Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

kan er iemand mij vertellen wat ongeveer de hoeveelheid bactrim is dat een konijn gewoonlijk krijgt? Ons konijn heeft al sinds ze jong was last van een chronische bacteriële infectie aan haar mondje. Een aantal weken geleden heeft de dierenarts een biopsie gedaan om te kijken hoe we haar best konden behandelen. Nu heeft ze ons bactrim voorgeschreven, maar de hoeveelheid lijkt me wel heel erg veel.

Pluis weegt 2,7 kg en de da heeft haar 2x 3mL per dag voorgeschreven. Kan dit kloppen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Geplaatst:

batrimel is 0.5ml per kilo konijn kan 2 keer daags voor geschreven worden...

Dus het lijkt me inderdaad even een telefoontje waard naar je da of het wel juist is.

Dit is overigens een mensen genees middel met zeer goede resultaten op konijnen.

Met een geweldige smaak .....Maar alleen op resept geven van da.

Niet zelf mee gaan dokteren.

Geplaatst:

Ik ben het met Cindy eens dat je hier beter voor naar je DA belt om het nog eens na te vragen... mogelijk heeft hij een heel goede reden om zo'n hoge dosis te geven. Daar kunnen wij ons niet over uitspreken.

Vraag hem gewoon of er niet een vergissing is gemaakt omdat je voor konijnen een andere dosering hebt gevonden...

Ik vind het trouwens wel erg goed dat je er zelf even kritisch bij stilstaat.

Geplaatst:

Bedankt allebei. Ik zal voor de zekerheid de dierenarts nog eens contacteren. De apotheker zei echter ook dat zo'n dosis niet overdreven was. Hij vergeleek het echter wel met de normale dosis voor een baby :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .