Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Goed, we houden moed, hij heeft weer wat gegeten, ik moet de voorraad paardenbloemen maar eens gaan aanvullen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Net even een opleving, eten, beetje rond huppelen enzo! Maar nu ligt hij alweer.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Hij houdt je wel bezig he?Wat heeft ie nou gegeten vandaag? (heb niet je hele topic gevolgd) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 (aangepast) Vanochtend een beetje gedroogde kruiden, rond zeven uur.. Daarna, ergens in de ochtend, want toen zat ik op school, een klein beetje biks (SS en gewone biks) en misschien wat kruiden, moeilijk te zien, en paardenbloemen. Verder de hele middag vooral veel paardenbloemen, ik leg er per keer (bewaar de rest in de koelkast anders wordt het zo snel slap en dan wil hij het ook niet meer) een vijf Ć tien blaadjes neer en heb de laatste paar uur al wel een keer of vijf bijgevult. Opzich redelijk dus.. Maar hij heeft sinds vanochtend al niet meer gekeutelt, op Ć©Ć©n nat keuteltje na. En hij houdt me nogal bezig inderdaad.. Pff, heb zelfs m'n vriend er even flink mee verveelt (hij snapt het wel, daar niet van, maar hij heeft wel wat anders te doen als ie net geslaagd is en bovendien interesseren konijnen hem nou niet echt) moest het echt even kwijt.. Was het vertrouwen in een goede afloop ook even verloren 18 juni 2009 aangepast door Dollie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Hij eet dus wel, en ook wel regelmatig, da's al super! Je zegt dat ie sinds vanochtend niet meer heeft gekeuteld, heeft ie voor vanochtend ook al een paar dagen slecht tot niet gegeten? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Uhhhhhhm even bij het begin beginnen: Maandag begon het, heeft hij zijn ontbijt niet opgegeten, zag ik dat zijn keutels klein waren. Redelijk gegeten later, vooral groente, beetje biks, beetje kruiden. Dinsdag werden de keutels beter, eten hetzelfde, 's nachts ook, eigenlijk vooral toen ging het goed (dacht ik tenminste). Gisteren moest ik 's ochtends naar school, vanaf dat ik thuis was (uur of elf/twaalf) heeft hij in ieder geval niet gegeten, niet gepoept, DA gebelt, half zeven afspraak, darmstimulerend middel gekregen, toen ben ik terug gegaan naar m'n vriendin (die vierde dat ze geslaagd was) en hebben mijn ouders voor hem gezorgt, toen ik thuis kwam (uur of halftien) hem naar binnen gehaalt, heeft hij (vooral) groente gegeten en gekeutelt. Voor de nacht geldt hetzelfde, redelijk gegeten en redelijk gekeutelt, en dan komen we dus bij de ochtend uit, die staat hierboven dus al.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Ik heb nog even gezocht, en BRC heeft het afgelopen week nog gezegd: Keutels doen er 3 dagen over om uit de darmen te komen. Dus.. De keutels die hij vanochtend heeft gelegd, waren dus van de dagen daarvoor. Als hij hiervoor slecht tot niet gegeten heeft, en nu weer goed begint te eten, zul je dus niet meteen keutels vinden. Maar als ie dus eet, gaat het goed! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 JAAAAA! Keutels!!!!! Vijf nog wel wat te kleine, beetje misvormde KEUTELS!!!!!! Nooit gedacht dat ik daar zo blij mee zou zijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Wow, haha, goed zo! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johanna9 Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 whaha Gaat wel goed dus zo! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Hij eet lekker door.. Ligt intussen al wel weer, maar ik moet hier even stofzuigen (ahh daar gaan de mooie keuteltjes..) dan zet ik 'm even in de tuin. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Er zitten duidelijk (veel) haren in de keutels, kan het aan de buitenkant al zien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Hij heeft buiten nog een heleboel keutels erbij geproduceert, echt super! Vooral voor mijn nachtrust. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwarte panter Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 De prozyme en protexin is binnen.. (En nog veel meer, ik viel zowat van m'n stoel toen de postbode voor de deur stond met die doos..) Moet ik daar wat van geven? Fijn dat het al is aangekomen!Enne...niet van je stoel vallen, dat kan gevaarlijk zijn :he: Ik zou zeker wat protexin over zijn groenten strooien. JAAAAA! Keutels!!!!! Vijf nog wel wat te kleine, beetje misvormde KEUTELS!!!!!! Nooit gedacht dat ik daar zo blij mee zou zijn Suuuuuuuuuuper!!!Was het deze keer ook na een massage of niet? Enne meneertje Indy... nu alleen nog maar vooruitgaan... Anders wordt Iris echt gek... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie b Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Zwarte panter:kan ze nu Indy niet beter 1 gram protexin geven opgelost in een beetje water en dan met een spuitje in het bekje? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Hij eet wel goed groente.. Dus ik kan dat denk ik wel proberen? Minder stressvol natuurlijk. Als hij het niet eet, kan ik alsnog in z'n bekkie spuiten.. Hij heeft intussen nog niet weer gekeutelt, maar goed. Het was niet direct na een massage, maar ik masseer elk half uur en toen nog wat vaker zolang als hij het volhoudt, dus veel tijd zat er niet tussen. Hij eet zoveel paardenbloem nu dat ik alweer mag gaan plukken, dus dat gaat goed! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwarte panter Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Zwarte panter:kan ze nu Indy niet beter 1 gram protexin geven opgelost in een beetje water en dan met een spuitje in het bekje?Dat kan ook prima hoor!Maar zolang ze eten, geef ik het persoonlijk liever op wat voer, daar hebben ze zelf minder last van. Iris, je mag ook wel prozyme geven, dat zou het voedsel rondom de haren afbreken.Maar...ik ben zelf persoonlijk niet overtuigd of prozyme wel effectief werkt...heb een tijdje geleden wat onderzoek gedaan en contact opgenomen met de fabricant, maar er is nooit onderzoek gedaan op konijnen...Maar het kan zeker geen kwaad, dus je kan het proberen. Met protexin heb ik zelf wel al gezien dat er resultaat is en ook daar heb ik laatst contact opgenomen met de fabricant (ik ben erg hƩ ). Dus protexin zou ik nu zeker een tijdje geven. Daarnaast als je echt veel haren in de keutels ziet, mag je hem sowieso zoveel groen geven als hij wilt (maar dat doe je al). Eigenlijk wordt er zelfs soms aangeraden geen biks te geven, maar hij eet geen hooi, dus persoonlijk zou ik denk ik zijn biks dan niet weghalen...zijn darmen kunnen wel wat vezels gebruiken.Maar als hij dus een tijdje enkel groen verkiest is dat een gezonde keuze van meneer . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 19 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2009 Alles is goed gegaan vannacht! Hij heeft goed gekeutelt, flink paardenbloemen gegeten en zelfs een beetje biks!! Ik heb hem nu ook zijn normale portie biks gegeven, maar daar haal ik wel weer wat van weg denk ik. De protexin op een vochtig paardenbloemblaadje gestrooit en voor zijn neus gehouden; ging zo naar binnen! Ik ga vanmiddag wel aan de slag met de prozyme (of vanavond, als alles goed gaat ga ik na school nog even werken..) en dan geef ik Fred ook wat, ter preventie? Mijn moeder gaat tussen de middag kijken hoe 't gaat, ook nog even masseren.. Hoewel ze me zeker wel serieus genoeg namen om naar de dierenarts te gaan, werd er nog wel een beetje.. Niet lacherig, maar ik weet niet.. Ze bleven het apart vinden dat ik zoveel met 'm bezig was, maar gisteren leefde iedereen mee hier, zat ik achter de computer ofzo en dan riep m'n moeder iets van: "Jaaa er liggen weer vier keuteltjes hoor!" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 19 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2009 Nou, nog eventjes proxetin geven, en dan naar school! Hoop dat ik m'n mondeling niet verpest :whistle2: nou, daar had ik gisteren echt geen zin meer in... Kan altijd nog herkansen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Karina Geplaatst: 19 juni 2009 Delen Geplaatst: 19 juni 2009 Iris, ik heb er echt bewondering voor hoe je het doet. Dit bewijst maar weer hoeveel jij om je konijnen geeft. Chapeau! Je kunt Fred preventief prozyme geven. Dat doe ik ook altijd als de ander in de rui is. En het kan geen kwaad. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwarte panter Geplaatst: 19 juni 2009 Delen Geplaatst: 19 juni 2009 Weer goed nieuws.Super! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 19 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2009 Uhm, wel gekeutelt, vrij weinig gegeten.. Hij loopt nu weer in de kamer en begon direct van de verse paardenbloemen te eten, maar nog geen keutels.. Ga straks twee/drie uur weg, maar kan het verder goed in de gaten houden + broertje is weer terug van kamp. (Alleen, hij weet niet dat Indy ziek is.. Laat 'm eerst maar even rustig aan doen hij kan zich ook best bezorgt maken om de nijntjes..) Iris, ik heb er echt bewondering voor hoe je het doet. Dit bewijst maar weer hoeveel jij om je konijnen geeft. Chapeau! Dankjewel :$ Mondeling ging trouwens goed, als Indy niet ziek was geweest was het waarschijnlijk wel beter geweest, maar met een zeven ben ik ook blij; kan het ook wel hebben voor Nederlands. Al was mijn leraar wel wat teleurgesteld Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gnarfje Geplaatst: 19 juni 2009 Delen Geplaatst: 19 juni 2009 (aangepast) Iris, ik heb er echt bewondering voor hoe je het doet. Dit bewijst maar weer hoeveel jij om je konijnen geeft. Chapeau! Hier ben ik het helemaal mee eens. Geweldig zoals jij voor Indy zorgt. :yes: 19 juni 2009 aangepast door Gnarfje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
essiejj95 Geplaatst: 19 juni 2009 Delen Geplaatst: 19 juni 2009 Iris, ik heb er echt bewondering voor hoe je het doet. Dit bewijst maar weer hoeveel jij om je konijnen geeft. Chapeau! Hier ben ik het helemaal mee eens. Geweldig zoals jij voor Indy zorgt. :yes: Ik sluit me daar volledig bij aan!:he: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
daffbunny Geplaatst: 19 juni 2009 Delen Geplaatst: 19 juni 2009 Ik sluit me er ook bij aan ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten