Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijntje is al weer schijnzwanger. Voor de 3de keer in 10 weken tijd :s.

Ik heb dus nu maar besloten om haar te laten castreren.

27 Mei gaat ze onder het mes. Ze blijft een nacht ter observatie bij de dierenarts. Daarom kan het niet een week eerder, omdat hemelvaart dan in de weg zit :grrrrrr:.

Ik moet wel zeggen dat ik heel erg bang ben voor de operatie.

Denk dat ik straks moet huilen als ik haar moet weg brengen.

maar ik weet dat dit de beste oplossing is voor haar. Want dit kan niet verder zo.

Geplaatst:

Je hoeft niet zo bang te zijn, als je voedster in goede gezondheid en conditie is, je een konijnkundige DA hebt die de goede narcoses gebruikt, hoef je je echt niet zoveel zorgen te maken.

Bereid je gewoon goed voor, dan komt het allemaal wel goed.

Dat je moet huilen als je haar wegbrengt is niet zo gek hier, dat heeft bijna iedereen hier op BB gedaan die zijn of haar konijntje wegbracht voor castratie ;)

Het is inderdaad de beste oplossing. Hiermee voorkom je ook het risico op baarmoederkanker en -ontstekingen, dit risico wordt alleen maar groter als ze vaak schijnzwanger is.

Geplaatst:

Toen ik Muis wegbracht zat ik ook met tranen in mijn ogen in de auto! Dat onschuldige bange snoetje van haar in het reismandje dat ik achter moest laten, niet wetend wat er ging gebeuren, en even geen controle meer op de zorg over haar...je laat je "kindje" achter bij de DA! Maar probeer in je achterhoofd te houden dat dit het dagelijkse werk van de DA is en dat hij weet wat hij doet.

Veel succes alvast!

Geplaatst:

't Zelfde hier. 'k Heb echt geweend gewoon toen ik haar daar moest achter laten.

Maar alles is super goed gegaan, verhaal staat hier op 't forum (begin deze week). Veel succes! Duim voor je dat het even goed gaat!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .