Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een klotsbuik klinkt idd niet heel goed.

IK zou ontlasting meenemen naar de dierenarts en deze laten onderzoeken.

Als er echt bacterien in het spel zijn, en die kans is natuurlijk groot! Dan heb je zeker wel antibiotica nodig om erdoorheen te komen....

• Reacties 262
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ik ben inderdaad geweldig geholpen gisteren en vandaag!

Vanmorgen dus bij de DA-assistente geweest. Billy kreeg pijnstilling, primparid en vocht. Aangezien Bo flink aan de diarree was besloot de DA om alleen vocht toe te dienen. Bij Bo moest ik stoppen met de paraffine.

Billy dus nog altijd niet gekeuteld. Morgen ga ik met DA overleggen of het soms dikke buiken ziekte kan zijn (op advies van Cindy). We moeten soweiso wat anders aangezien olie niet meer gebruikt mag worden.

Heb net met mijn vriend (geweldig, hoe hij me helpt) de hele kooi en terras schoon geboend aangezien de diarree overal plakte en er vliegen op af komen. De hitte buiten werkt niet echt mee. We hebben een dekbedovertrek boven de kooi gespannen, zodat ze meer schaduw hebben.

Billy en Floor aten net goed groen. Bo had geen zin..

Geplaatst:

Bo heeft na de diarree weer redelijk normale keutels. Ik heb een foto bijgevoegd. Hij eet hooi, zonnepitten en groen en snuffelt aan de SS. Hij maakt een veel minder zieke indruk, loopt veel rond en wast zich goed. Hij doet zelfs zijn behoefte op de poepbak...arm beest. Ik heb nog 1 keer zijn buik horen klotsen.

Billy hebben we nog wat water kunnen geven met de spuit. Zij laat dit goed toe, ook het masseren gaat prima. Na het masseren loopt de vloeistof weer uit haar achterste. Billy eet wat groen en klein beetje hooi. Ze is actiever dan de afgelopen dagen, maar ligt nu al een tijdje op dezelfde plaats. Zometeen krijgt ze nog wat pijnstilling (en de rest) en hoop ik dat ze weer meer gaat eten.

Floor is ontzettend lief voor de twee.

Wat foto's.

DSC02336.JPG

DSC02338.JPG

DSC02341.JPG

DSC02343.JPG

DSC02346.JPGDSC02340.JPG

Geplaatst:

Die keutels zien er idd helemaal niet zo verkeerd uit! Ook goed dat hij zijn eetlust terug begint te krijgen.

Ergens moet er een beginnetje zijn.

Wat Billy betreft...

Normaal zou je denken dat als er veel ontlasting in de darmen zit dit er met de parafine uit zou moeten komen.

Wat er nu, tenminste zoals t gister leek, uitkomt lijkt bijna pure parafine...

Ik vermoed, maar ik ben geen dierenarts natuurlijk dat dit meer is dan een gewone verstopping...

Blijf in ieder geval maar flink masseren! en haar geregeld vocht toedienen!

succes!

Geplaatst:

Ik denk ook Sientje, dat het beter is voor Billy en mogelijk ook voor je andere konijnen om haar nu even apart te zetten.

Als je Billy apart zet kan je haar veel beter in de gaten houden.

Je kan dan precies zien hoeveel ze gedronken en gegeten heeft en of en hoeveel ze poept...

D

Geplaatst:

Wat heerst er daar in die buurt bij jullie Kelly ?

Sientje en nu Bikkel ook........

Super wat je voor Sientje en Bikkel doet en hebt gedaan Kelly !

Kijk jij wel uit voor je eigen konijnen ?

Goed handen wassen voor je naar huis gaat enzo...

Geplaatst:

Lieve mensen, ik heb groot nieuws:

BILLY HEEFT GEPOEPT!!!!

Zie hieronder voor het bewijs. Dit was het resultaat na een 15 minuten lange massage en even in een hoekje kruipen. Ik heb het drapje in een zakje gedaan en neem het mee naar de DA.

1e hoopje: slijm met 2 keutels erin

DSC02348.JPG

2e hoopje:

DSC02349.JPG

DSC02350.JPG

Geplaatst:

Na mijn laatste bericht heeft Bill echt veel gepoept. Het waren allemaal samengekleefde zachtere keutels met een groen glad laagje erover heen. Iedere keer als ik het had opgeveegd, lag er weer nieuw! Tussen 0.00 uur en nu heeft ze nog 1 'worstje' gelegd van 1.5 cm. Ze heeft net veel groen van me aangenomen. Ik laat haar nu even hupsen door de bijkeuken (Ze staat apart om goed in de gaten te houden wat ze doet). Ze maakt best wel een alerte indruk.

Bij Bo en Floor ben ik nog niet geweest, maar zie ze venuit hier lekker bij elkaar zitten. Zal zo eens kijken of er nog mooie ronde keutels van Bo liggen.

Geplaatst:

De DA vond de buik van Billy beter aanvoelen, ze voelde nog maar weinig onlasting vastzitten. Ze heeft de poep bekeken. Ik heb uitdrukkelijk gevraagd of er nog baterien in het spel kunnen zijn, maar zij wist zeker van niet. Het klotsen verklaart ze door gas en lucht in de buik. Dit zou moeten verdwijnen.

Ze hebben beiden weer infuus en pijnstiller gekregen. Thuis kan ik nog cisaral geven. Ik heb zelf nog een flesje pijnstiller gevraagd mocht het nodig zijn.

Beiden hebben net groen en hooi gegeten. Allebei maken ze een fitte indruk, ondanks het warme weer. Bo heeft weer wat gepoept, Billy nog niet sinds vannacht. MAar het zal vast op gang komen want het borrelt goed.

Ik hoef morgen niet meer terug. Alleen als wat aan de hand is natuurlijk.

Ik ben super opgelucht, maar wel een beetje tegenstrijdig gevoel ivm de toestand van Bella. Laten we allemaal goed duimen!

Geplaatst:

Nou ja, ik zou heel graag willen juichen, maar nog effetjes afwachten. Poep van Billy is natuurlijk nog altijd niet goed. en dat klotsen moet ook verdwijnen. Ook moeten ze eindelijk eens gaan drinken, want morgen krijgen ze geen infuus meer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .