Snoetje!! Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 mijn nijn heeft de laatste tijd een handje van om overal en nergens te plassen en te poepen (bijna 6mnd oud). Maar vrijdag viel me het op dat ze oranje/rode urine had terwijl ze geen wortel heeft gehad. (hoor je ook wel eens dat het daarvan oranje wordt) Mijn nijn laat niet merken wannrr ze moet plassen zodat ik hat dan nog even kan zien. wat moet ik hier mee???
kelly1986 Geplaatst: 24 mei 2009 Geplaatst: 24 mei 2009 Een echte constatering van een blaasontsteking kan alleen door een dierenarts gedaan worden aan de hand van een urine onderzoek. De urine van konijnen kan veel verschillende kleuren aannemen. Van helderood tot oranje, tot bruin geel en zelf romig wit...De kleur van de urine alleen hoeft dus niet iets te zijn om je meteen zorgen te maken. Poept, eet, drinkt en plas je konijn wel nog gewoon regelmatig?
Rian Geplaatst: 24 mei 2009 Geplaatst: 24 mei 2009 Ik dacht laatst ook dat ik helemaal zeker wist dat Poo blaasontsteking had, hij deed continue overal kleine plasjes terwijl hij altijd heel zindelijk is. Dus ik met plasje naar DA...niks aan de hand. Een paar uur later gedroeg hij zich ook weer normaal. Dus...schijn bedriegt vaak, zowel positief als negatief!
Aanbevolen berichten