Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste BB'ers,

Ik ben gisteren met Buddy bij de DA geweest(Buddy:EC,konijn loopt raar..)

Hij heeft homeopatische druppels gekregen voor het aansterken van zijn rugzenuw.Hij moet 2x per dag 20 druppels,maar vind ze niet erg aangenaam.....

Ik mag het mengen met wat lekkers de vraag is alleen met wat??

Zijn er mensen die mij wat ideetjes kunnen geven?

Op andijvie blijft het niet zitten ;over zijn appel geprobeerd dan hoeft hij de appel niet meer;bij een stukje brood trekt het in en wordt het brood zacht en hoeft hij het niet meer!

Ben dus echt op zoek naar een vloeibare oplossing,die ik voor langere tijd kan gebruiken.

Geplaatst:

toen ik een vloeibaar medicijn moest geven deed ik het op een blaadje witlof, daar liep het niet van af omdat het blaarde een beetje rond loopt, een soort gootje was het.

deze druppels waren best dik, dus het bleef wel zitten. het konijn at het ook graag op, misschien omdat hij wist dat ie zich beter ging voelen (waren pijnstillers voor zijn voet).

Geplaatst: (aangepast)

Ik deed het zo: een doosje Lofty's van Vitakraft gekocht (dat zijn van die snoepbrokjes, dikmaker maar in dit geval wel even handig), deze brokjes zijn hol van binnen. Ze vinden ze vreselijk lekker, dus eten doen ze ze altijd als ik het aanbied.

Als je zo'n brokje doormidden snijdt is het hol van binnen, en daar kun je mooi die druppels in laten lopen! Aanbieden en hap, medicijn gaat mee naar binnen!

Succes!

aangepast door Rian
Geplaatst:

Ik heb net 5 dagen martin moeten behandelen voor zijn gasaanval. ik heb hier gewoon een 3 cc spuitje per medicijn voor gebruikt en deze op dezelfde manier gegeven als tijdens het dwangvoeren. Ging erg goed. Daarna wat lekkers gegeven in de vorm van basilicum om de smaak weg te nemen.

Succes!

Geplaatst:

Doe mij ook zo'n konijn dat zich makkelijk met spuitje laat behandelen...hier breken ze acuut de hele tent af. Inclusief mij :he:

Geplaatst:

Rian,ik denk dat ik jouw tip eens ga proberen ;want de grap met het spuitje werkt na de panacur niet meer heb ik gemerkt(meneer ruikt eraan en weg of ik doe net als dwangvoer gaat 1 dag goed daarna een hoop gegrom en gebijt!).Bedankt in ieder geval.

Geplaatst:

Ik heb Indy zes weken Panacur gegeven (eerst ook tweemaal daags AB) en hij vond het eerst vreselijk, moest hem inderdaad in een handdoek wikkelen en dan nog in een houdgreep. Na een aantal weken werd dat minder en heb ik het niet meer binnen of op m'n kamer gegeven, maar gewoon in z'n hok. Moest z'n koppie wel goed vasthouden, maar uiteindelijk wou het prima.

Ik heb overigens Panacur Pet Paste gebruikt en in het begin smeerde ik dat ook wel op een stukje wortel of appel, tot ik merkte dat hij dat niet altijd op at.

Geplaatst:

Ik heb wel eens geprobeerd om Muis in een handdoek te wikkelen maar ik deed iets fout, want toen ik dacht "zo! nu komt ze er niet meer uit" hupte ze doodleuk de handdoek uit. Haha.

Geplaatst:

Het in een handdoek wikkelen is ook idd een techniek die je moet aanleren. Je moet hem ook zeker niet te los doen, maar dan ook weer oppassen dat je je konijn niet laat stikken door hem veel te strak in te wikkelen.

Geplaatst:

Dat met die lofty's is vandaag gelukt!wel met moeite maar geslaagd.

Ik heb eerst Ollie er 2 gegeven zonder druppels want hij hoeft geen druppels en daarna Buddy met druppels.Je ziet m denken zo van "smaakte die van jouw ook zo?"

Ben benieuwd of hij er morgen weer intrapt..hij is zoooooo kieskeurig!

als ik mijn handen was met zeep die m niet aanstaat "rent" hij al weg!

Kan me ook voorstellen dat hij na alles van de afgelopen tijd wat minder vertrouwen in me heeft maar kan m ook niet vertellen dat het allemaal goed voor m is;want daar luisterd hij niet naar.

Geplaatst:

Geef maar niet teveel van die snoepjes, er zit suiker in! Je kunt ook eerst de ene helft zonder medicijn geven en dan de andere helft met, of andersom. Of doe er een piepklein stukje banaan op ofzoiets, zodat het toch lekker smaakt.

Geplaatst:
Geef maar niet teveel van die snoepjes, er zit suiker in! Je kunt ook eerst de ene helft zonder medicijn geven en dan de andere helft met, of andersom. Of doe er een piepklein stukje banaan op ofzoiets, zodat het toch lekker smaakt.

maar 20 druppels passen niet op 1 lofy!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .