Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Gisteren zat 1 van mijn nijntjes ineens apatisch, lusteloos in het buitenhok, gelukkig had onze (konijnen)-DA dienst dus zijn we er direct heen gegaan. Hij constateerde dat ze onderkoeld is. Ze heeft een oppeppend spuitje gehad. Gisterenavond dus de zolder ingericht voor haar inc. binnenhok toen ik vanmorgen keek viel mij op dat ze heel veel drinkt, knarsertandend in haar hokje zit (dit kan duiden op pijn weet ik) en niet eet. De DA zij dat dat de meeste nijntjes na die spuit wel weer op zouden kunnen leven, ze heeft de spuit gisterenavond rond 22:00 gehad, zou ze dan nu alweer op moeten leven? Dit is namelijk nog niet gebeurd. Straks de DA weer bellen en eventueel weer een afspraak maken.

Mijn vraag: heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik probeer het eea op internet te vinden maar het enige wat ik vindt is dat onderkoeling bij nijntjes vaak het einde is.

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Geplaatst:

Oh ja, ze leeft altijd buiten in een groot buitenhok, graafbak met zand, verder hele tuin tot beschikking samen haar zusje, ik heb ze bij een opvang vandaan en ze zijn nu 3 jaar. Omdat ze nu op zolder is en de zusjes heel hecht zijn heb ik haar zusje (welke niet ziek is) ook op zolder gezet, zodat ze samen zijn. Ik dacht dit geeft waarschijnlijk een meer vertrouwd gevoel, denken jullie dat dit verstandig is of zal ik het niet zieke zusje terug in haar vertrouwde omgeving zetten, buiten dus?

Alvast bedankt weer.

Geplaatst:

Het zusje kan je er denk ik bij laten;maar keuteld je konijn nog?

Het is wel verstandig de DA te bellen daar ze nu ook pijn heeft.

Ze zou last kunnen hebben van gas en/of verstopping;ik heb daar verder niet zo veel verstand van dus kan ik alleen adviseren de DA te bellen.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie. Ondertussen ben ik net weer gaan kijken en ze rent ineens weer, ook zag ik haar hooi eten. Ik had ook wat witlof en peterselie gegeven en daar nam ze ook een paar hapjes van. Dus dat is volgens mij wel positief. Ze knarste ook niet meer met haar tanden, is het normaal dat ze dat ineens niet meer doet? Of zou dat ook kunnen komen omdat ze een beetje angstig was? Vanmorgenvroeg lag ze nog in een hoekje en nu leeft ze weer op, ik begrijp het niet.

Ik ga inderdaad straks de DA weer even bellen en vragen wat zij er van zeggen. Ik laat hier wel weten hoe en wat en mocht er iemand nog tips hebben hoor ik het natuurlijk graag!

Geplaatst:

Maar..heeft ze ook gekeuteld?

Was ze trouwens wel eens eerder op zolder geweest?Dit kan denk ik ook een beetje stress veroorzaken.

Bel in ieder geval toch nog even de DA en vertel dat ze vanmorgen aan het tandenknarsen was en later niet meer.

Wel fijn dat ze weer wat eet.

Geplaatst:

Ja, ze heeft gekeuteld gelukkig! De keutels waren wel iets lichter van kleur, een beetje groenig. Weet niet of dit ernstig is? Net ben ik even bij ze gaan liggen en toen waren ze vrolijk aan het spelen. Ook heeft clowntje (zieke konijntje) net weer witlof op en een paar hooisprietjes, ik denk dat dit goed is.

Ik laat weer weten hoe en wat verder.

Bedankt in ieder geval!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .