Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lukt het masseren ondertussen al een beetje?

Leg je konijn op haar rug en masseer zachtjes van de maag naar de anus.

Je moet nu even kordaat zijn, ze oppakken en snel op haar rug leggen.

Als het lastig is om haar op haar rug te draaien, kan je het misschien zo proberen.

Je gaat zitten en houd haar tegen je (verticaal). Dan buig je langzaam naar voren tot haar rugje op je benen rust. Meestal blijven ze daar erg rustig onder. Eens haar rugje op je benen ligt kan je haar nog een lekkere oormassage of iets dergelijks geven en dan ontspannen ze meestal wel en blijven ze liggen (blijf hem toch wel vasthouden). Eens zij ontspannen ligt, kan je haar buikje makkelijk masseren.

Succes!

• Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

589906534_5_jvg8.jpeg

589906582_5_RuJ_.jpeg

deze foto's heb ik zojuist gemaakt.....ze eet smakelijk van het groen, ik heb een critical care op een bordje gedaan maar daar moet ze nog niks van hebben...

Geplaatst:

ik zal het eens mengen met de hooithee...ze krijgt ook critical care maar ze gaven aan dat al ze begon tegen te sputteren ik moest stoppen. Ik vind het een beetje dubbel want ik ben haar aan de ene kant aan het vol duwen terwijl de buik vol zit en er niks uitkomt of werkt dit toch stimulerend?

Ik heb die manier van neerleggen geprobeerd maar ondanks de oormassage blijft ze niet liggen....de dokter gaf al aan met warme watten en dan masseren. ik zal anders de buurvrouw eens vragen of ze meehelpt met vasthouden.

Geplaatst:

Mijn konijnen willen ook niet graag op hun rug liggen.

Als het niet lukt kun je haar ook voor je op tafel zetten 9op een handdoek) en dan masseren (je handen om haar buikje en dan met je vingers masseren).

Zo lukt het hier altijd wel.

Geplaatst:
ik zal het eens mengen met de hooithee...ze krijgt ook critical care maar ze gaven aan dat al ze begon tegen te sputteren ik moest stoppen. Ik vind het een beetje dubbel want ik ben haar aan de ene kant aan het vol duwen terwijl de buik vol zit en er niks uitkomt of werkt dit toch stimulerend?

Ik heb die manier van neerleggen geprobeerd maar ondanks de oormassage blijft ze niet liggen....de dokter gaf al aan met warme watten en dan masseren. ik zal anders de buurvrouw eens vragen of ze meehelpt met vasthouden.

Dan moet je dat doen...

Ik schrok alleen toen je zei dat ze vandaag niet meer at.

Geplaatst:

589943701_5_0cnt.jpeg

hoi, dit is wat ik haar nu iedere 2 uur geef! De critical care heb ik nu gemengd met de hooithee.

Ik heb me al 2 keer moeten verkleden want dwangvoeden in je eentje is toch niet zo makkelijk haha....dan blijft er een kloddertje aan haar mondje hangen en dan kruipt ze me omhoog dus alles onder de smurrie....maar het is voor een goed doel!!!

Ik heb haar nu in de kooi gezet, staat open maar ze komt er toch niet uit en als ik haar om 20.00 weer ga verzorgen dan zet ik haar weer buiten zodat ze toch wat beweging krijgt...

go bella go!

Geplaatst:

ik bedoelde groenvoer uitzichzelf omdat ze dat wel al die tijd is blijven doen...maar water, hooi en gemengd voer raakt ze niet...ik hou regelmatig een waterbakje voor haar neus maar ze doet er niks mee.

In de kooi staat nu een bakje water en een bakje hooithee....misschien dat ze uitzichzelf toch begint te drinken.

Ze krijgt wel een flink vochtinfuus dus ze krijgt in ieder geval genoeg vocht binnen...maar we willen keuteltjes, hompjes, smurrie maakt niet wat eruit komt ALS er maar wat uitkomt!

Geplaatst:

ik heb z'on zakje meegekregen en normaal is de verhouding 1 op 3 geloof ik en wij moesten gewoon half half doen...ik heb het nu gemengd met de hooithee en is een dikker papje maar niet te waterig en ook niet te stevig.

Er staat 6 keer per dag....ze heeft nu 3 keer gehad en dan nog om 20.00 en om 22.00 dus de 6 halen we vandaag niet want vanmorgen toen we terugkwamen van de da heb ik haar even met rust gelaten na het infuus. En ze eet nu ook groen uitzichzelf dus dat is ook al goed.

Ik heb maar om de 2 uur aangehouden zodat ze voldoende vocht binnenkrijgt omdat ze dat zelf niet doet en ik doe dan liever wat minder hoeveelheden maar wel met regelmaat dan in een keer veel. Of zie ik dat verkeerd?

Geplaatst:

ben even gaan zoeken onder "zoeken" en lees toch hoeveelheden 10 ml voor dwangvoer dus ik laat het maar even zo, ze morst toch dus helemaal gaat dat spuitje er toch niet in.

Geplaatst:

Dag lieve Bella,

Wij lezen en zien dat je flink aan het groenvoer hebt gezeten! Goed van je, zo doorgaan he! Dan zijn Bikkel en je baasje heel erg blij!

Groetjes, Floor, Bo en Billy

Geplaatst:

Ik had je al eerder gezegt groen en een dwang voer bij verstopping......

Anders kan de maag exploderen en dat is vrezelijk en je konijn ontploft van binnen.

hersteld een konijn van operatie of ect is het een heel ander verhaal.

Zolang ze bijvoorbeeld 3 blaadjes groen eet is het prima op een dag.

Ze moet eerst gaan keutelen dat heeft tijd nodig.

Geplaatst:

oke ik zal direct stoppen...

ze heeft nu alleen de medicijnen gehad en geen dwangvoer...moet ik dan wel nog die hooithee geven of haar nu met rust laten?

Geplaatst:

Dat is idd best een grote hoeveelheid.

Beter geef je meerdere keren een klein beetje dan in 1x een hoop.

Je moet je voorstellen dat je er nu meer en meer instopt maar er komt nog niks uit...

De het word dus maar aangevuld en aangevuld maar er kan (nog!!) niks weg..

Succes!

Geplaatst:

goedemorgen...

ik word een beetje moedeloos...ze is er nog, godzijdank maar ze drinkt niet zelf, en het groen wat ik nu aanbied neemt ze niet aan. Er zijn nog steeds geen keutels en ze ligt nu in de kooi.

Dadelijk weer naar de da voor pijnstilling en infuus....de da gaf aan dat ze ergere gevallen had gezien die er bovenop gekomen zijn dus we houden moed!

Maar als ik haar zie liggen kan ik wel huilen....ben er zelf gewoon ziek van!

Geplaatst:

ik heb haar uit de kooi gehaald en mocht even haar buikje masseren...je hoort borrelgeluidjes...heb haar nu even buiten gezet voor wat beweging en een bakje groen gegeven maar daar draait ze zich voor om!

Geplaatst:

Bella is weer naar de da, mijn man is met haar gegaan omdat ik er letterlijk en figuurlijk ziek van ben...door de spanning ben ik aan het overgeven en aan de diarree.....

Ik probeer positief te blijven maar dat is niet altijd makkelijk....

ik laat wel weer weten hoe het gegaan is, Sientje81 is nu ook naar de da...

groetjes sabrina

Geplaatst: (aangepast)

dit is de laatste dag paraffine ook voor jouw he vraag aan da of je laxa tract mag gebruiken om de verstopping door te duwen. Ik zou geen dwang voer meer geven nu er nog steeds geen keutels zijn er zit voldoende in haar maag.

en als de injectie pijnstilling niet werkt gewoon3 keer daags pijnstilling geven dan eten ze vaak al een half uur na het geven.

sterkte

aangepast door bunny ranch chanty
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .