sister Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Hallo allemaal ben nieuw hier en heb hier en daar gelezen over mijtproblemen want omdat mijn hangoordwergjes een soort roos hebben en ietsje jeuk hebben heb ik denk ik een groot probleem....Mijn konijntjes vader moeder en 4 jonkies van 1 week oud hebben dat denk ik allemaal.... die kleintjes hebben ook roos. De vader en moeder zou ik kunnen laten spuiten bij de Da maar wat als de jonkies dit ook hebben, ik kan ze niet uit hun nest halen en het hok ontsmetten e.d. dan gaat het helemaal mis. Weet iemand hier mij raad te geven, ik zou niet graag willen dat ze hieraan komen te overlijden o.i.d. Alvast hartelijkdank, groeten van een bezorgde konijne liefhebster.
bunny ranch chanty Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 Dit is een pret nestje je bent geen kln fokker.....dit toppic zal waarschijnlijk gesloten worden.Maar de jongen hebben geen mijt dat zijn huid schilvers die gaan van zelf weg.Ik zou alleen de ram behandelen
sister Geplaatst: 13 mei 2009 Auteur Geplaatst: 13 mei 2009 Dankjewel voor je reaktie, maakt me een stuk geruster, heb voor de vader morgen een afspraak staan en bij de DA laten behandelen. Maar waarom dit topic gesloten??? snap er niks van.... omdat ik geen fokker ben? mag ik geen groep uitbreiden en mijn familie de andere nijntjes geven? Ik doe het voor het plezier ja dat klopt, ik geniet met volle teugen van mijn konijntjes, ze hebben een prachtige ren, hok etc. Heb dit nestje voor de eerste en meteen de laatste keer want heb de vader enkele weken gecastreerd en hoop van mijn jonkies + ouders te genieten mag dat niet?
Sabbie Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 http://www.bunnybunch.nl/community/hulp-onverwachte-nestjes/3901-regels-hulp-onverwachte-nestjes-forum.html Dit zijn de regels van Bunny Bunch. Het probleem is, dat er zo zóveel konijnen zijn. De opvangen zitten óvervol! Je kunt beter je familie motiveren om daar een konijntje te halen! Daarbij ken je de voorouders van jouw konijn (zeer waarschijnlijk) niet. Hierdoor kun je gehandicapte konijntjes krijgen. Daarbij weet je niet of jouw voedster een bevalling wel aankan... De reden dat jouw topic gesloten wordt, is omdat BB dus niet achter bewuste nestjes staat.
sister Geplaatst: 13 mei 2009 Auteur Geplaatst: 13 mei 2009 Oke oke, ik snap het, begrijp de regels hier en heb respect voor jullie mening.Toch achteraf heb ik spijt dat ik de regels te snel heb doorgelezen en had mijn vraag hier niet moeten stellen. Dit brengt weer allemaal onrust. Maar wil nog even zeggen dat ik wel weet wat de voorouders zijn dus weet dat ze goed zijn. Heb hier bewust, zoals een echte fokker dat doet alles goed uitgezocht, jammer dat ervan uitgegaan wordt dat ik het zomaar heb gedaan. En begrijp me niet verkeerd maar snap dan ook niet waarom fokkers dan nog fokkken die zouden eigenlijk ook meteen moeten stoppen.
kelly1986 Geplaatst: 13 mei 2009 Geplaatst: 13 mei 2009 (aangepast) Beste Sister, Het antwoord op je vraag heb je gekregen.Fijn dat je begrip en respect toont voor onze regels. Bunnybunch is van mening dat fokken alleen hoort te gebeuren door fokkers die bij het KLN zijn aangesloten en lid zijn van een kleindiervereniging.Het voor jezelf uitbreiden van groep, of zelf fokken met al dan niet rasloze konijnen zien wij als vermeerderen.Dat is ook de reden dat dit topic op slot gaat.Uiteraard ben je welkom op ons forum om gezellig mee te praten over konijnen. Dit topic wordt gesloten omdat het mogelijk in strijd is met de regels van BunnyBunch. Wij staan namelijk niet achter het fokken met dierenwinkelkonijnen of andere rasloze konijnen . Ook het zomaar nestjes nemen, als niet fokker zijnde steunen wij niet. Je bent uiteraard wel welkom op dit forum zolang je je aan ons standpunt kunt houden. Voor de volledigheid lees hier even de regels na (link). Zoek je informatie over de verzorging van een nestje, lees dan eerst goed onze artikelen door (link), daar zal je veel informatie al kunnen vinden. Mocht je na afloop nog met vragen zitten, kun je de zoekfunctie van het forum gebruiken en als daar ook geen antwoord te vinden is, kun je een nieuw topic starten. Wees in dit nieuwe topic zo volledig mogelijk over de situatie waarover je vraag gaat, dat geeft ons een beter inzicht in de situatie. Succes,Het moderator team van BunnyBunch 13 mei 2009 aangepast door kelly1986
Aanbevolen berichten