valesca79 Geplaatst: 17 mei 2009 Auteur Geplaatst: 17 mei 2009 Heb tot nu toe mazel dat Muffin nog niet schijnzwanger is. Hoop dat het de komende 2,5 weken nog zo blijft. Want volgens mij worden niet alle voedsters schijnzwanger, of wel? Anders heb ik een perfecte dame, hihi. Ze is ca 9 maanden oud.
Gast Geplaatst: 17 mei 2009 Geplaatst: 17 mei 2009 Sage, een dame van hier, is pas voor het eerst schijnzwanger geworden toen ze drie jaar was. Ik wens je veel succes met de castratie!
valesca79 Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Geplaatst: 27 mei 2009 Kom ik gisteravond na m´n werk thuis, tegen 0.15u was het, zie ik mevrouwtje hooiplukjes in d´r bek hebben. Doe altijd voordat ik naar bed ga hun wat lekkers geven. Toen zag ik het. Volgens mij is madame schijnzwanger. Ze graaft als een gek in d´r kooi opzoek naar hooiplukken en heeft ze dan netjes neergelegd, om haar lekkers te kunnen pakken, dat op gaan we weer verder met hooiplukken zoeken en vasthouden.. Nilo is oh zo hitsig om het zo te noemen. Ik mag haar nog wel aanraken en alles mee doen. Ze heeft zich gelukkig nog niet kaal geplukt, hoewel ik toch wat plukken haar in de kooi heb gezien vanmorgen. Ik hoor wel een soort geknor, wat ik niet als grommen kan plaatsen. Wie oh wie weet of dat te maken kan hebben met schijnzwanger zijn? Nog maar 1 week en dan wordt ze geholpen.
Laura82 Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 haha, ze is idd schijnzwanger. Het haar komt waarschijnlijk van haar buikje.Het gebrom/caviapiepachtig komt waarschijnlijk van de hormoontejs. Viera deed dat als Bailey druk deed of ik haar een aai gaf die ze niet wilde. Soort van gechagerijn, vergelijkbaar met als wij ongesteld zijn. Laat haa rmaa rlekker kloten met het nestje, over een dag of 2 3 kan je het weghalen (mits ze er niet meer naar om kijkt)
Karina Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Moet je nog net even overkomen hè, zo voor de castratie haha. Gaat vanzelf weer over, precies zoals Laura al zegt
zomertje Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Over het eten na de castratie. Hier wilde het wel lukken met dingen als lof, appel, droog korstje brood. Als ze eenmaal begonnen zijn met eten wil wat hooi er ook nog wel in
valesca79 Geplaatst: 1 juni 2009 Auteur Geplaatst: 1 juni 2009 Overmorgen is het zover. Ze hebben nu lekker 3 dagen bij m´n ouders in de tuin gezeten, inclusief schaduwplekken. Ze hebben heerlijk genoten van het weer. Dacht haar nog even verwennen en dan laat ik het maar allemaal op me afkomen. Kan ik ze trouwens voor ca 2,5u even alleen laten? Ik word al wel een beetje zenuwachtig. Nog dadelijk even de kooi opbouwen, daar heb ik morgen geen tijd voor. Handoeken erin leggen, kruik erbij leggen en wat nog meer? Hoor het graag. Hou jullie op de hoogte
Kiwi Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Ik lees even mee met de tips die aan jou worden gegeven. Mijn Nijn gaat donderdag onder het mes.
valesca79 Geplaatst: 2 juni 2009 Auteur Geplaatst: 2 juni 2009 Oke, die van mij morgenvroeg. Begin het nu toch wel spannend te vinden.
valesca79 Geplaatst: 3 juni 2009 Auteur Geplaatst: 3 juni 2009 De thee staat te trekken. Nu even ontbijen en dan rijden we naar de DA. De kruiken heb ik al beneden liggen, heb er 2, zijn 2 kleinere. Moet dadelijk wel nog even een potje babyvoeding halen met wortelsmaak en witlof. Zodra ze me vandaag bellen ga ik haar halen, ben benieuwd hoe ik haar terug krijg. Ben vanavond wel even 2u weg, dat kan denk ik geen kwaad of wel? Kan ze rusten en bijkomen. Ik ou jullie op de hoogte, tot over een paar uur....:yes:
Alies Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Suc6 vandaag, hopelijk gaat alles goed en knapt ze snel op.
valesca79 Geplaatst: 3 juni 2009 Auteur Geplaatst: 3 juni 2009 Rond de klok van 16.30u had ik nog steeds niks gehoord. Dacht bij mezelf laten we maar eens gaan bellen. Ja, alles is goed gegaan. Ben haar toen gaan halen. Hoe Nilo zich thuis gedragen heeft, dat weet ik niet. Hij lag wel lekker in de kooi. Verder was ik wel blij dat ik kon werken, was ik tenminste wel afgeleid. In de box zat ze wel lekker, ging ook eens languit liggen. Nu thuis heb ik de 2 kruikjes klaar gemaakt, ligt madame erop, nee. Zit nu lekker in d´r hooi. Hooithee heb ik ook klaar, eten en groenvoer heb ik er ook in liggen. Ze heeft net al wel een plasje gepleegd, goed he! Verder heeft ze al een beetje wortelloof gegeten. Ik ben zometeen even weg, ben dan benieuwd als ik weer thuis ben of ze wat gegeten heeft. Ik heb de hooithee in flesje zitten en in een bakje, dan kan ze zelf kijken wat ze prettig vindt. Ik heb carprofen druppels gekregen, die moet ik haar 2 keer per dag geven, de volgende pijnstilling krijgt ze morgenvroeg, ze heeft namelijk nog bij de DA wat gehad. Daarna weer morgenavond, moeten ongeveer 9 a 12u tussen zitten. Ik hou jullie op de hoogte, tot straks maar weer.:he:
valesca79 Geplaatst: 3 juni 2009 Auteur Geplaatst: 3 juni 2009 Hier weer een update. Nadat ik weer terug was van het sporten heb ik even gekeken hoe en wat. Mevrouwtje zat lekker wortelloof te eten, niet veel maar wel een beetje. Verder heb ik al 1 keutel gevonden, joeppie. Nu heb ik beide konijnen los lopen, Muffin ligt heerlijk onder de salontafel en Nilo was al bij haar komen snuffelen. Hij heeft haar ook al gewassen, lief he?! Verder heeft hij 1 keer geprobeerd op haar te rijden en dat is niet gelukt. Als hij nu bij haar in de buurt komt gromt ze een beetje, zo van laat me met rust. Wassen mag maar meer ook niet. Ik ga zo haar kruiken vervangen van vers heet water. Ik heb de wond nog niet gezien. Oh ja, ze heeft zich ook al weer gewassen. Ik ga de wekker een paar keer zetten om te kijken hoe het met haar gaat. Nilo is net al een paar keer haar kooi in geweest en heeft het witlof en rest wortelloof naar binnen gewerkt. Heb maar weer nieuw uit de koelkast gepakt om het haar straks te geven. En natuurlijk krijgt Nilo ook wat. Hij is wel blij dat ze weer terug is. Wat ze net ook gedaan heeft was heel even hun gezamelijke kooi in geweest en even naast Nilo liggen, ging gelukkig goed. Ik ga zo maar eens slapen, wordt een zware nacht, hahahaha. En tevens ook goed voor mij omdat ik de nachtdienst in ga morgen. Hou jullie op de hoogte.
Kiwi Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Het klinkt allemaal wel positief! Spannend hoor, morgenochtend om acht uur kan ik Nijn wegbrengen. Ik hoop dat het over 24 uur net zo goed gaat met haar als nu met Muffin.
valesca79 Geplaatst: 4 juni 2009 Auteur Geplaatst: 4 juni 2009 Succes ermee. Ze is de nacht goed doorgekomen:bounce: Het klinkt allemaal wel positief! Spannend hoor, morgenochtend om acht uur kan ik Nijn wegbrengen. Ik hoop dat het over 24 uur net zo goed gaat met haar als nu met Muffin.
valesca79 Geplaatst: 4 juni 2009 Auteur Geplaatst: 4 juni 2009 Goedemorgen allemaal.Vannacht ben ik er 2 keer uit geweest om te kijken hoe het met m´n meisje is. Heb 2 keer haar kruiken vervangen met heet water. Ze heeft er heerlijk op gelegen om warm te blijven. Of ze echt pijn heeft weet ik zo niet. Ik heb al meer dan 20 keutels in haar kooi zien liggen. Dat is een goed teken. Verder heeft ze weer wat wortelloof gegeten, en hooithee gedronken. Vanmorgen heb ik haar met een spuitje een pijnstiller gegeven, ging moeilijk. Ze spartelde een beetje tegen, hoop toch dat het meeste in haar mondje terecht is gekomen. Vanavond mag ze die weer krijgen. Ze heeft haar baard en mond wel schoon gelikt, dus zal ze het wel binnen hebben gekregen. Ik heb de wond gezien, ziet er heel mooi uit. Over ongeveer 10 dagen mogen de hechtingen eruit, moet dan weer terug naar de DA, mocht alles goed gaan. Zo niet, dan zijn we weer eerder bij de DA. Ik ga straks eens wat foto´s maken en erop zetten van hoe ze er nu bij ligt en zit enzo. Wordt vervolgd.xxx
valesca79 Geplaatst: 4 juni 2009 Auteur Geplaatst: 4 juni 2009 Net hebben ze van de DA gebeld om te vragen hoe het met Muffin gaat, dat vind ik wel erg netjes. Nu zijn ze beide uit de kooi en Nilo eet haar eten op, wat eigenlijk niet de bedoeling is. Papier eet ze ook alweer een beetje, mag dus niet klagen hoe het allemaal is gegaan. Ze is nog wel beetje moe/suf. Nilo zorgt ook goed voor haar, wast haar al lekker. Moet toch nog in de gaten houden wanneer ze weer lekker en goed gaat eten. Ik maak me nog geen zorgen, anders probeer ik straks de babyvoeding uit. Vannacht al geprobeerd, Nilo vond het wel lekker, Muffin moest er niks van hebben.
valesca79 Geplaatst: 4 juni 2009 Auteur Geplaatst: 4 juni 2009 Heb net weer voor de 2e keer de medicatie toegediend, volgens mij haat ze me nu, haha. Heb het tegen haar bekkie gespoten en meteen begon ze zich te wassen. En het er vanaf te likken, gelukkig maar. Voordat ik dit ging doen zat ze al lekker aan een stukje witlof te knagen. En zie haar nu hooi eten. Heb haar een beetje babyvoeding gegeven, daar wil ze niks van weten. En ze heeft al aardig wat geplast en gekeutelt, ik ben trots op haar, mij kleine schat. Ga straks voordat ik moet gaan werken nog 1 keer de kruiken verversen met heet water en dan morgenvroeg nog een keer. Ze had toen straks wel wat koude oren en toen had ik zoiets van nee dat is niet goed. Ze is ook nog niet de oude, nog een beetje loom. Wat trager van begrip. Maar volgens mij heeft ze amper pijn, heb haar nog niet horen knarsetanden en dat is toch ook een goed teken of niet? Van d'r biks moet ze nog niks hebben. Hou jullie verder op de hoogte hoe het hier gaat. Hoe lang mogen ze eigenlijk niet bij elkaar zitten? Wet iemand dat?? Ik hoor het graag van jullie.
Kiwi Geplaatst: 4 juni 2009 Geplaatst: 4 juni 2009 Fijn dat het nog steeds de goede kant op lijkt te gaan!Hier werd in eerste instantie gezegd dat ik Nijn een dag of vier binnen moest houden, om te voorkomen dat er stro of aarde in de wond prikt. Later, toen ik haar op ging halen, werd er gezegd dat ik haar 8 dagen binnen moet houden, en dat stond ook op de brief die ik mee heb gekregen. Ik moet volgende week vrijdag terug voor controle, dan zijn er acht dagen voorbij. Ik vind het sneu voor Ko, die zit in z'n eentje buiten en die snapt er ook niks van. Ik heb al zitten denken om Ko ook naar binnen te halen, maar dat lijkt me niet verstandig. Sowieso nu nog niet, omdat ik even precies in de gaten wil houden hoeveel Nijn eet en keutelt, en ook omdat ik een hok van 50 bij 100 cm heb, dat lijkt me niet echt comfortabel voor twee van die flinke konijnen. Maar goed, ze zitten bij mij nu dus apart omdat Nijn niet naar buiten mag, ik denk dat ik ze, als ze altijd binnen zouden zitten, eerder bij elkaar zou zetten dan die acht dagen.
valesca79 Geplaatst: 4 juni 2009 Auteur Geplaatst: 4 juni 2009 Oke, ik moet over 10 dgn terug om de hechtingen eruit te laten halen. Denk dat ik tot het weekend wacht en dan kijk hoe het gaat, dus zo denk ik dan dat ik ze weer samen zet
Aanbevolen berichten