zwarte panter Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 (aangepast) Beweging is goed!Als hij zelf te weinig beweegt, zal jij hem moeten aanzetten tot extra bewegen.Als de longen uitzetten en tegen het spijsverteringsstelsel duwen kunnen ze de darmen stimuleren. edit: Karina was me voor 18 juni 2009 aangepast door zwarte panter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwarte panter Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 (aangepast) Rennen is natuurlijk goed, dat stimuleert de darmen. Iris, ik heb destijds voor Snuf een pasta gekregen waar protexine in zat verwerkt, fibreplex. Daarvan moest ik 1,1 mg in de mond spuiten. Is dat misschien wat ipv van de injectie(kijkt loes aan)? Dan hoef je hem namelijk niet mee te nemen naar de da. Snuf ging daardoor beetje bij beetje weer eten. Haha... euhm protexin is idd een goed idee in dit geval, maar het lijkt mij dat Iris haar DA dit niet zomaar gaat meegeven (als ze het al hebben).Darmstimulerende middelen moeten namelijk ook niet perse via een injectie... 18 juni 2009 aangepast door zwarte panter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Misschien dat het wel wat is, maar ik denk niet dat mijn DA het mee gaat geven. Ze doen daar echt heel moeilijk over (Panacur kreeg ik destijds ook niet mee, zelfs niet voorontwormen. Ik was toen al bij een andere dierenarts geweest, maar die beviel eigenlijk niet.. We zijn daar toen met spoed heen gegaan met Joy, was dichterbij, we dachten toch dat ie een spuitje moest..) dat had m'n moeder al wel voorspeld.. Ik snap best dat je een konijn dat je helemaal niet gezien hebt niks kunt/wilt/mag geven maar ze hebben hem gisteravond nog gezien..... Er zijn toch genoeg andere darmstimulerende middelen die je gewoon kunt geven of ben ik nu gek? edit; Hij at net weer, en ik laat 'm zo even buiten lopen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Nou, hij reageert in ieder geval zo op 'buiten' als dat ik verwacht (of eigenlijk vooral gehoopt) had, hij hupste direct lekker de tuin rond. Nu hopen dat het effect heeft! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Karina Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Misschien dat het wel wat is, maar ik denk niet dat mijn DA het mee gaat geven. Ze doen daar echt heel moeilijk over (Panacur kreeg ik destijds ook niet mee, zelfs niet voorontwormen. Ik was toen al bij een andere dierenarts geweest, maar die beviel eigenlijk niet.. We zijn daar toen met spoed heen gegaan met Joy, was dichterbij, we dachten toch dat ie een spuitje moest..) dat had m'n moeder al wel voorspeld.. Ik snap best dat je een konijn dat je helemaal niet gezien hebt niks kunt/wilt/mag geven maar ze hebben hem gisteravond nog gezien..... Er zijn toch genoeg andere darmstimulerende middelen die je gewoon kunt geven of ben ik nu gek? edit; Hij at net weer, en ik laat 'm zo even buiten lopen. Vandaar dat ik de fibreplex voorstelde. Vervelend zeg dat hij niet medicijnen meegeeft, ook al heeft hij hem nog gezien. :frown: Laat hem lekker rennen buiten. Beweging zal hem goed doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Jippie, het werkt!! Ik ging er niet vanuit keuteltjes te kunnen ivnden in onze tuin.. Maar de konijnen en Barber hebben een plekje waar ze graag graven, net tussen de tegels en een van m'n moeders perkjes, je kunt je voorstellen dat ze er niet blij mee is dat drie van haar dieren zich daar graag uitleven.. Indy was er ook lekker aan het graven, toen hij weer wegliep wou ik wat zand terugvegen.. En er lag een heel nat, misvormd keuteltje maar het is een begin!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Karina Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 hup Indy, formule 1 race in Groningen en dan een pitstop in moeders perkjes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Ik heb hem even weer naar binnen gehaalt, dan kan ik beter in de gaten houden of hij keutelt. Dan doe ik hem straks weer naar buiten. Hij gaat direct helemaal languit liggen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Hm, nog niks.. Even weer kort gemasseert, maar meneer ligt nu alweer languit.. Loes, zou ik misschien anders ook primperan kunnen proberen nu? Ik denk dat het een kleine moeite is voor m'n moeder om daar aan te komen.. De juiste vorm dan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Weer gemasseert, hij was er allang zat van maar heb het zo'n vijf minuten volgehouden nu.. Toen heb ik hem losgelaten, sprong hij van m'n schoot, rende een rondje door de kamer, liep naar z'n bakje.... En ging vervolgens weer languit liggen. Nog steeds niks dus. Zo maar even weer de tuin in... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flitzer Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Balen dat het nog steeds niet echt lekker gaat! Gelukkig is er een klein succesje geboekt in de tuin, nu maar hopen dat het de goede kant op gaat. Vervelend dat het masseren niet makkelijk gaat omdat Indy het niet wil. Ik denk ik zal je topic maar eens even gaan volgen;) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 (aangepast) In de hoop op nog zo'n succesje, loopt Indy weer buiten.. edit; Ik was even aan de telefoon, dus ik heb Barber, die aldoor naar buiten loopt en nog wel eens het idee heeft dat de konijnen lopend speelgoed zijn als ze gaan rennen of graven, even een varkensoor gegeven zodat hij daar even zoet mee was.. Normaal is er dan niets op de wereld behalve dat oor. Loopt ie nu buiten achter Indy aan met oor in zijn bek... Gekke hond 18 juni 2009 aangepast door Dollie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwarte panter Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Als hij zelf weigert rond te lopen is het idd aan jouw om hem af en toe te laten rondlopen. Hier wordt nog geduimd hoor! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Hij heeft tot nu toe buiten gelopen, ik haal hem even weer naar binnen om te kijken wat het effect is geweest, en geef hem even verse paardenbloem.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Hij gaat gewoon DIRECT liggen binnen.... Pff! En ook niet eten, is in middels ook alweer een tijdje geleden. (Aan mijn berichten te zien, 14:30 voor het laatst.) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Aah ben er echt helemaal zat van! Waarom kan hij niet gewoon gaat eten en keutelen! :grrrrrr: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dieren4ever Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 HĆØ, wat rot allemaal, zeg! Kan me voorstellen dat je er een zat van wordt, ik ga voor hem duimen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Hij eet alweer! Nog geen keutels helaas. Ik ben even weggeweest, maar als hij uitgegeten is ga ik weer masseren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Intussen wel gegeten, nog steeds niet gekeutelt.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kiwi Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 :frown: Ik ben vanavond niet thuis, maar ik ga de hele avond duimen voor 'm! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Dankjewel! Hij eet alweer.. Wat er in gaat, moet er toch ook uit zeg! Ik laat hem zo weer de tuin in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 (aangepast) De telefoon ging en ik heb ze even alleen in de tuin gelaten.. Toen ik terugkwam lag Indy (net als ie binnen aldoor ligt.. Half languit) bibberend tegen een bloempot. Barber zal toch niks gedaan hebben?!? Hij begint nu pas weer wat normaler te doen. Schrok me rot zeg!! Nog steeds geen keutels..... edit; Ben niet de enige die zich rot is geschrokken, hij is helemaal overdonderd, ik mag ook gewoon aan zijn gezichtje zitten enzo.. Jeetje, als dat de boel nu maar niet nog slechter maakt.. 18 juni 2009 aangepast door Dollie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Kan een tijd duren he, voor ze gaan keutelen als ze weer beginnen te eten.. (heb niet je hele topic gevolgd, maar BRC heeft het volgens mij wel eens over 3 dagen gehad, het eten komt er niet direct weer uit) Ik hoop dat ie blijft eten en ook snel weer keutelt! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 (aangepast) Ik hoop het ook, niet normaal hoe erg je naar keutels kunt verlangen zeg De prozyme en protexin is binnen.. (En nog veel meer, ik viel zowat van m'n stoel toen de postbode voor de deur stond met die doos..) Moet ik daar wat van geven? Hij loopt trouwens alweer buiten, even op mijn schoot gezeten om te kalmeren, nu lijkt het weer redelijk te gaan. Barber opgesloten in huis en Billy voor de zekerheid ook maar. edit; Heb hem alweer naar binnen gehaalt.. Pff weet echt niet meer wat ik moet doen, waar blijven die keutels! Ik hoop dat je gelijk hebt Daniƫlle.. Jeetje zeg. Hij gaat ook direct weer liggen binnen. Zijn buikje is trouwens wel zacht in vergelijking met normaal.. 18 juni 2009 aangepast door Dollie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Ik kom nog maar eens klagen... Zo frustrerend dat je vanalles probeert en dat het gewoon niet helpt!!!! Hij ligt daar maar, jeetje!!! Het is eigenlijk nog erger dan gisteren. Ik weet het niet meer hoor..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten