Cenna Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Een beetje rare vraag misschien, maar heeft er iemand "eigen" foto's van een konijn met Myasis die ik zou mogen gebruiken voor een artikel in de krant en evt. website van mijn werk? Ik werk namelijk bij een dierenkliniek en wil graag een stukje schrijven voor in de krant (website) en voor onze eigen website om mensen er alert op te maken. Je leest veel al over de entingen etc.. maar nooit eens over Myasis en de gevolgen daar van. Vaak trekt een artikel net even wat meer de aandacht als er een foto bij staat, hoe naar of ranzig die foto ook is. Ik kan hem wel ergen van internet af halen maar dan zit je weer met de copyright etc.. Alvast bedankt.
Sabbie Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Ik ga er niet vanuit dat ik zo'n foto heb, want heb geen idee wat Myasis is?Ben nu wel nieuwsgierig! Kun je vertellen wat het is?
Laura1984 Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Myasis zijn maden. Als je hier naar beneden scrolt, kom je een foto tegen (is wel na behandeling):http://www.bunnybunch.nl/konijnen/ziektes-en-medische-problemen-bij-konijnen.html
Sabbie Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Okee! Maar neem aan dat ze die foto niet zomaar kan gebruiken voor dat artikel toch?
Laura1984 Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Ik zou het inderdaad even aan Evee vragen, die heeft de foto van een gebruiker volgens mij (zoiets staat er bij), maar ik weet niet of die hier nog actief is.
Cenna Geplaatst: 20 mei 2009 Auteur Geplaatst: 20 mei 2009 Ja die foto had ik inderdaad al wel gezien, maar zou ook graag een foto van voor de behandeling hebben zodat mensen dit kunnen herkennen.
ZaZa Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Misschien wel slim om er even bij te zetten of ze zo'n foto dan privƩ naar je toe willen sturen ?Niet iedereen heeft een sterke maag en als je het over Myasis hebt, dan heb je dat wel nodig..... :whistle2:
Rian Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Maar mensen weten toch wel hoe maden op een vies achterste eruit zien?
Dollie Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Ik kan me er een voorstelling bij maken, maar ik hoef geen bevestiging.
Rian Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Nee zo bedoel ik het niet...niet voor hier, maar voor de dierenkliniek van Cenna.
Dollie Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Aha :he: nou ja ik zou toch niet direct denken 'heeeeeeey, myasis!' maar maden op een vies kontje herken ik dan nog net weer wel en volgens mij zou iedereen met een gezond verstand dan hƩƩl snel naar de dierenarts gaan..
Cenna Geplaatst: 20 mei 2009 Auteur Geplaatst: 20 mei 2009 Nee zo bedoel ik het niet...niet voor hier, maar voor de dierenkliniek van Cenna. Nee helaas niet....of misschien ook wel gelukkig niet want dan hebben ze er tenminste geen ervaring mee. Ervaring leert dat wanneer je enkelt een stukje plaatst dit veelal niet opvalt, pas als er nare en ranzige plaatsje bij zitten valt hun oog op het artikel en worden ze nieuwsgierig. Rare wezens hoor, die mensen...:yes: Ow en graag de foto's even PBen:p
Cenna Geplaatst: 20 mei 2009 Auteur Geplaatst: 20 mei 2009 Aha :he: nou ja ik zou toch niet direct denken 'heeeeeeey, myasis!' maar maden op een vies kontje herken ik dan nog net weer wel en volgens mij zou iedereen met een gezond verstand dan hƩƩl snel naar de dierenarts gaan.. Ik hoop dat ze door het artikel het een stap voor zijn en dus niet naar ons toe hoeven;). Maar helaas hebben onze klanten niet altijd een gezond verstand:grrrrrr:
tante10 Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Ik denk dat een foto bij een artikel extra indruk maakt dan wanneer je alleen erover leest. Heb toevallig vorige week een (oude) uitzending op sbs6 gezien waarin een konijn met een ver gevorderd stadium van myasis bij de dierenarts komt. Dit konijn was niet meer te redden helaas. Ben er altijd al heel alert op omdat Rambo een Teddy Widder is en dus veel en lang haar heeft, zijn bikinilijn knippen we dan ook flink kort.Veel succes met je artikel, aan een foto kan ik je niet helpen.
Dollie Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Ja ik kan het me ook wel voorstellen hoor.. Met heel veel moeite. Mijn konijnen hebben al nooit plakpoep oid, dus ook geen vieze kontjes en anders gaan ze direct 'in bad'. Dat mensen het uberhaupt zo ver kunnen laten komen. Maar goed, als ze zo'n foto zien, zullen ze invervolg direct schoonmaken natuurlijk! :yes:
bunny ranch chanty Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 Ik denk er persoonlijk niet aan om z'n konijn op de foto te zetten eerste hulp is belangerijker.....
Cenna Geplaatst: 20 mei 2009 Auteur Geplaatst: 20 mei 2009 Ik denk er persoonlijk niet aan om z'n konijn op de foto te zetten eerste hulp is belangerijker..... Wij op de praktijk dus ook niet... Ik heb wel foto's gezien op de site van Wilhelmina park maar die wil ik niet overnemen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 20 mei 2009 Geplaatst: 20 mei 2009 als je het aan hun vraagt mag dat vast wel!! het is immers in het belang van voorkoming
boghy Geplaatst: 22 mei 2009 Geplaatst: 22 mei 2009 Tip: Als je op het trefwoord Myasis googled en dan op afbeeldingen kijkt dan vind je (helaas) de meest vreselijke foto's die ik ooit van een konijn heb gezien. Ik ben er iig erg van geschrokken! Misschien kun je zo de eigenaar een mail sturen met het verzoek of je die foto mag gebruiken!?! Succes!
Aanbevolen berichten