zwarte panter Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 Hopelijk gaat het in stijgende lijn verder.Hier wordt nog geduimd!
bunny ranch chanty Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 hum gas en lucht kan niet klotsen daar heb je echt vloeistof voor nodig.....erbij.hopelijk zijn de volgende keutels beter.
kelly1986 Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 De konijnen van Sientje gaan vanaf vandaag ook alledrie behandeld worden tegen coc aangezien ze in dezelfde opvang zijn geweest en rond het zelfde moment last van prolemen kregen.
Sientje81 Geplaatst: 25 mei 2009 Auteur Geplaatst: 25 mei 2009 Ik ga vandaag nog niet beginnen met de behandeling tegen coc. Ik wil eerst dat de DA ook hun keutels onderzoekt zodat ik 100% zeker weet dat ze besmet zijn. Pas als blijkt als ze idd coc hebben, ga ik beginnen. Ik vind het niet goed om juist nu, nu ze zo ontzettend goed gedrag late zien, er antibioticum in te gaan stoppen. Dus morgen ga ik met keutels naar de DA en eis ik dat ze eerst bekeken worden. Ik wil nog even zeggen dat het helemaal niet hoeft dat de konijnen in de opvang besmet zijn geraakt. Het kan wel, maar hoeft absoluut niet.
Sientje81 Geplaatst: 25 mei 2009 Auteur Geplaatst: 25 mei 2009 Trouwens, ik heb inderdaad tegen Kelly gezegd dat ik zou beginnen. Maar ik ben van gedachten veranderd en wil pas morgen beginnen nadat uitslag bekend is. Ze zijn alledrie hartstikke fit, eten goed en laten weer oud gedrag zien (zoals dingen mollen). Keutels van Billy zijn nog niet goed, maar komt wel genoeg uit. Buiken klotsen wel nog.
kelly1986 Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 Nee het hoeft idd niet zo te zijn.... laten we dat duidelijk stellen!De kans dat het zo is bestaat natuurlijk wel... Goed dat je in ieder geval nog de keutels gaat laten nakijken!Ik stuur je nog wat info via pb!
kelly1986 Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 Trouwens, ik heb inderdaad tegen Kelly gezegd dat ik zou beginnen. Maar ik ben van gedachten veranderd en wil pas morgen beginnen nadat uitslag bekend is. Ze zijn alledrie hartstikke fit, eten goed en laten weer oud gedrag zien (zoals dingen mollen). Keutels van Billy zijn nog niet goed, maar komt wel genoeg uit. Buiken klotsen wel nog. Daarom dat ik dat ook schreef` haahahah
bunny ranch chanty Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 De kans is heel groot na deze ellende dat coc naar boven komt.Bij de da kunnen ze de keutels na kijken soms is er drie dagen keutels voor nodig.Maar bij ernstige coc zien ze dat wel gelijk en zelf ruik je het ook wel een sterke viese lucht.
Sientje81 Geplaatst: 26 mei 2009 Auteur Geplaatst: 26 mei 2009 MEt Bo is het weer niet goed. Gisteren nog kleine keutels, nu is hij heel stil en aan de waterige bruine diarree! Wat nu weer...heb hem protexin en pijnstiller gegeven. Om half 9 bel ik direct naar de DA. Ik weet het echt niet meer, dacht dat het de goede kant op ging. Billy poept nog van die zachte worstjes, denk dat ze nog niet alles kwijt is van die verstopping. Billy eet heel ged hooi, en nam net 5 brokjes SS. Mag dit laatste eigenlijk wel? Met floor alles oke.
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 als billy zachte worstjes poept die ook zacht van binnen zijn kan dit door het groen komen dit zou dan een goed teken zijn.Is het kei hard van binnen is het een oude keutel die eindelijk er uit komt.Maak de keutels open dan weet je meer.Zitten er wel haren in dan weet je dat het een harbal verstopping is.Ik hoop dat je da snel op coc kan testen.
Laura82 Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 Diarree is volgens mij idd een symptoom van coccidiose.Succes bij de da.
Sientje81 Geplaatst: 26 mei 2009 Auteur Geplaatst: 26 mei 2009 Die worstjes van Billy zijn heel zacht van binnen, heb net gekeken. Daar achteraan kwamen nu 2 vastere, ovale keutels. Volgens mij is ze op de goede weg. Ze eet nog flink hooi, en pakte weer een SS korrel. Mag ze dit nu hebben??? Bo springt weer wat meer rond, heeft geen diarree meer gedropt (helemaal niets). Hij is nu samen met Floor mijn bloembakjes van wilgenhout aant opeten/mollen. Maar ja, hij eet wat dus laat het maar ff zo.
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 luister ss kan in combinatie met groen.Maar laat ze als nog testen op coc een konijn hoeft geen diaree te hebben om coc te hebben in het begin.Ik heb begrepen dat er meer konijnen ziek waren in de opvang ....cindy Billy poept nu goed en zijn keutels zullen beter worden inderdaad.
Sientje81 Geplaatst: 26 mei 2009 Auteur Geplaatst: 26 mei 2009 Oke, dan kan ik haar die paar brokjes laten eten.Natuurlijk ga ik verder met coc. Ik heb net gebeld met de DA en ik moet tussen 16 e 18 uur ontlasting verzamelen en dan direct langs brengen. Ontlasting moet vers zijn. Dus ik heb gisteren voor noppes een uur ze in de gaten gehouden en keutels geraapt...jammer dan.. Bella komt inderdaad uit de opvang. Toen ze thuis kwam, bleek ze ziek te zijn. Die van mij hebben gelogeerd. Alleen Billy heeft samen gezeten met de rest. Maar het is wel zo dat Bo al voordat ik ze de laatste keer naar de opvang bracht, aan de diarree was. Sorry dat ik dat nu pas meld, maar ik heb er gewoon nooit mer aan gedacht. Ik dacht toen dat het kwam omdat ik van voer overgeschakeld was. Wellicht dat er toen al iets aan de hand was.Het is niet vanzelfsprekend dat nu de hele opvang besmet is, de opvang heeft op dit moment geen zieke konijntjes.
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 coc is heel besmettelijk en pakt alle zwakke konijnen.Gedroogde diaree en keutels verspreiden na 24 uur het door de lucht.Als billy heeft samen gezeten kan hij makkelijk de rest ook ziek maken.succes bij da
Sientje81 Geplaatst: 26 mei 2009 Auteur Geplaatst: 26 mei 2009 Maar nu Billy zo goed gaat, kan het dan nog steeds dat zij coc heeft? En Floor, met haar lijkt echt niets aan de hand? Of kan ze het ook hebben zonder dat ze er ziek van is? ps Dikke Billy zit al weer aan de SS!
Sientje81 Geplaatst: 26 mei 2009 Auteur Geplaatst: 26 mei 2009 Ik heb contact gehad met de opvang om haar te waarschuwen. Ze heeft direct mestmonsters genomen van alles konijnen, deze onderzocht en er blijkt geen coc in het spel te zijn! Er is dus hoop dat die van mij het niet hebben, maar 'gewoon' verstopt waren.Vraag me dan alleen nog af waar dat klotsen vandaan komt. Konijnen hebben trouwens niets gedronken, kan het zijn dat ze zelf zoveel vocht meedragen dat ze geen behoefte hebben om te drinken?
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 Ja zelfs de keutels kunnen normaal zijn na de zieke periode terwijl het konijn coc heeft dat is nu net het stadium waarin je hem nog kunt behandelen voor ze echt in de fatale diaree schieten.
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 het klotsen is voer wat niet word opgenomen door de darmen in combinatie met gas en lucht hoor en voel je dat bij het oppakken.Je hebt batrimel gehad van je da dit kan eenhoop oplossen en heeft tijd nodig dit af te voeren.Bij het klotsen in de buik vermedigvuldigen bacterien zich wat de batrimel bestrijd.Hier bij krijg je dus ook coc.Je moet het natuurlijk zelf weten......en de opvang hebben inderdaad keutels verzameld en geen coc gevonden.Dit moet je ook per konijn testen en niet door elkaar.....
Sientje81 Geplaatst: 26 mei 2009 Auteur Geplaatst: 26 mei 2009 Billy heeft ondertussen bijna normale keutels gepoept, ze hebben alleen nog een punt eraan ipv helemaal rond. Ook zijn ze bijna even hard als die van Floor. Jammer dat dit nog steeds geen goed teken hoeft te zijn...Bo heeft wat gegeten van het groen maar is nog altijd erg stil. Nog geen keutels kunnen traceren.
Sientje81 Geplaatst: 26 mei 2009 Auteur Geplaatst: 26 mei 2009 Wanneer de DA vanavond zegt dat het coc is, begin ik direct met Bactrimel. De opvang heeft de mest ook van elk konijn apart bekeken, heb ik het misschien wat verkeerd hierboven op geschreben.
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 sorry bactrimel heeft niks met coc te maken of de bestrijding daar van......bactrimel is voor de darmen om de bacterien te bestrijden.voor coc heb je een ander middel nodig die je da mee geeft zoals Toltrazuril.Dus ik ben bang dat je het niet helemaal begreep wat de functie er van is.met batrimel had je al moeten beginnen voor de klots buiken.
Sientje81 Geplaatst: 26 mei 2009 Auteur Geplaatst: 26 mei 2009 Ik heb Bactrimel gekregen nadat de DA ervan uitging (na Bella) dat die van mij ook coc hebben. Dus het is bedoeld als bestijrding tegen coc. Bikkel (van Sabrina) heeft dit nu ook voorgeschreven gekregen. Ik had inderdaad over dat Toltrazuril gelezen en vroeg me al af waarom ik dat niet heb gekregen. Cindy, vind jij dat ik moet beginnen met Bactrimel dan? Wanneer ze coc blijken te hebben, vraag ik naar Toltazuril vanavond.
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 mei 2009 Geplaatst: 26 mei 2009 (aangepast) Ik ben geen arts....alleen ervarings deskundige.Maar bactrimel zou ik zo wel zo opstarten als je het van de arts gekregen heb om hun darmen goed te krijgen.is zeg maar een ab voor de darmen specefiek.Door dat je dat bestrijd en er nu zoveel bacterien in de buik zitten zie klotsen.Ontstaat coc dit draagt een konijn bij zich en zal inderdaad met een ander middel bestreden moeten worden zoals toltrazuril.[ 3 dagen]deze medicijnen kunnen samen wel gegeven worden maar wel met een kwartier er tussen.Bactrimel moet 8 dagen gegeven worden 2 keer daags.dit is een mensen medicijn. Nog maals ik ben geen arts maar ik vind dat je inderdaad gelijk moet starten met bactrimel. 26 mei 2009 aangepast door bunny ranch chanty
Aanbevolen berichten