Choco en Nijntje Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 Oei, da's minder? Overweeg je er iets aan te laten doen of toch maar niet? Krijg ik ook zo lang bedenktijd als jij ???? :mdr:
Rian Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 Hmm...een losgemaakte uterus weghalen via een hysteroscopie??? Dat is knap...
Caroline Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 Voor mij is bovenstaand tekstje echt chinees hoor... geen idee wat hysteroscopie is...Als het fout is, is het mogelijk slecht vertaald? Esther spreekt wel NL ,maar heeft het nooit leren schrijven. Ze is hier naar school geweest.
Rian Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 Nee denk niet dat het fout vertaald is, is prima zo. Maar bij een hysteroscopie (hystero = baarmoeder, scopie = kijken ) gaan ze via de vagina een kijkje nemen in de baarmoeder. Bij mensen doen ze om bijv. te kijken wat de reden is van overmatig bloedverlies, of onvruchtbaarheid enz. Je kunt dan kijken of er vleesbomen aanwezig zijn, of dat de eierstokken moeilijk doorgankelijk zijn of iets dergelijks. Een uterus via een hysteroscopie naar buiten halen is daarom niet mogelijk, ik denk dat ze wat anders bedoeld. Laparoscopisch worden de ligamenten en vaten losgemaakt, maar het eruit halen moet dan vaginaal maar kan niet via hysteroscopie. Maar verder is het prima info, bedankt! Nooit geweten dat ze laparoscopien ook bij nijntjes uitvoeren. Lijkt me erg leuk om eens live te zien.
Kimmi Geplaatst: 15 mei 2009 Auteur Geplaatst: 15 mei 2009 Krijg ik ook zo lang bedenktijd als jij ???? :mdr:Ja hoor :mdr: Als je 'n adresje van een uitstekende DA nodig hebt Ze hebben vandaag nog gebeld om te horen of alles goed ging met Fluffie. Vind 'k wel leuk dat ze dat doen.
Aanbevolen berichten