Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ons rammetje Yuki is afgelopen maandag gecastreerd. Zit inmiddels weer buiten maar in bovenhok met trappetje omhoog. Hij kan wel zelf kiezen of met zn kontje op kaal hout of in stro. Merk nu dat hij zich verveelt want begon net met zn wc te gooien door hok.

Mijn vraag is wanneer mag hij weer veilig naar onderren en dan dus ook in buitenren ? Daar ligt zand op bodem. Wil niet dat er vuil in wondje/hechtingen komt.

Maar vroeg me af na hoeveel dagen dat weer zou mogen.

Hij is behoorlijk actief en krijgt wel elke morgen pijnstiller.

Voor 5 dagen meegekregen.

Geplaatst:

Ik denk dat hij nu wel weer naar beneden kan. De wonden zijn al lang dicht en vuil kan er alleen in komen als de wondjes open zijn.

Geplaatst:

Ik moest hem toen een week op kranten zetten ivm het voorkomen dat er vuil in kwam.. Maar je zou morgen even die dierenarts kunnen opbellen voor de zekerheid... Want hij zit bij mij niet in het zand :P uh.. op het zand bedoel ik.

Geplaatst:

Bij mij adviseerde ze me om gewoon zachte bodembedekking te gebruiken voor een paar dagen (had een handdoek..). Ze mochten bij mij gewoon in de ren, wond was goed gehecht.. Het ging erom dat stro soms kan prikken in de wond en dat kan vervelend zijn.. Maar zand? Denk het niet. Mijn rammetjes hebben overigens helemaal geen pijnstillers meegekregen, die kregen gewoon zo'n prik die een tijdje werkte.

Geplaatst:

Ja maar meestal hechten ze dat niet en laten ze de wond uit zichzelf dichten... Maar je zou voor de zekerheid zelf kunnen kijken, of je kunt zien of het al dicht is of nog open is.. En anders morgen even da bellen..

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties. Ik was bij een kk kundige kliniek en volgende week terug om te kijken of alle hechtingen er vanzelf uit zijn gegaan.

Het zand is schoon speelzand uit zn zandbak en heeft hij er zelf uit gegraven.

Zn buitenren zijn schone stenen.

Ga straks even bellen of het kan want dan heeft ie weer de ruimte als het mag.

Handdoek advies kreeg ik ook maar daar wil deze meneer echt niet op zitten.

Geplaatst:

Meneer loopt tot ons aller verbazing in zn benedenren binkies te maken..

Ben gaan kijken en trappetje is naar beneden???

Denk dat hij touwtje binnen heeft doorgeknaagd.

Geplaatst:

Bunny06, ze laten die wondjes nooit open, dat zou vragen om infecties zijn! Het wordt of geplakt, of gehecht. Maar openlaten?? Nee..dat lijkt me toch niet!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .