Steph Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 vrij kort geleden had ik n schattig albino dwergkonijntje gekocht in de aveve niet ver van waar ik woon. Toen ik het kocht leek het gezond en alles in orde. De dag nadien viel me op dat het bijna niets gegeten had en ook niet gedronken. Ik heb haar dan ook wat andere soorten voer voorgeschoteld en een bakje met water. Het water daar dronk ze direct van, maar het eten daar kwam ze nog steeds niet aan, alleen een beetje stro. Nog n dag later had ze nog steeds niet gegeten en zag ze er enorm futloos uit en zat precies steeds in te dommelen dus besloot ik ermee naar de dierenarts te gaan. Deze gaf me dit mee http://www.hyperdrug.co.uk/Oxbow-Critical-Care-for-Herbivores/productinfo/CRITICALH1/ en nog iets voor dr maagje. Dit heb k dan ongeveer n week gegeven waarbij ze steeds verslechterde. Na ongeveer anderhalve week kreeg ze diarree en de dag daarna heeft de dierenarts haar in slaap gedaan. Ze was niet meer te redden. nu vraag k me steeds maar af of ik iets verkeerds gedaan heb? ik heb haar gewoon hetzelfde eten gegeven als mn andere konijn (select voor dwergkonijnen uit de aveve) en haar zo goed mogelijk verzorgd. De dierenarts zei wel dat ze mss nog wat te jong was.
suzanne24 Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Hmm denk de verkeerde foto, want zie een auto
Steph Geplaatst: 22 mei 2009 Auteur Geplaatst: 22 mei 2009 photobucket deed raar kopieerde de link onder de juiste foto maar gaf de verkeerde foto hier, moet nu in orde zijn
suzanne24 Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 yep, dat klopt zie nu je lieve konijntje. Heb je het konijn gekocht bij een dierenwinkel? Dierenwinkels verkopen namelijk te jonge konijntjes met alle gevolgen van dien, ze overlijden meestal al op jonge leeftijd.En gaf je het konijn wel hooi, want dat is zeer belangrijk voor een konijn voor de darmen. Stro daar knabbelen ze op maar dat eten ze niet dat is meer bodembedekking.
Steph Geplaatst: 22 mei 2009 Auteur Geplaatst: 22 mei 2009 (aangepast) ja hoor ze kreeg ook hooi, het zelfde als k mn andere konijn geef. Ze komt idd uit de dierenwinkel, daar zeiden ze dat t beestje normaal tussen de 8 en de 10 weken was... daar leek ze me nu wel erg klein voor, ze woog ook maar iets over de 300 gram 22 mei 2009 aangepast door Steph
The Email Female Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Ik denk dat je konijn te vroeg verkocht is geweest.
Snoef Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Dat denk ik ook...sterker nog, ik eet mijn schoen op als dat niet het geval was...Wat een klein, jong hupke
Rian Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 En dan krijg je waarschijnlijk het verhaal over cocc weer, en de verschillende soorten voer je die hebt gegeven waar nijntje nog helemaal niet klaar voor was...Het is jammer dat het zo gelopen is. Maar nu weet je voor de volgende keer dat je heel goed moet inlezen voordat je een nijn aanschaft, het is niet zomaar een diertje..
Steph Geplaatst: 22 mei 2009 Auteur Geplaatst: 22 mei 2009 dat zou echt verboden moeten worden vind k. Toen ik het in de winkel ging melden en zei wat de dierenarts me gezegd had zeiden ze gwn: dat kan niet want normaal zijn alle konijnen die we hier binnenkrijgen tussen de 8 en 10 weken oud. Maar als je konijntje overleden is mag je wel een nieuw uitzoeken.... die geven ook duidelijk nix om die beestjes
Rian Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Nee daar heb je helemaal gelijk in! Daar staan Aveve, Intratuin en al die andere grote tuincentra bekend om. Ze liegen ook, en weten geen bal van de diertjes af.
heidi-77 Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Ik vind het heel naar voor je dat je dit mooie konijntje niet meer hebt kunnen redden, al denk ik wel dat je alles gedaan hebt. Als ik kijk naar de foto denk ik dat ze inderdaad nog te jong is geweest...
