Clover Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Op 7 april heb ik hier een topic geopend omdat Clover verstopt had. Toen ik het topic stopte, was ik eigenlijk heel positief, omdat hij weer heel goed at en lekker actief was. Ondertussen is er al weer heel wat gebeurd en ik ben op zoek naar ervaringen met verstoppingen.Eerst even de inleiding:Ik geef hem nu al een paar weken lang 2 keer per dag cisaral. Steeds als ik denk dat het weer goed gaat, krijgt hij weer een terugval en eet hij een dag of anderhalf niet. Dan ben ik weer in de weer met (vooral) vocht en wat wortelhapjes. Hij is in de afgelopen 2 weken 3 keer echt slecht geweest en heeft ook nu wer en rotperiode. Gisteren ochtend wilde hij niet ontbijten. Ik heb hem pijnstilling gegeven en smiddags at hij weer wat kruiden. 's Avonds wilde hij echter wer niet eten en vanmorgen ook ngo steeds niet. Hij heeft er pijn aan, knarst met zijn tanden. Maar als ik hem pijnstilling geef, gaat dat weer wat beter en eet hij weer wat. En dan de vraag:De dierenarts heeft hem de afgelopen tijd vaak gezien en voelt steeds dikke keutels in zijn darmen zitten. De ene keer wat meer en dikker dan de andere keer. Echt goed is het sinds 7 april niet meer geweest.De DA zei dat een mogelijkheid was om hem open te maken en dan alles leeg te maken. Dat is iets wat ik (en de DA gaf me gelijk) niet wil. Het risico dat het daardoor mis gaat, is gewoon te groot en voor het dier is en operatie ook behoorlijk ingrijpend. Wat zou nu de oorzaak kunnen zijn van zo'n verstopping. We zijn nu wel met symptoom bestrijding bezig, maar dat is dus niet afdoende. Heeft iemand iets dergelijks gehad, of misschien niet, maar heeft iemand wel een idee waar het aan zou kunnen liggen?? Morgen moet ik wer op controle. Ik ben me er al op aan het voorbereiden dat ik hem misschien niet meer mee naar huis neem. Ondanks dat hij de periodes dat hij goed is eet als een bouwvakker, zie ik hem steeds weer inleveren als hij een dag niet eet. Hij vermagert zichtbaar en is er moe van. Nou, dat was het wel weer even. Weer een heel verhaal, maar als we geen oorzaak kunnen bedenken, vrees ik dat ik afscheid moet nemen van hem.Arme Flake blijft dan alleen achter. Ook dat is een zorg.
nathalie b Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Stuur eens een e mail naar dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht met het hele verhaal.Misschien dat ze daar iets anders weten ze zijn daar erg kundig.
Clover Geplaatst: 18 mei 2009 Auteur Geplaatst: 18 mei 2009 Bedankt voor de tip.Misschien doe ik dat inderdaad wel even. Ik ben maar op internet aan het zoeken. Het enige wat ik steeds als oorzaak terugvind is een haarbal, of een lichaamsvreemd voorwerp wat een opstructie veroorzaakt.Bij Clover is dat dus niet het geval. Het zijn echt gewoon grote drollen die ophopen. Hij poept ook, naast keutels die hij gelukkig ook nog produceert, echt af en toe dikke drollen. Niet echt konijnig dus.
nathalie b Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Mailen kost niks en je krijgt vrij snel antwoord.Ik heb ergens gelezen dat er een middel is waar het soepeler mee naar buiten glijd.Ik dacht dat het parafine was maar weet dat niet zeker.
nathalie b Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Ik lees net dat je parafine al geprobeert heb en dat het niet werkte....
Flibberke Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 (aangepast) Ik heb iets soortgelijks als jouw verhaal aan de hand gehad met BamBam toen hij nog een klein nijntje was. Hij had (en heeft het nog maar in veel mindere maten) last met zijn ontlasting, erg dikke keutels afgewisseld met hele kleine keuteltjes, soms niet meer keutelen. De dierenartsen vonden toen maar niet wat er aan de hand kon zijn. Uit een test bleek wel dat er een beetje teveel coccidiose in zijn darmen zaten maar helemaal niet een hoeveelheid dat een nijn er ziek van zou worden. Ik heb hem weken echt moeten dwangvoeren (baby-wortelpap) omdat hij anders zoveel zou afvallen dat hij onmogelijk nog kon recuperen. Ook had ik hem apart gezet van Flibberke om hem zoveel mogelijk rust te gunnen.Ik weet niet wat jij voert aan je nijntjes, maar ik ben gestopt met een ruim assortiment groenvoer aan te bieden. Klinkt wat sneu, maar sindsdien heeft hij praktisch geen problemen meer met z'n darmen. De nijnen krijgen hier hoogstens een heel klein stukje wortel, wat witlof en een beetje peterselie. Uiteraard wel voldoende biks en altijd hooi. Nu geef ik biks van Hobby-plus waar ze het erg goed op doen maar indertijd heb ik ze wel tot een jaar lang science selective gegeven.Ik hoop dat jullie erdoor komen want een zieke nijn verzorgen is een vermoeiende en tijdrovende bezigheid. 18 mei 2009 aangepast door Flibberke
Clover Geplaatst: 18 mei 2009 Auteur Geplaatst: 18 mei 2009 Parafine geef ik nog steeds op advies van de DA, omdat het er nog niet helemaal uitkomt. Ik voel nog steeds bobbels ontlasting zitten. Heb bij de dierenarts geoefend hoe ik het moet voelen. En ik ga steeds terug voor controles. Zij zeggen zolang hij nog niet helemaal goed is, doorgaan met parafine, cisaral en prozyme. Dus dat doe ik braaf. En ik masseer hem dagelijks, dat doet hem vaak ook heel goed. Ik denk niet dat het door verharing komt. Moeilijk helemaal uit te sluiten natuurlijk. Maar ik zie geen haren tussen zijn ontlasting. Ik geef hem wel prozyme voor de zekerheid en om zijn darmwerking te helpen ondersteunen. Maar al die medicijnen, zo'n tijd al. Het moet nu toch eens leeg zijn daarbinnen. Of in ieder geval ECHT verbeteren. Ik wordt er misschien wel te ongeduldig van. Maar ik wil hem ook niet beroerd laten zijn zonder (kans op) verbetering.
Clover Geplaatst: 18 mei 2009 Auteur Geplaatst: 18 mei 2009 Ik weet niet wat jij voert aan je nijntjes, maar ik ben gestopt met een ruim assortiment groenvoer aan te bieden. Klinkt wat sneu, maar sindsdien heeft hij praktisch geen problemen meer met z'n darmen. De nijnen krijgen hier hoogstens een heel klein stukje wortel, wat witlof en een beetje peterselie. Uiteraard wel voldoende biks en altijd hooi. Nu geef ik biks van Hobby-plus waar ze het erg goed op doen maar indertijd heb ik ze wel tot een jaar lang science selective gegeven.Ik hoop dat jullie erdoor komen want een zieke nijn verzorgen is een vermoeiende en tijdrovende bezigheid. Ik geef hem juist op advies van de DA heel weinig brokjes, zodat hij meer gedwongen wordt om hooi te eten. En een hele berg groenvoer (heb ik langzaam opgebouwd). Lekker vochtig en vezelrijk. Maar hij krijgt een selectie van dingen (vroeger kreeg hij meer variatie, maar dat durf ik niet meer): andijvie en witlof als hoofdvoer, en dan een stukje wortel en het loof ervan in wat mindere mate. Ook gras en paardensla-blad krijgt hij trouwens met enige regelmaat, omdat hij dat eet als ik ze los laat lopen in de tuin.En verse kruiden krijgt hij ook vaak: tijm, peterselie, basilicum, citroenmelisse, munt, rozemarijn.
Rian Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Ik zie hier bij Muis ook wel eens dikke langere keutels, (echt van die misvormde langwerpige) dat zijn geen gewone bolletjes. Zij heeft dat als ze verhaart, dus wat Zaza zegt. Ook bij haar zie ik dan geen haren in de keutels.
bunny ranch chanty Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Waarom verstopt een konijn.....Te weinig vocht......Maar ik vraag me af waarom eet ie niet zijn de kiezen na gekeken.Meschien is het wel een combie
Flibberke Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 Maar is het wel echt verstopping?? Als de darmen teveel worden geprikkeld door dingen waar dit bepaalde konijn misschien niet tegen kan blijf je dit probleem hebben. Mensen kunnen ook van bepaalde etenswaren plots buikkrampen of net verstopping krijgen terwijl een ander er niets van weet. Ik zou het toch eens proberen te zoeken in de voeding. Geef een bepaalde groente die je nu dagelijks geeft een paar weken niet en kijk wat er gebeurt. Gebeurt er niets, herhaal het dan eens met een andere groente. Groenten zijn inderdaad goed omdat ze vezelrijk en vochtig zijn maar bij BamBam had dit ook een heel averechts effect, die is gewoonweg veel beter af zonder groenten. Nu heeft hij biks en hooi en af en toe beperk wat groente en hij heeft mooie ronde keuteltjes en geen verstoppingen meer. Mijn andere nijnen staan noodgedwongen op hetzelfde 'dieet' en ook zij zijn kerngezond en hebben geen enkel probleem met hun darmen, dus in principe kan een groentenloos dieet geen kwaad. Onze tamme konijntjes zijn soms (helaas) ook niet wat het hoort te zijn ...
Chani Geplaatst: 18 mei 2009 Geplaatst: 18 mei 2009 ik ben ook geneigd om te zeggen: geef minder groenvoer en minder biks zodat het konijn hooi "moet" eten. of gras geven. dat is vezelrijk en hoe meer vezels hoe groter de kans dat de darmen goed werken. maar ja, het is de vraag of het daaraan ligt natuurlijk....sterkte/succes ermee!
Clover Geplaatst: 19 mei 2009 Auteur Geplaatst: 19 mei 2009 (aangepast) @ BBC: zijn kiezen zijn nagekeken. Een paar weken geleden. Daar zaten toen minuscuul kleine haakjes op. Die zijn verwijderd. De laatste keer dat ik op controle was, is dat nogmaals bekeken en toen was het goed. Te weinig vocht, ja dat klinkt logisch. Hij drinkt wel vaak. Ik zie hem heel regelmatig drinken. Gisteren vond ik hem, ondanks dat ik hem steeds water 'dwangvoer' toch wat uitgedroogd. Gelukkig wilde hij wel zelf drinken nadat de pijnstiller weer werkte. Hij neemt ook een beetje peterselie aan, vanmorgen ook weer, maar de rest van het groenvoer laat hij stug liggen.Vanmorgen was hij bijna niet mee ruitgedroogd. Ik heb hem nog wel veel water gevoerd. Daarna wat peterselie en toen ging hij zelf ook nog drinken. Kortom, ik ben nog steeds aan het tobben met hem. Vanmiddag naar de dierenarts en dan kijken we even verder. Ik ga nogmaals naar zijn kiezen laten kijken.Hooi eet hij de laatste tijd wel veel. Ze krijgen met hun 2en 2 keer per dag een handje brokjes. Dat is ongeveer de helft van wat ze eerst kregen. En ik koop nu kruidenhooi in verschillende smaken. Hij eet dat heel graag en ik geef ook steeds kleine beetjes tegelijk op diverse plaatsen in het hok, zodat hij steeds vers hooi heeft en dan begint hij heerlijk te knabbelen. Zou ik het in 1 keer helemaal kunnen omgooien met groenten, of zou dat eerder een averechts effect kunnen hebben?Dan kan ik steeds 1 groente tegelijk geven, dan heb ik misschien een sneller beeld van welke eventueel de foute is.Dan zou ik ze eerst alleen nog maar andijvie geven denk ik. Dat zijn toch goede groene blaadjes zou je denken. 19 mei 2009 aangepast door Clover
Mariellexxx Geplaatst: 19 mei 2009 Geplaatst: 19 mei 2009 Misschien zorgen dat hij meer beweegt? Lijkt mij dat alles dan toch wel (in combinatie met alles watje al doen, medicijnen, groenvoer, veel vocht) dat het allemaal in werking moetkomen?Heb je een goede konijnkundige dierenarts?
Flibberke Geplaatst: 19 mei 2009 Geplaatst: 19 mei 2009 Als je een groente blijft geven die je nu al geeft kan het geen kwaad om de andere groenten gewoon achterwege te laten. Ik zou persoonlijk niet voor de andijvie kiezen, het is wel een goede groente maar bij darmklachten kan dit averechts werken. Google eens even of je toevallig geen artikels tegenkomt (die dan waarschijnlijk wel meer betrekking hebben op mensen) of die groente darmklachten kan veroorzaken of blijven stimuleren anders blijf je misschien net de boosdoener doorgeven. Ik zou witlof geven (ook in mate natuurlijk), deze groente bestaat bijna uit water dus dat kan je konijntje wel gebruiken en deze groente prikkelt de darm normaalgezien niet.
bunny ranch chanty Geplaatst: 19 mei 2009 Geplaatst: 19 mei 2009 (aangepast) clover even up to date ik denk even met je mee..... de feiten in het kort....en enkele vragen van mijhij eet slecht en als ie eet eet ie peterselie....of dwang voer en hooi.{ een konijn die hooi kan eten heeft naar mijn idee geen kiesproblemen.]hij drinkt volgens jouw hoeveel hebben we het over?[Dagelijks is 320 ml wel oke]zonder pijnstilling knarsetand hij....[dit kan kloppen pijnstilling helpt konijnen weer aan het eten te krijgen] zonder dat het probleem op lost.2 keer daags siseral om zijn darmen te simuleren.....[helemaal oke mits er wel keutels komen]hoe zien zijn keutels er uit en hoeveel keuteld hij....{ maak zijn keutel open wat zie je dan?]of maak foto.Zit ie alleen nu?Is hij in de verharing? Bij een mogelijke verstopping is groen het enigste wat je kunt geven om het mede op te lossen bix kan fataal zijn.welk groen maakt op zich niet uit als ie maar eet!petreselie gaat vrij wel bij elk ziek konijn er in.witlof,krulsla en ruccola,wortelloof 19 mei 2009 aangepast door bunny ranch chanty
bunny ranch chanty Geplaatst: 19 mei 2009 Geplaatst: 19 mei 2009 bedoel je dit met hompen? laatste keutel is goede keutel
Clover Geplaatst: 19 mei 2009 Auteur Geplaatst: 19 mei 2009 (aangepast) clover even up to date ik denk even met je mee..... Heel fijn, wordt erg gewaardeerd. Ik heb ook iemand ingeschakeld die hem vanmiddag Reiki gaat sturen. Ik heb met de katten wat dat betreft goed ervaringen en alle beetjes helpen. de feiten in het kort....en enkele vragen van mij1. hij eet slecht en als ie eet eet ie peterselie....of dwang voer en hooi.{ een konijn die hooi kan eten heeft naar mijn idee geen kiesproblemen.]2. hij drinkt volgens jouw hoeveel hebben we het over?[Dagelijks is 320 ml wel oke]3. zonder pijnstilling knarsetand hij....[dit kan kloppen pijnstilling helpt konijnen weer aan het eten te krijgen] zonder dat het probleem op lost.4. 2 keer daags siseral om zijn darmen te simuleren.....[helemaal oke mits er wel keutels komen]5. hoe zien zijn keutels er uit en hoeveel keuteld hij....{ maak zijn keutel open wat zie je dan?]of maak foto.6. Zit ie alleen nu?7. Is hij in de verharing? 1. Klopt. Hij knabbelt hier en daar wat hooi en vanmorgen 2 flinke stengels peterselie. 2. Moeilijk te beoordelen, omdat hij samen met zijn zus woont. Ik zie hem, als hij niet sneu is, regelmatig flink drinken. Ik heb op verschillende plaatsen in de ren bakjes met water staan. aLS HIJ NIET EET, GA IK ALS EERSTE WATERVOEREN, OMDAT IK WEET DAT EEN NIJN SNEL UITDROOGT. iK GEEF OOK ALS DWANGVOER ALLEEN MAAR NATTE DINGEN. dUS WORTELHAPJE EN WAT GEPUREERDE GROENTEN MET WATER (sorry, capslock)3. Klopt. Ik geef hem die pijnstilling puur als symptoombestrijding. Zo voelt hij zich iets beter en hoop ik dat hij weer wat beter voelt en oa meer hooi knabbelt.4. en 5. Er komen wel keutels uit. Soms groot en wat 'smeuiger', soms heel klein en dan veel harder. Niet zoals je op de foto laat zien. En ik zie ook regelmatig echte drollen liggen. Even schatten.. ongeveer een (d)rolletje van een cm in doorsnede en dan 2 of 3 cm lang. Het lijkt meer op poep van een kat ofzo. Het zijn geen aan elkaar geplakte keutels. De dierenarts voelt ook echt "hompen" poep zitten in zijn darmen.Open maken heb ik nog niet gedaan, dat ga ik eens proberen. Ik weet ook niet altijd zeker van wie de keutels zijn, want hij woont dus met zijn zus (6.) Van de poep die echt afwijkend is, ga ik uit dat dat van hem is.7. Hij is wel in verharing, maar dat is niet spectaculair. Het is een rex konijn en ik heb ze zowiezo allebei nog niet echt plukken haar zien verliezen. Ik probeer wel iedere keer tijdens het aaien wat te borstelen, maar er komt niet heel veel vanaf. Bij een mogelijke verstopping is groen het enigste wat je kunt geven om het mede op te lossen bix kan fataal zijn.welk groen maakt op zich niet uit als ie maar eet!petreselie gaat vrij wel bij elk ziek konijn er in.witlof,krulsla en ruccola,wortelloof Ja, dat gevoel had ik dus zelf ook al. Maar omdat het nog heel koud was snachts toen de ellende begon en omdat hij toch al niet het dikste konijntje is, heb ik de hoeveelheid hardvoer wel beperkt, maar niet helemaal gestopt. Eigenlijk zeg jij dus, stop daar maar helemaal mee. Klinkt voor mijn gevoel wel als een beter idee dan juist het groenvoer stoppen. Ok, krulsla wist ik niet dat hij dat mocht. Alles wat je noemt behalve de witlof (komt van de herfst pas) heb ik in de moestuin, dus dat komt goed uit. Nou, ik wacht nu op de Reiki van vanmiddag (Die mevrouw zou nog een terugkoppeling geven als ze klaar is.) en het overleg en de controle bij de DA. Ik vond hem vanmorgen in ieder geval wat allerter. Niet meer zo alsof het wat hem betreft wel kaar is nu. Dus ik heb weer wat meer moed om toch door te zoeken. 19 mei 2009 aangepast door Clover
bunny ranch chanty Geplaatst: 19 mei 2009 Geplaatst: 19 mei 2009 Serieus ik zou hem binnen zetten op een handoek weg van zijn vriendin.Puur om hem te redden.....als je de keutel open maakt zal ie gort droog zijn......is mijn vermoeden.Ik zal je laten zien wat ik heb gedaan om het konijntje van de keutels te redden...oorzaak dronk te weinig tot geen water......darmverstopping en slijm vlies.
bunny ranch chanty Geplaatst: 19 mei 2009 Geplaatst: 19 mei 2009 Wat een darm infectie is.Oorzaak:Ze gaan alleen bix eten en drinken te weinig water.Waar door de bix in de darmen vast blijft zitten.En er knopen onstaan......En er treed vaak ook gas vorming bij op.Opgezette buik,Je voeld duidelijk de rugge graat,Konijn eet niet meer.Krijgt slijmerige ontlasting,En konijn zit veel al stil in een hoekje.En keuteld niet meer!!!!Velen sterven hier aan omdat mensen het te laat door hebben.Dus mensen een nieuw konijntje zorg altijd dat ze een water bak naast hun fles hebben.Die pas weg halen als je zeker weet dat ze uit de fles drinken.Wat te doen bij coc gelijk naar de dieren arts ze kunnen behandeld worden.Meer hier over bij ziektens op bb.Bij dikke buik ziekte.Kun je het konijn alleen redden met groen en vocht.Ik zal hier uitleggen hoe dat o.a in zijn werk gaat.Zet je konijn binnen in een hok op een handoek.Dan kun je persies zien waneer ie keuteld.Als dit uit je veel al jonge konijn komt en geen normale keutels.Spreken we over en darm verstoping.Dan moeten er alarm bellen gaan rinkelen.Wat moet je doen!!!Laat het konijntje alleen groen eten als ie dat wel wil eten.Wat voor groen:krul sla,paarde boem bladeren,rucolla,witlof.Zachte groentes heel belangerijk.Zach kruiden hooi kun je er gewoon bij leggen.Geen bix meer.Als ie geen tot weinig groen wil eten dwang voeren......Dat kan met baby eerste wortel hapje of de apelmoes daar van.Geef hem daar naast ook water in de mond of hooi thee.Doe dit rond de 3 a 4 ml per 3 uur.Als ie geen groen eet. Bij wel een beetje eten 2 keer per dag dwang voeren.Laat je konijntje ook lopen dwing hem.Om zijn darmen op gang te houden.Zo kunnen de uitgedroogte hompen letterlijk keutels uit zijn darmen gaan.Het groen zorgd dat die keutels een glad laagje krijgen.En toch uit de darmen kunnen komen.Masseer je konijntje voorzichtig.Aan de zijkant van zijn buik.Soms hoor je dan borrelen.Gebruik liever geen sisseral omdat dan met geweld de brokken er uit perst.Met alle gevolgen van dien.Dit is het vervolg wat er uit het echte zieke konijntje komt.Hij kan ook nat worden van achteren en voelt zich goed beroerd.Geeft 4 keer per dag een handje groen.En haal het oude groen steeds weg.Dat is na een paar uur niet lekker meer.Deze fotoĀ“s waren van dag een na de constatering.Dag 2 Konijntje lijkt zich iets beter te voelen.Eet ie niet voldoende dwang voeren er bij.Meschen wat minder die afweging moet je zelf maken.Na gelang ie groen eet.De middag van de 2 e dag.De hompen komen er uit.............met minder slijm de dag er voor.De buik is al minder gespannen.Het laaste stukje slijm zie je nog op de keutel.Een zĀ“n homp bestaat uit eigelijk drie keutels dus veel ste groot.De laaste keutel is zoals ie eigeijk moet zijn.Op dit moment eet het konijntje inmiddels meer groen.De buik is nu weer normaal.En loopt het konijntje uit zich zelf al veel meer.Op dit moment dwang voer ik niet meer.Hij knabbeld wat hooi en drinkt uit zijn water bak.Dus nog steeds niet uit de drink fles.Deze foto hier boven is van de avond keutels.De hompen worden minder.En de keutels zijn nu alleen nog raar van vorm.De ochtend van dag 3Jippie!!!!Het gaat goed.De keutel zijn van normale formaat!!!Wel wat nattig door het groen.Maar de darmen zijn schoon.En het konijntje voelt zich stukken beter.Nu ga ik heel langzaam het bix weer op bouwen naast het groen.Eerste dag vandaag krijgt ie 3 korrels bix er bij.Onder tussen hoop ik dat ie straks gaat uit vinden dat ie uit een water fles kan drinken.Dit lot treft veel jonge konijnen.Dus mensen wees er van op de hoogte.En meschien kan ik op deze manier sommig baasjes en konijnen helpen.cindy bunny ranch chanty
bunny ranch chanty Geplaatst: 19 mei 2009 Geplaatst: 19 mei 2009 Je ontslakt hem als het ware maar met de siseral zou je dan moeten stoppen of teminste afbouwen naar 1 keer daags en laat het groen zijn werk doen.
Clover Geplaatst: 19 mei 2009 Auteur Geplaatst: 19 mei 2009 (aangepast) Serieus ik zou hem binnen zetten op een handoek weg van zijn vriendin.Puur om hem te redden.....als je de keutel open maakt zal ie gort droog zijn......is mijn vermoeden.Ik zal je laten zien wat ik heb gedaan om het konijntje van de keutels te redden...oorzaak dronk te weinig tot geen water......darmverstopping en slijm vlies. Ja, dat gortdroge zou je verwachten, maar die drollen die ik vind en die grotere keutels, zijn dus best smeuig. Dat neigt weer eerder iets naar dikke diarree. Klinkt een beetje raar, maar ik weet het niet anders te omschrijven. Het lijkt wel alsof hij niet is uitgedroogd (als reden van de verstopping), maar dat er iets gebeurt waardoor de uitdrijving van de ontlasting stopt. Daardoor stopt hij met eten, omdat dat zeer doet en stopt ie dus OOK met drinken en dan pas gaat hij uitdrogen.Het is dus niet het tekort aan vocht wat die verstopping veroorzaakt, volgens mij. Want dan zou hij eerst gaan uitdrogen en dan pas (of wat tegelijk) stoppen met poepen. Toch? De poep stinkt trouwens wel heel erg.. Zegt dat nog iets. Of alleen dat het er te lang inzit. Ga nu jouw hele verhaal even doorspitten! 19 mei 2009 aangepast door Clover
Clover Geplaatst: 19 mei 2009 Auteur Geplaatst: 19 mei 2009 Het ziet er bij Clover ongeveer uit zoals op de laatste foto, maar dan wat groter van formaat.
Aanbevolen berichten