matisse Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Pff ik voel me echt zo verschrikkelijk slecht, het gaat echt niet goed met mijn konijntje. Ik heb een vermoeden dat hij tandproblemen heeft maar ben absoluut niet zeker. Hij maakt vreemde smak en plakgeluiden tijdens het eten (ook als hij niet eet), knarst soms met zijn tanden, niest soms,...Als ik hem bijvoorbeeld een stukje appel geef: hij neemt het met heel veel smaak aan, maar dan komt er een raar smakgeluid en dan gaat hij precies niezen en klappert hij met zijn voorpootjes. Ik ben zo bang, weet me geen raad wat dit is! Daarstraks naar de dierenarts geweest maar die vond niets, moet het dus nog eventjes aankijken. Hij kon de achterste tandjes niet goed zien dus geen idee of het een tandprobleem is, daarvoor moet ie onder de narcose als het niet betert. Heeft iemand enig idee wat mijn konijntje zou kunnen hebben? Herkent iemand er iets van? En oja, hij wilt wel hooi eten maar kan het precies niet...Hij neemt het op maar laat het dan weer vallen.
lianne Geplaatst: 14 mei 2009 Geplaatst: 14 mei 2009 Ik denk dat het toch wel een gebitsprobleem is matisse Misschien handig om hier even een eigen topic voor aan te maken? Ga in ieder geval naar een dierenarts die konijnkundig is, en die het gebit op een goede manier kan behandelen. Eet je konijn verder nog wel? Want het is wel belangrijk dat de darmen van je konijn actief blijven!
Ireen Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 Het klinkt aardig naar hoe mijn konijn ook deed voorheen ook deed, en die heeft hele serieuze gebitsproblemen (inmiddels mist hij alle snijtanden en een groot gedeelte van zijn kiezn, ik moet er vanmiddag weer mee naar de DA, voor de 4e of 5e keer in een halfjaar). Ik raad je ook zeker aan om naar een dierenarts te gaan die veel verstand heeft van konijnen. Ik weet niet waar je woont, misschien dat sommige leden je er één bij je in de buurt kunnen aanraden. Wilhelmminapark in Utrecht zou heel goed zijn. En inderdaad zorg dat hij blijft eten, als hij zijn biks of groente ook niet meer eet, kan je overgaan op olvarit wortel (baby voeding) die je met een spuitje in de bek spuit, en bij de Dierenarts (DA) zouden ze ook dwangvoeding moeten hebben waar veel vezels in zit. Alles zolang die darmen maar niet stil komen te staan.
Aanbevolen berichten