeten, dus dat zit wel goed. De assistente van de dierenarts zei dat de hechtingen er van zelf uitgingen??? Ik hoop dat ze het zo goed blijft doen. Morgen beginnen we met het 2x daags toedienen van de Carprofen drops. Mijn vriend is deze week thuis dus dat is wel prettig, zo kan hij haar een beetje in de gaten houden.
Laura82 Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 Ligt aan de hechtingen en de dierenarts.De mijne gebruikte geen oplosbare hechtingen. Ik heb de dag na de operatie de drops gegeven, maar daarna ging ze zo sputteren.
Simone73 Geplaatst: 26 mei 2009 Auteur Geplaatst: 26 mei 2009 Net heb ik Ko bij Nijn gedaan maar hij bijt zich vast in haar rug en gaat flink rijden. Ik laat ze toch maar even apart zitten. De dierenarts gaf aan dat ze 10 dagen hok rust moet krijgen en op kranten moet zitten. Moet ik dit aanhouden of mag ze toch eerder weer wat rennen en een trapje op en neer lopen?
Laura82 Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 ja dan kan je ze betereven uitelkaar houden en wachten tot ze wat aangesterkt is.Die van mij begon na 1 dag de fleece deken opzij te duwen. ik ben toen verder gegaan met 2 dagen zonder bodembedekking en daarna in het plashoekje beetje zaagsel. Aangezien de wond erg schoon was. Zit ze binnen of buiten? na een dag of 3 kroop ze de kooi, ze liep wel met een hoge buik en ging vaak in een rustig hoekje zitten rusten.Je moetgewoon even aankijken hoe he tgaat.
Karina Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 Kijk het even aan hoe het gaat. Mijn voedster ging na een dag weer op het toilet zitten en 3 dagen later rende ze door de gang alsof er niks gebeurd was. Dit verschilt natuurlijk per konijn.Hier zijn oploshechtingen gebruikt. Na ongeveer 1,5 week had ik het idee dat ze uit de gevarenzone was wat betreft hechtingen die nog kapot kunnen. Het duurde 5-6 weken voordat deze helemaal opgelost zijn volgens de da.
Simone73 Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 De konijnen zitten momenteel binnen. Normaal gesproken hebben ze een groot hok met ren buiten. Ik heb de kooien verschoond en de Nijnen even los in de hal gehad. Ko liet haar aardig met rust. De wond ziet er goed uit en Nijn is al weer aardig de oude, ze gooit al weer met haar voerbak en maakt een puinhoop van de kranten. Ze eet minder als dat ze deed maar eet wel. Ik heb een kooi met 2 verdiepingen waar ze ruim in kunnen met hun tweeen. Nu is de kooi losgekoppeld en hebben ze ieder 1 gedeelte. Ik laat het nog maar even zo. Ik bel morgen denk ik even met de dierenarts over of ik ze maandag weer naar buiten kan doen.
Kimmi Geplaatst: 28 mei 2009 Geplaatst: 28 mei 2009 Zitten ze buiten op gras, stenen of zand?Als ze lief zijn voor elkaar mag je ze gerust samen laten hoor.
Aanbevolen berichten