Steph Geplaatst: 22 mei 2009 Auteur Geplaatst: 22 mei 2009 dat beestje heeft enorm afgezien, en de laatste dag was ze zo gedesoriƫnteerd en haar evenwicht was ook volledig weg. wou ze zo op haar achterste poten gaan staan en ze viel gwn om en geraakte ook niet zelf terug recht. echt zielig om te zien :(
Snoef Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Ja idd...en hoewel je hier waarschijnlijk nu even niet op zit te wachten, zeg ik toch "laat dit een wijze les voor de volgende keer zijn". Geen nijntjes meer uit de dierenwinkel, want men bekommert zich er daar niet om.
Puck&Lexie Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Een reden om konijntjes te jong te verkopen is ook om een middelmaatje als dwergformaat te proberen te slijten. ze verkopen je dan een middelmaat jong van een week of zes maar zeggen dat het een dwerg is van een week of 9...
Steph Geplaatst: 22 mei 2009 Auteur Geplaatst: 22 mei 2009 ik heb er nu ondertussen 2 zitten die alle 2 uit de zoomart komen. daar heb k nog geen problemen mee gehad, maar bij die 2de ben k dan ook voor t hok in de winkel blijven zitten tot ik het effectief had zien eten... Ik heb daar best wel ff gezeten =D ik heb wel al geprobeerd te zoeken of er fokkers hier in de buurt zijn maar toch niet direct iets gevondenl
Rian Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Klinkt wel een beetje als EC eigenlijk...Ach, het is beter voor het nijntje zo. Maar natuurlijk heel erg voor jou. Hoop dat je snel een gezond sterk nijntje vindt!
Bunny06 Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Je bent niet de enige die een 'te jong' konijn heeft aangeschaft. Die van mij was 5 week!.. En daar deden ze niet geheimzinnig over.. Ook deze raakte aan de diarree maar gelukkig is dit goed gekomen. Het kan zijn dat het beestje al helemaal in de stress was, doordat hij te vroeg bij zijn mams is weggehaald.. En dan nog meer in de stress dat hij in een vreemde omgeving kwam (de winkel) en daarna dat hij weer naar een vreemde omgeving ging. Het is meer stress dat tot ziekte leidt.. Helaas dat ze ingeslapen is maar misschien wel beter zo. Ik zou daar gewoon een dikke klacht indienen, per brief of via de manager ofzo.. En ik zou daar dus dan ook geen 2e konijn meer gaan kopen..
bunny ranch chanty Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 keutelde ze wel?Ik vermoed van niet dat ze al een darm verstopping had.....en meschien coc er boven op.
Steph Geplaatst: 22 mei 2009 Auteur Geplaatst: 22 mei 2009 ze keutelde weinig, en heeeeeele kleine bolletjes maar, maar als ze zo goed als niets eet kan er ook niet veel uitkomen he :/. vanaf de eerste keer dat ik naar de dierenarts geweest ben moest k dr ook 2keer per dag iets toedienen om haar maag te reinigen dus denk niet dat ze een verstopping had.
bunny ranch chanty Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Haar darmen waren al leeg voor je haar kreeg en ermoedelijk was ze veelste jong.
zwarte panter Geplaatst: 23 mei 2009 Geplaatst: 23 mei 2009 Wat spijtig dat het kleintje het niet gehaald heeft. Maar zoals velen al hebben gezegd, is en dierenwinkel niet echt de geschikte plek om konijntjes te halen. ik heb er nu ondertussen 2 zitten die alle 2 uit de zoomart komen. daar heb k nog geen problemen mee gehad, maar bij die 2de ben k dan ook voor t hok in de winkel blijven zitten tot ik het effectief had zien eten... Ik heb daar best wel ff gezeten =D ik heb wel al geprobeerd te zoeken of er fokkers hier in de buurt zijn maar toch niet direct iets gevondenl Er zit wel een konijnenopvang op 10min rijden van Sint-Niklaas...http://www.everyoneweb.be/hetknabbelthuisje/
Aanbevolen berichten